Ihme tärinä*SELVITETTY*

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

Mulla tuo ongelma oli nimenomaan alu-vanteiden kanssa ja pulttien oikeellisuus kyseenalainen kun oli hondan vanteet joita opeliin sovitin,
sovitteita ei tietenkään löytynyt joten piti tehdä omavalmisteet.
bwanasaki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja bwanasaki »

Mulla on G-Astrassa justiinsa samanlaisia oireita. Välillä ravistaa oikein kunnolla ja välillä menee ihan tasasesti. Vanteet on suorat ja pitäis olla tasapainossakin. Itelläni on väärän kokoset soviterenkaat. Kunhan rengasliikkeet pääsiäisen jälkeen aukeaa ni täytyy hakea uudet soviterenkaat. Toivottavasti korjaantuu...
Mikle
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mikle »

bwanasaki kirjoitti:Itelläni on väärän kokoset soviterenkaat.
Onko ne paljonkin väärän kokoiset? Itelläni luulen et jos vika on soviterenkaissa, niin ne se johtuu nimenomaan vanteen puolen olevan millin tai kaksi liian pieni. Navan puolella se on tosi tiukka. Saa meinaan ruuvarilla kammeta soviterenkaan irti kun ottaa vanteen pois.

Mitenkäs noissa noi koot menee? meneekö millin välein??
Mikle
'Kapitän'
'Kapitän'

Tulinpa taas normaalia enemmän täristen töihin.. Kohta rupeaa oikeasti menemään hermot!!!

Kesärengas ongelmaan voidaan lisätä vielä se ,että olin huomaavinani auton puoltavan vasemmalle ainakin silloin kun tärisee.

Mistäköhän tätä nyt pitäisi alkaa ratkomaan..??? :evil:

Mitenkäs toi kun rengasliikkeessä puhuivat kokoajan sovitteen olevan 69,1/65 ja tarkka mitta navalle on 65,1. Voiko noin pieni heitto vaikuttaa?

A) Mennäkö rengasliikkeeseen ja vaatia uutta tasapainotusta&soviterenkaiden mittausta...

B) Ruveta "arvalla" vaihtaamaan alapalloniveliä ja raidetangonpäitä...??

C) Joku muu, mikä ???

Nyt on hyvät neuvot tarpeen, sillä työmatkaa kertyy about 100 kilsaa suuntaansa ja motaria 95% siitä ja rupeaa toi tärinä, vaikka ei suuri olekaan, niin suorastaan vituttaan!!!
Mikle
'Kapitän'
'Kapitän'

Tärinän syynä oli raidetangon sisäpäiden väljyys. Korjaus tuli maksamaan itse tehtynä 87 €. Sisältäen pyörien aurauskulmien säädön.

Ja miksen väljyyttä ollut aikaisemmin huomannut, johtuu siitä että talvirenkaat antavat paljon enemmän anteeksi olleessaan ns. vakiokokoiset. Kun taas kesärenkaan profiili on sellainen joka välittää kaiken eteenpäin. Eli jos en olisi kesärenkaita vaihtanut olisi ensimmäinen joka olisi asiasta huomauttanut ollut aina iloinen katsastussetä. Eli toivottavasti säästin tavallaan nyt sen uusinnan hinnan :P
Vastaa Viestiin