Astra - mikä tätä nyt vaivaa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Astra - mikä tätä nyt vaivaa?

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Hei

Nyt tarvitaan asiantuntija-apua, toivottavasti ei ole mitään vakavaa, sillä muuten pidän tästä autosta. Tosiasia on, että ei ole muuta merkkiä joka (hintaluokassa) kelpaisi -(z)-

Sitten asiaan, G-korimallin Astra alkoi tänä aamuna pitää outoa ääntä. Kun käännän ohjauspyörää vasemmalle, kuuluu sellainen napsahtava ääni. Eli myös maantie ajossa kaarteessa, kun ohjauspyörää käännän parikymmentä astetta, niin tällainen napsahdus kuuluu. Ääni on sellainen metallisen särähtävä ja tulee selvästi ohjauspyörän lähistöltä, ei siis mistään alustan kolinoista ole kyse.
Ääneen ei vaikuta vilkkuviiksen käyttö. Ohjauspyörän asennon muuttaminenkaan ei vie tätä ääntä pois, mutta kun minulla on ohjauspyörän korkeus/etäisyyssäädön vipu vapautettuna, niin ääntä ei kuulu! Näin ei tietenkään ole kovin turvallista ajaa, joten tarvitsisin neuvoja, kiitos. Uskaltaako tuota lähteä itse purkamaan, jos niin miten?

Eli se Astra jonka tänä aamuna näit hullusti kiemurtelevan, ei ollut välttämättä kännissä :o
Omppu MV6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Omppu MV6 »

Siinä ohjausakselissa on varmaankin jonkinlainen nivel voiskos se olla syypää,tuskin syypää tulee kuitenkaan itse esiin eli purkuun vaan kehysmuovit -(z)-
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Niinpä. Jos siellä todella on nivelöinti hajoamassa, niin sille en osaa itse mitään tehdä. Voisin kyllä yrittää jotain purkaa ja katsoa mitä siellä sisällä näkyy, mutta tieto ja taito saattavat loppua kesken.
Miten ne muovit saa irti? tarvitseeko mittaristoa purkaa edestä? missä ruuvit, ja mistä saa vääntää, ettei koko auto hajoa.
Siis hyviä (yksityiskohtaisia) ohjeita tarvitsisin, kiitos. Löytyisikö kuvia?

Voisiko tämä olla kuitenkin esim. vilkkuviiksen palautusmekanismin temppuja. Se olisi varmasti helpompi vaihtaa kuin ohjausakseli.
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Sain ohjauspyörän ympäriltä muovit purettua, pelottavan monimutkainen rakennelma sieltä alta paljastui. Ei hajuakaan mikä nitisi, mutta ruiskuttelin sinne reilusti voiteluöljyä, ja niinpä vaan ylimääräiset äänet katosivat. Ihanaa, nyt on taas astra hiljainen ja laadukas.

Mikähän siinä on, kun kaikki auton ylimääräiset narinat saavat lähes hermoromahduksen aikaan :roll:
Jarnok
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

astra1.6 kirjoitti: Mikähän siinä on, kun kaikki auton ylimääräiset narinat saavat lähes hermoromahduksen aikaan :roll:
No samahan se on naisten kanssa :D
Vastaa Viestiin