Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ystävämme Autodatan mukaan vanhemmat mm. 18E-kone olisi vapaastipyörivä ja uudemmat esim. 18NV ei sitten taas olisi vapaastipyörivä.
Eli mikä auto ja mikä moottori mahtaa olla kyseessä?
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
Ainakaan kaverin Astra vm-93 1,8i ei menny venat, uutta remmiä vaan paikoilleen.
Olen sitä mieltä että se on niinpäin että vanhempi 1,8e rikkoo venat ja uudenpi ei sitä tee. Eli noi Vecun ja Astran ykspisteruiskumallit olis vapaastipyöriviä.
Minulla on kans tuolla samalla koneella (c18nz) oleva -92 vectra ja ei se hajonnnut vaikka remmistä hampaat lähtikin. enimmät ne suojakopat otin pois edestä ja vähän jakoa kohalleen katsoin ja väänsin meisselillä uuden remmin paikoilleen.hyvin pelaa.
Autodatan tutkiminen jatkuu... Tuota noin, sen mukaan näyttäis siltä että tuo vanhempi malli <-7.92? 18NZ:sta(pelkällä vesipumpulla kiristettävä) olisi vapaastipyörivä ja uudempi malli 8.92->? 18NZ:sta automaattikiristimellä kiristettävä taas ei olisi vapaastipyörivä...
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
Mulla hyppäs aikoinaan hihna pois päältä, motarilla. Kone oli -84 18E, eikä tarvinnu tehdä muuta kuin jako kohdilleen ja uusi hihna kiinni ja matka jatkui...
Eikös tästä samasta aiheesta oo vuosi, pari sitten, kanssa keskusteltu?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)