B Omegan katin poisto....
B Omegan katin poisto....
Mites tällainen homma tulee tehdä!
Suunnitelmissa on moisen laitteen korvaaminen suoralla putkella,mutta ennen kuin rupean purkamaan ja hitsailemaan uutta niin eräs tieto olisi tarpaan!
Meneekö siihen kattiin mitn johtoja/antureja? en ole meinaa itse edes vielä kotsonut sinne auton alle sen tarkemmin!
Jos menee niin toimiiko ne enää mitenkää jos katin korvaa suoralla väliputkella?
Kiitos kaikesta tiedosta mitä olen saanut tähän mennessä!
Autoni on ( Omega B 95" 2.5 TD caravan)
Suunnitelmissa on moisen laitteen korvaaminen suoralla putkella,mutta ennen kuin rupean purkamaan ja hitsailemaan uutta niin eräs tieto olisi tarpaan!
Meneekö siihen kattiin mitn johtoja/antureja? en ole meinaa itse edes vielä kotsonut sinne auton alle sen tarkemmin!
Jos menee niin toimiiko ne enää mitenkää jos katin korvaa suoralla väliputkella?
Re: B Omegan katin poisto....
Ei mää mittää johtoja, tollo kapistus tuo kiiselin katti, poisa vaanipe83 kirjoitti:Mites tällainen homma tulee tehdä!
T:Tero
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
- Tero Äijälä
- 'Senator'

Turbot ja vapari dieselit eri asteikolla.Juho M-P kirjoitti:On pitänytkin monesti jo kysyä, että onko kukaan tehnyt päästötestiä sellasella Dieselillä josta on katti poistettu?
Tuo oma 2.0DTi pölläytti savuarvoksi 1.0 johon kyllä pääsee jo vanhalla Hiacellakin helposti. Vai onko tuo mittausasteikko eri näissä "katillisissa" kiisseleissä?
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Päästötesteissä (katsastuskonttori) ei dieselin katilla ole mitään käytännön merkitystä, joten sen voi poistaa. Tietenkin tarkka silmäinen katsastusmies, voi siitä laittaa hylsyn, jos siinä on vain suora putki. Mutta tyhjästä katista ei tule hylsyä.Juho M-P kirjoitti:On pitänytkin monesti jo kysyä, että onko kukaan tehnyt päästötestiä sellasella Dieselillä josta on katti poistettu?
j.h
Näin minäkin ajattelin, kun ei siellä konttorilla mitata niiden savukaasujen sisältöä ja eihän se katti voi sitä savua talteenkaan kerätäjpisteh kirjoitti:
Päästötesteissä (katsastuskonttori) ei dieselin katilla ole mitään käytännön merkitystä, joten sen voi poistaa. Tietenkin tarkka silmäinen katsastusmies, voi siitä laittaa hylsyn, jos siinä on vain suora putki. Mutta tyhjästä katista ei tule hylsyä.
j.h
No jaa, ehkä se 1 hv saattaa tulla joka ei tunnu missään. Nykyautoissa kun ei katit enää paljon ahista. Itsekin kokeilin omaan C20NE koneiseen Vectraan pelkällä suoralla putkella eikä se siitä muuttunu mikskään.ipe83 kirjoitti:En kyllä tiedä onks siit mitää hyötyä että katin poistaa,mut bensakoneessa tulee voimaa"pikkase" lisää!
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
BMW 530 XD
ot: Mistäs vois kysellä noita Kemiran RaceCatteja?Tero Äijälä kirjoitti:Onko Opelissa kovinkin ahdistava katti kun niitä korvataan suoralla putkella, vai onko vain kyseessä pienimuotoinen mielenosoitus saastuttamisen puolesta. Pistäppä lehmääsi Kemiran RaceCat, niin ahistus loppuu eikä tarvi joka vuosi olla auton alla ennen leimaa:)
Opel Omega B2 3.2 Aut.
No jaa, ehkä se 1 hv saattaa tulla joka ei tunnu missään. Nykyautoissa kun ei katit enää paljon ahista. Itsekin kokeilin omaan C20NE koneiseen Vectraan pelkällä suoralla putkella eikä se siitä muuttunu mikskään.[/quote]
No hyvä tietää! en kyl lähe turhaan poistelemaan moista! Sit viel sellane hurja kymysys et onko 2.5 TD omppuun peltipakosarjoja? tai siis on ,mut mitä maksaa?
Oon löytäny muutaman,mut hinnasta ei ole tarkkaa tietoa! Pitää vissii sekii tehä ite!
No hyvä tietää! en kyl lähe turhaan poistelemaan moista! Sit viel sellane hurja kymysys et onko 2.5 TD omppuun peltipakosarjoja? tai siis on ,mut mitä maksaa?
Oon löytäny muutaman,mut hinnasta ei ole tarkkaa tietoa! Pitää vissii sekii tehä ite!
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti: