Astra H öljynvaihtoväli?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
turboarska
'Kadett'
'Kadett'

Astra H öljynvaihtoväli?

Viesti Kirjoittaja turboarska »

Oletteko vaihdelleet öljyjä esim. 15 tkm välein? Olisikohan moottorille
terveellisempää vaihtaa öljyjä tiheämmin kuin ohjekirjat/huoltovälinäytöt
osoittavat? Omalla 1.6. farkulla menty nyt 6500 km ja auto on niin
mukava kulkupeli, että sitä vois pitää pitempäänkin, mikäli jatkossakin
pelittää yhtä vaivattomasti
Rtcf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rtcf »

jaa'a. oon kuullu monen juipin täällä sanovan että paras öljy on se joka juuri ja juuri pysyy koneen sisällä. Mutta luulenpa että ei niitä öljyjä kukaan liian useinkaan vaihda.
-(z)-
Rtcf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rtcf »

Ja riippuu mitä öljyä. Sanovathan Mobililla että "Castrol on kertaalleen laskettua".
-(z)-
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Itse vaihdan Vectraan öljyt aina 10tkm välein, vaikka virallinen vaihtoväli olisi 15tkm.
Eihän siitä nyt mitään haittaa voi olla, jos koneessa pyörivät jatkuvasti hyvät ja tuoreet öljyt. :)
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

ascona_c kirjoitti:Itse vaihdan Vectraan öljyt aina 10tkm välein, vaikka virallinen vaihtoväli olisi 15tkm.
Täysin samat sanat eli 10tkm välein tulee vaihdeltua. No virallista vaihtoväliä en kyllä edes tiedä..

Luulisin kyllä että uudessa autossa riittää ilmoitetut ajankohdat.

Juuri tuli yksi uusi auto (ei Opel) vastaan jossa rupesi öljyvalo palamaan 9000km:n jälkeen. Kuulemma huollon mukaan normaalia.. :roll:
Corsa OPC -09
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

No eikös näissä uusissa ole systeemi, joka laskee huolto (öljynvaihto) välin ajosuoritteen perusteella? Jos ajaa vaan lyhyttä pätkää, tulee paljon kylmäkäynnistyksiä -> öljynvaihto tulee eteen aikaisemmin. Eli ihan niinkuin pitääkin.
kurttu
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

On toi muuttuva vaihtoväli Astra H:ssa. Bensoissa 04-05 malleissa maks. vaihtoväli on 30tkm/2vuotta, 06 mallisissa 30tkm/1vuosi.
Beater
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Beater »

Astra_X_2 kirjoitti:On toi muuttuva vaihtoväli Astra H:ssa. Bensoissa 04-05 malleissa maks. vaihtoväli on 30tkm/2vuotta, 06 mallisissa 30tkm/1vuosi.
Onkos noihin sit kehitetty joku erikois öljy. kuulostaa melko pitkältä väliltä et 30 tkm tai 2v. Olen kummastellut ja pohtinut samaa että leviääkö menopeli alta, vai uskaaltaako porskutella vapaasti. :-? mulla kans vuoden -05 astra..
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Vanhan suositus:
Mobil Rally Formula 5W-50 ja vaihtoväliksi 1 vuosi tai 15.000 km
Eikä mitään 30 tkm vaihtovälejä.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Beater kirjoitti: Onkos noihin sit kehitetty joku erikois öljy. kuulostaa melko pitkältä väliltä et 30 tkm tai 2v. Olen kummastellut ja pohtinut samaa että leviääkö menopeli alta, vai uskaaltaako porskutella vapaasti. :-? mulla kans vuoden -05 astra..
Joo, on longlife öljyt ja longlife suodattimet.
Beater
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Beater »

Ok..kiitoksia..joo pitää seurailla hieman et minkä väristä siellä kierrättää..tänks!
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

ekomies kirjoitti:Vanhan suositus:
Mobil Rally Formula 5W-50
Jaa-a moista tervaa en kyllä itse viitsis omaan edes suht uuteen autoon laittaa, esim otsikon mukaiseen... Ihan eri asia on jos ei meinaa ohuemmat litkut sisällä pysyä... Ahtaampiin kuten tarkempien toleranssien väleihin kannattaa mun mielestä tyrkyttää niin ohutta kuin mahdollista. Jos alkaa häipyy enemmän kuin 1L/10tkm niin olisin huolissani ja kokeilisin eka toista merkkiä samalla luokituksella ja ehkä sitten hieman jäykempää tavaraa...

Eiks joltain löytynyt oikean laatuluokitelun 0w30:stäkin, tai jos Mobilia pitää olla niin sitten max 0w40:stä.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Beater kirjoitti:
Astra_X_2 kirjoitti:
Onkos noihin sit kehitetty joku erikois öljy. kuulostaa melko pitkältä väliltä et 30 tkm tai 2v. Olen kummastellut ja pohtinut samaa että leviääkö menopeli alta, vai uskaaltaako porskutella vapaasti. :-? mulla kans vuoden -05 astra..
,

Nykydieseleillä voi porskutta esim Opelin 5W-30 öljyillä 50tkm.

Re: Astra H öljynvaihtoväli?

Viesti Kirjoittaja synonyymi »

Mitähän Astra H 1.6 bensa -04 (Z16XEP) tykkää, kun laittoivat huollossa Mobil 1:n 5w-50 öljyt koneeseen? Edelliset öljyt olivat Opelin longlifeä 5w-30.

Taisi Flex huoltoväli (30tkm) muuttua kerralla 10tkm:ään... :bonk:

EDIT: Jaa, no comments? Tuo Mobil 1 5w-50 kuulemma käy "kaikkiin" automerkkeihin ja -malleihin, niin olivat huollossa sitä koneeseen sitten laittaneet.
Vastaa Viestiin