B omegan kiekkamittari

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Mistäköhän mahtaa B omega 2,0 oireilla kun kiekkamittari ikänkuin lopettaa tyhjäkäynnillä toimimasta n 0,5sek ajaksi aina silloin tällöin, mutta koneen käynnissä tuo mittarin neulan "tipahtaminen" ei näy eikä kuulu, vika koodit ovat myös puhtaat.

Mittaristossa vika ei ole koska olen muista syistä vaihtanut koko mittariston, eikä "vika" poistunut.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-02-04 11:56 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2003-02-04 15:49 ]</font>
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

Jaa... eikö kuulu moottorin käyntiäänen muutosta??
Ku mulla neula tipahtelee... mutta sen kyllä huomaa moottorin katkoksina... kuuntele vie josko se olis tyhjäkäynnin moottorissa vika??
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Kyllä olen kuunnellut eikä käynti mielestäni vaella yhtään, mutta neulan liikkeet ovat niin nopeita, että moottori ei kylläkään ehtisi edes regoimaan, vaikuttaisi sähkö vialta mielestäni. täytyy vielä mennä korva kiinni moottorin kupeeseen ja kuunnella tarkempaa.
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

No ei sit korva kiinni tarvitte kuunnella... Ittelläni hörähtelee auto ja se viisari heilahtaa tosi nopeasti... Ja joskus koko paska sammuu...
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Mites mä saisin tän pitkän takatukan flektin välistä pois katkasematta tukkaa ja toisaalta korva pitäis saada irti laturin ja hihnan välistä :smile:, ei sen koneen kierrokset kyllä vaella sen mittarin mukaan.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jos ei mittaristossa kerta ole vikaa niin aika kumma juttu. Kokeile heilutella puolaan menevää johtoa (ainakin a-omegassa vihreä) tuo sama johto menee kieppimittarille, jospa se vaikka ei sitten kuitenkaan yhdistä kunnolla.
Vastaa Viestiin