Omega B 2.5 V6

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Omega B 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja JonTTe1 »

Elikkäs, mitenkä tuon hommelin pitäis tuossa toimia jossa tuo keltainen piste näkyy?
Koska itse käsittäisin että sen pitäisi avautua sitä mukaa mitä myös kaasua laittaa? Mutta mitä tänään tuli kokeiltua niin se avautuu kokonaan vasta melkein täydellä kaasulla..
En itse tiedä mitenkä tuon pitäisi toimia mutta ajattelisin sen kuitenkin noin.. Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.

Kuva isonee kun siitä painaa, tuli jotenkin noin pieneksi tuo..

Kuva[/url]
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

itse en näe muuta keltaista kuvassa kun ruuvin päässä lommaus maalia,josta näkee onko ruuvia käännetty.itse ymmärtäisin että ilmanpuhdistimelta lähtevässä putkessa sijaitseva ilman lämpötilan anturin tieto kääntäisi läppää niin ettei kylmänä menisi liikaa ilmaa koneeseen.tiedä sitte viisaammat korjatkoon
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Ööh, kirjoitin vähän väärin.. Siis keltainen piste ei käänny vaan siinä on sellainen vivusto vähän tyyliin niinkuin imusarjassakin johonka kaasuvaijeri tulee..
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Läppä/venttiili toimii sulla just niinkun pitääkin. Sen tarkotusta en tiedä mutta noin se kuuluu toimia. :D Muistelisin että se yhdistää auki ollessaan ne ilma putket....
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Lallevihtinen kirjoitti:Läppä/venttiili toimii sulla just niinkun pitääkin. Sen tarkotusta en tiedä mutta noin se kuuluu toimia. :D Muistelisin että se yhdistää auki ollessaan ne ilma putket....
Hieno homma. :D Eikun rupesin jo miettimään että onko kaikki ihan kohallaan vai onko se toimintaperiaate juuri tuollainen niinkuin se tällä hetkellä onkin. :D Mutta kiitoksia.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

JonTTe1 kirjoitti:Hieno homma. :D Eikun rupesin jo miettimään että onko kaikki ihan kohallaan vai onko se toimintaperiaate juuri tuollainen niinkuin se tällä hetkellä onkin. :D Mutta kiitoksia.
Joo sen räpläämisellä ei saa kaivattuja lisä tehoja. :lol:
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Heh, eipä taida saada :lol: Pitäisi maski jostain hommata tuohon, mistähän kaikkialta niitä voisi saada kun ite ei oikein osaa ehtiäkkään.. :oops: Oon kyllä miettiny jos jaksais itekkin rueta tässä tekemään sen, tulisipahan kuiduttamisessa harjoittelua. :wink:
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega B 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja Leksa »

JonTTe1 kirjoitti:Elikkäs, mitenkä tuon hommelin pitäis tuossa toimia jossa tuo keltainen piste näkyy?
Koska itse käsittäisin että sen pitäisi avautua sitä mukaa mitä myös kaasua laittaa? Mutta mitä tänään tuli kokeiltua niin se avautuu kokonaan vasta melkein täydellä kaasulla..
En itse tiedä mitenkä tuon pitäisi toimia mutta ajattelisin sen kuitenkin noin.. Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi auttaa.

Kuva isonee kun siitä painaa, tuli jotenkin noin pieneksi tuo..

Kuva[/url]

Eikös tuo ole se muuttuvapituuksisen imusarjahässäkän säätö kello?
Eli pintakaasulla ja pienemmällä höyryllä ilma kiertää "pitemmän" kautta ja tallottaessa pedaalia metalliin ilma ohjautuu melko suoraan putsarilta imusarjaan.Ja korjatkaa ihmeessä jos höpötin omiani...
[..nyt taisin kyllä panna omiani...sanoi belgialainen perheenisä :roll:
GTS 3.2
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

mun mielestä siellä on aina yhtä pitkä matka.kyllä sillä läpällä on joku muu tehtävä???
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Kuva
tommonen tehtävä sillä on ja imusatsinki läpät näkyy samassa 8)
Skoda Octavia -08
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

JonTTe1 kirjoitti:Heh, eipä taida saada :lol: Pitäisi maski jostain hommata tuohon, mistähän kaikkialta niitä voisi saada kun ite ei oikein osaa ehtiäkkään.. :oops: Oon kyllä miettiny jos jaksais itekkin rueta tässä tekemään sen, tulisipahan kuiduttamisessa harjoittelua. :wink:
Opelilta saat tilattua Irmscherin maskin, hintaa n.150€. Steinmetz:iä saa sit sutiilta.
Vastaa Viestiin