C20ne Öljyn paineet?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

C20ne Öljyn paineet?

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Paljonko tuollasessa koneessa tulisi olla Öljyn paine?
Minulla oli kylmänä noin 3bar ja lämpöisenä 1.25bar
Nämä luvut siis tyhjäkäynnillä 800rpm.
Öljyinä on jotkut halppis synteettiset,olikohan 5w-50
Pode
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Pode »

itse ku astraa turbottelin samaisella koneella ja kun hommasin ö-paine mittarin niin näytti kylmänä ~5-6 bar ja lämpimänä alle 1 bar. tosin mulla olikin ö-paineitten kanssa ongelmia heti ku kone lämpes. veikkaisin että lähellä 2-3 bar kuuluis lämpimänä olla ainankii.

EDIT: niin ja tyhjäkäynti lukemia minulla nuo kanssa. kierroksilla pääsin lämpinä juuri ja juuri 1 bar.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Minulla kyllä nostaa heti paineet sinne 3bar paikkeille kun vähän antaa kaasua.
Niin ja öljypumppuun tuli uudet rattaat ja mittailin välykset silloin asennus vaiheessa ja ne oli alfamerin kirjan mukaan ohjearvojen sisällä.
Onkos muilla paineet sielä liki 1bar kun on kone lämmin/tyhjäkäynnillä?
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

Tunari-82 kirjoitti:Minulla kyllä nostaa heti paineet sinne 3bar paikkeille kun vähän antaa kaasua.
Niin ja öljypumppuun tuli uudet rattaat ja mittailin välykset silloin asennus vaiheessa ja ne oli alfamerin kirjan mukaan ohjearvojen sisällä.
Onkos muilla paineet sielä liki 1bar kun on kone lämmin/tyhjäkäynnillä?
18E:ssä
kylmänä 4,5-5bar.
todella kylminä pakkasaamuina 6-7 bar.
lämpöisenä 1-1,5 bar ja
kuumana 0,3bar.
Matka-ajossa pahimmillaan 2,0 bar ja normaalisti 3,5bar.

Joku palikka liikkuu koska joskus matka-ajossa tippuu paineet ja joskus jää normaalisti tuohon 3,5:een.

Kävin paikallisessa maahantuojalla kysymässä tuota ongelmaa ja kertoi että yhtään öljypumppua ei ole tarvinnut vaihtaa,vika on ollut muualla.

Moottorikoneistamo kertoi, että öljynpainetta säätelee kannen reunassa oleva jousi. Taitaa minun tapauksessa olla kyse nokan/pukin väljyydestä tai jostain mistä öljy pääsee karkaamaan..

Paikallinen gm-guru kertoi normipaineen olevan 1,5 bar samoin autodata. ja omassa motissa öljynä Mobil 1:n 5-40W premium.
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

No täytyy nyt tarkkailla vielä noita paineita,sitten kun laitan vectran vakuutuksiin ja alan ajaa sisään.
Minulla saattaa nuo runkolaakerin pukkeihin asennetut öljy suuttimetkin osaltaan pudottaa hieman painetta.
Täytyy sisään ajon jälkeen kokeilla laittaa jotkut paremmat ja hieman kankeammat öljyt koneeseen.
Vastaa Viestiin