Millä aineella muovilistat taas mustiksi vahauksen jäjiltä?
Täytyy nyt kyllä pyytää tarkennusta...enhän laita silikoni spraytä kuin listoihin? Tietysti olisin voinut sanoa jo ekassa viestissä, että laitan sprayta ensin rättiin ja sillä pyyhin listat, en ruiki siis ympäriinsä...Kuke kirjoitti:Ja tuon silikoni käsittelyn jälkeen joskus jos tulee tarvetta maalailla autoa ni on jälki mitä kauneinta..... tai sit ei.rekordE kirjoitti:Itse käyn ennen vahausta listat läpi silikooni-spraylla, silloin ei tartu vaha listaan.
Tietty jos joku nyt haluaa listat maalata autostaan niin sitten...mutta sitten se ei ole minun ongelma
Inkku A tiisseli
Itse olen maalannut listat mustalla ja päällä on puolikiiltävä ns.mersu look lakka.. ei tarvi silikooneja tai muitakaan kirkasteita..
linkissa kuva miltä ne suunnilleen näyttää
http://www.ascona.fi/~julli/veccu%20kuv ... %20009.jpg
linkissa kuva miltä ne suunnilleen näyttää
http://www.ascona.fi/~julli/veccu%20kuv ... %20009.jpg
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
No kerron omakoihtaisen kokemuksen edelliseen astraani liittyen eli siitä oli käsitelty listat ja muita osia tuolla silikonispraylla ja kun tuli aika maalata autoa ei siis käsiteltyjä listoja niin sitä silikonia oli myös maalattavilla pinnoilla jolloin se aiheutti sellaisen kuplivan efektin ja auto kyllä käsiteltiin silikonin poisto aineella ennen maalausta. Sitä en tiedä miten listoja oli aineella käsitelty, ja varmasti tuo sinun käyttämäsi tyyli pyyhkiä rätillä on hyvä ja sain tosiaan käsityksen et suihkit sitä spreitä niihin listoihin.rekordE kirjoitti:Täytyy nyt kyllä pyytää tarkennusta...enhän laita silikoni spraytä kuin listoihin? Tietysti olisin voinut sanoa jo ekassa viestissä, että laitan sprayta ensin rättiin ja sillä pyyhin listat, en ruiki siis ympäriinsä...Kuke kirjoitti:Ja tuon silikoni käsittelyn jälkeen joskus jos tulee tarvetta maalailla autoa ni on jälki mitä kauneinta..... tai sit ei.rekordE kirjoitti:Itse käyn ennen vahausta listat läpi silikooni-spraylla, silloin ei tartu vaha listaan.
Tietty jos joku nyt haluaa listat maalata autostaan niin sitten...mutta sitten se ei ole minun ongelma
Jep jep, itsellänikin siis tiedossa, että mahdollinen silikooni tai muut rasvat ei tee hyvää maalauksen yhteydessä ja ovat melko veemäisiä irrotettavia..siksi siis rätin kanssa levitys..eli molemmilla oli ihan asialliset mielipiteet asian suhteenKuke kirjoitti:No kerron omakoihtaisen kokemuksen edelliseen astraani liittyen eli siitä oli käsitelty listat ja muita osia tuolla silikonispraylla ja kun tuli aika maalata autoa ei siis käsiteltyjä listoja niin sitä silikonia oli myös maalattavilla pinnoilla jolloin se aiheutti sellaisen kuplivan efektin ja auto kyllä käsiteltiin silikonin poisto aineella ennen maalausta. Sitä en tiedä miten listoja oli aineella käsitelty, ja varmasti tuo sinun käyttämäsi tyyli pyyhkiä rätillä on hyvä ja sain tosiaan käsityksen et suihkit sitä spreitä niihin listoihin.rekordE kirjoitti:Täytyy nyt kyllä pyytää tarkennusta...enhän laita silikoni spraytä kuin listoihin? Tietysti olisin voinut sanoa jo ekassa viestissä, että laitan sprayta ensin rättiin ja sillä pyyhin listat, en ruiki siis ympäriinsä...Kuke kirjoitti:Ja tuon silikoni käsittelyn jälkeen joskus jos tulee tarvetta maalailla autoa ni on jälki mitä kauneinta..... tai sit ei.rekordE kirjoitti:Itse käyn ennen vahausta listat läpi silikooni-spraylla, silloin ei tartu vaha listaan.
Tietty jos joku nyt haluaa listat maalata autostaan niin sitten...mutta sitten se ei ole minun ongelma![]()
![]()
Inkku A tiisseli
Juurikin näinrekordE kirjoitti:Jep jep, itsellänikin siis tiedossa, että mahdollinen silikooni tai muut rasvat ei tee hyvää maalauksen yhteydessä ja ovat melko veemäisiä irrotettavia..siksi siis rätin kanssa levitys..eli molemmilla oli ihan asialliset mielipiteet asian suhteenKuke kirjoitti:No kerron omakoihtaisen kokemuksen edelliseen astraani liittyen eli siitä oli käsitelty listat ja muita osia tuolla silikonispraylla ja kun tuli aika maalata autoa ei siis käsiteltyjä listoja niin sitä silikonia oli myös maalattavilla pinnoilla jolloin se aiheutti sellaisen kuplivan efektin ja auto kyllä käsiteltiin silikonin poisto aineella ennen maalausta. Sitä en tiedä miten listoja oli aineella käsitelty, ja varmasti tuo sinun käyttämäsi tyyli pyyhkiä rätillä on hyvä ja sain tosiaan käsityksen et suihkit sitä spreitä niihin listoihin.rekordE kirjoitti:Täytyy nyt kyllä pyytää tarkennusta...enhän laita silikoni spraytä kuin listoihin? Tietysti olisin voinut sanoa jo ekassa viestissä, että laitan sprayta ensin rättiin ja sillä pyyhin listat, en ruiki siis ympäriinsä...Kuke kirjoitti:Ja tuon silikoni käsittelyn jälkeen joskus jos tulee tarvetta maalailla autoa ni on jälki mitä kauneinta..... tai sit ei.rekordE kirjoitti:Itse käyn ennen vahausta listat läpi silikooni-spraylla, silloin ei tartu vaha listaan.
Tietty jos joku nyt haluaa listat maalata autostaan niin sitten...mutta sitten se ei ole minun ongelma![]()
![]()
![]()