miten vetarit irti laatikosta???????????????

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tela
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tela »

laatikko on kadetista 1.3ohc laatikko on irti
yritin ensin vain vetää ne irti,mutta kun ei lähtenyt niin meni hermo sidoin toisen vetarin trukkiin kiinni ja toisen vetarin toiseen trukkiin ja nykäsin mutta ei niin ei.
omasta corsasta lähti kevyesti vetämällä käsin.nimimerkillä rupeaa tosissaan kyrpimään!!!!!!!!!
OPOWER
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Otat vaan päästä kiinni ja vedät irti!!!
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itse tappelin saman asian kanssa tuossa viikonloppuna. Ilmeisesti niitä lukkorenkaita siellä sisemmän vetarin laatikkoon tulevassa päässä on sekä löysiä että tajuttoman tiukkoja. Itselläni oli nuo jälkimmäiset, auto meinasi pudota akselipukilta ennen kuin vetari irtosi. Laitoin vetarin ulkopäähän 2kpl 19mm lenkkiavainta ja mutterin perään, niin sai kunnon "kahvat" mistä nykiä, mutta eipä lähtenyt sittenkään. Yritin tuota hommaa noin -20 asteen pakkasessa. Loppujen lopuksi kokeilin sellaista keinoa, että laitoin auton kasaan ja ajoin auton kunnolla lämpimäksi, niin että laatikkokin lämpesi hyvin. Sitten purin taas vetarin esille ja kiinnitin taas "kahvat". Olisikohan ollut kymmenes kiskaisu aivan täydellä voimalla, niin vetari irtosi. En tiedä auttoiko tuo vaihteiston lämmittäminen mitään, mutta pääasia että lähti lopulta irti. Aikaisemmin minäkin olen aina saanut vetarit helposti irti, mutta noiden kanssa sai kyllä tehdä töitä. Taidan vaihtaa ne lukkorenkaat ennen kuin laitan noita vetareita uudestaan kiinni. Niin ja tuo laatikko oli F-13. Onnea yritykseen.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
tela
'Kadett'
'Kadett'

mä luulen vähän että noissa trukeissa on vähän enemmän voimaa kuin mulla ja mä jätin löysiä köyteen ja ajoin täydellä kaasulla,sillä seurauksella että toinen puoli
nivelestä jäi laatikkoon ja toinenpuoli lähti vetoakselin mukana,kuulat ja rasvat ja vetarin loppuosa löytyi ympäri 400m2 hallia hyvä ettei tullu päähän, että ei lähde vetämällä.kiitos lämmitys ideasta sinulle joka viitsit lukea viestini kunnolla täytyy kokeilla sitä.
OPOWER
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Joopa joo. Oikeesti siinä on sellainen kikka. Vanhemmiten poorit väljistyvät ja sisemmät nivelet ikäänkuin roikkuvat perästä. Tässä asennossa jos niitä kiskoo trukilla niin kyllä kuulat lentelee. Toisella kädellä kannatellaan vetoakselia mahdollisimman suorassa linjassa ja toisella nykäistään akseli perästä irti. Aina lähtee!
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

hyvä konsti jos pääsee auton alle on ottaa laatikon pohjapelti irti ja napauttaa siellä näkyvät vetrinpäät irti. Ite tappelin niitten kans viimekesänä koko päivän ennen ku purín laatikon sieltä.
mfsniper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mfsniper »

Joo itse otan kans aina laatikon pohjalevyn irti ja ison ruuvimeisselin sinne vetoakselin päähän ja napaus vasaralla meisselin päähän niin jo on irti. Joutuuhan siinä toki vaihtamaan sen tiivisteen, mutta samalla säästää hermojaan vähintään sen tiivisteen hinnan verran.

-Jake
tela
'Kadett'
'Kadett'

KIITOS!!!!!!!!!!! kaikille vinkeistä näillä eväillä päästään jo pitkälle,toivottavasti?
Vastaa Viestiin