Auto on Opel Zafira 2.0 Di Elegance -00.
Zafiran ajotietokone
Zafiran ajotietokone
Nyt tuli tehtyä semmonen temppu, että vaihdoin farkku Vectran Zafiraan,
ja silmääni pisti ajotietokoneen hassu tapa näyttää kulutus, eli l/100km sijasta näyttää montako km pääsee litralla.....onko normaalia, ja saako sitä näyttämään tavanomaisempaa lukemaa?
On napit, ja eikös se toimintasäde ole se RANGE mikä sekin kyllä löytyy.
Näyttää ihan normaalisti hetkellisen ja keskikulutuksen, mutta tyyliin
esim. 28.5 km/L.
Ja nyt on alkanu ulkolämpötilan lukema vilkkumaan kun laitan sen näytölle, mutta kun painan viiksen päästä niin lopettaa vilkkumisen, ja toimii normaalisti.
Taitaa olla susi koko tekele, ei ollu onkelmia ennen kun ei ollu moista kikotinta 
Näyttää ihan normaalisti hetkellisen ja keskikulutuksen, mutta tyyliin
esim. 28.5 km/L.
Jees, lämpötilan vilkkuminen on normaalia ja tosiaan kuitataan oikean viiksen päästä tai loppuu muutaman sekunnin päästä itsestään.
Ja sitten tuo kulutuksen näyttö:
Vaihdoin itse myös Zafiran ja siinä näytti tuon kulutuksen samoin km/l. Tinkasin kauppaan mukaan moniurahihnan vaihdon ja tuon näytön "päivityksen". Kyseessä ei ole oikeastaan päivitys vaan liikkeessä muuttivat näytön asetukset niin, että näyttää nyt l/100km. Sitä ei voi itse vaihtaa !! Ei ajotietokoneessasi mitään vikaa ole.
Miellyttävää on myös se, että keskikulutus ajotietokoneen mukaan pitää just paikkansa omiin laskelmiini.
Ja tuo range näyttää nimenomaan toimintasäteen, kuinka monta kilsaa ajat vielä tankissa olevalla löpöllä. Omani valehtelee 42 km, on kahdesti todettu käytännössä...
Ja sitten tuo kulutuksen näyttö:
Vaihdoin itse myös Zafiran ja siinä näytti tuon kulutuksen samoin km/l. Tinkasin kauppaan mukaan moniurahihnan vaihdon ja tuon näytön "päivityksen". Kyseessä ei ole oikeastaan päivitys vaan liikkeessä muuttivat näytön asetukset niin, että näyttää nyt l/100km. Sitä ei voi itse vaihtaa !! Ei ajotietokoneessasi mitään vikaa ole.
Miellyttävää on myös se, että keskikulutus ajotietokoneen mukaan pitää just paikkansa omiin laskelmiini.
Ja tuo range näyttää nimenomaan toimintasäteen, kuinka monta kilsaa ajat vielä tankissa olevalla löpöllä. Omani valehtelee 42 km, on kahdesti todettu käytännössä...