Kad.e 1.4 kat. Röpöttää, ei kiihdy ennenku pumppaa kaasulla
Kad.e 1.4 kat. Röpöttää, ei kiihdy ennenku pumppaa kaasulla
Auto: Opel Kadett 1.4 kat 1990 "sähkökaasarilla".
Eli kone käy hyvin ja tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Jos lähtee liikkeelle, ja kaasuttaa oikein varovasti onnistuu kiihdyttäminen. Matka-ajo ok.
Mutta jos kiihdyttää kunnolla, niin kone alkaa röpöttämään, tehot häviää. Kaasu pohjaan niin käyntiääni muuttuu, mutta kiihdytystä ei tapahdu.
Pitää nostaa kaasu ylös, painaa pohjaan ja toistaa muutamaan kertaan niin sitten alkaa vasta kiihtymään.
Voisiko lambda-antura olla rikki? Mitä pitää vaihtaa samalla kun vaihtaa anturan? Sytytystulpat ainakin?
Eli kone käy hyvin ja tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Jos lähtee liikkeelle, ja kaasuttaa oikein varovasti onnistuu kiihdyttäminen. Matka-ajo ok.
Mutta jos kiihdyttää kunnolla, niin kone alkaa röpöttämään, tehot häviää. Kaasu pohjaan niin käyntiääni muuttuu, mutta kiihdytystä ei tapahdu.
Pitää nostaa kaasu ylös, painaa pohjaan ja toistaa muutamaan kertaan niin sitten alkaa vasta kiihtymään.
Voisiko lambda-antura olla rikki? Mitä pitää vaihtaa samalla kun vaihtaa anturan? Sytytystulpat ainakin?
Ei maksa mitään:
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... des.htm#gm
Kun luet ne itse klemmarilla tai johdonpätkällä.
Kun täytyy sulla olla vähän rahastakin kiinni kun kadetilla ajelet
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... des.htm#gm
Kun luet ne itse klemmarilla tai johdonpätkällä.
Olet oikeassatero76 kirjoitti:
Vaimon auto tuo onkin, ja säästösyistä ostettiin mahdollisimman edullinen. Mutta tympeä sillä on silti ajaa kun röpöttelee
Vuoden verran toimi ihan hyvin, nyt keväällä alko röpöttämään.
Lämpömittari ei muuten nouse juurikaan siniseltä alueelta, oliskohan termostaatti rikki --> käy liian rikkaalla --> lambda sekasin/rikki?
/lisäys:
Kuinkas tuo toimii siis tuo johdonpätkähomma? Sinne tökkeliin laitetaan johonpätkä, oikeat navat siis oikosuljetaan? Ja missä näkyy tuo koodi sitten?
/lisäys2:
Pitääkös auton olla käynnissä kun tuo testi tehdään?
Juu eli liittimestä ne oikeat johot oikosuljetaan, sitte meet kapiniin, ja väännät virrat päälle. Moottorin vikavalo alkaa morsettaan sulle koodia. jokainen koodi tulee kolmesti peräkkäin....
Eli esim vilaus, paussi, vilaus, vilaus, vilaus = 13.
Ja lamda anturinhan pitäs vaikuttaa käyntiin minun mielestä vasta kun kone on lämmennyt. En oo kyllä varma.
Eli esim vilaus, paussi, vilaus, vilaus, vilaus = 13.
Ja lamda anturinhan pitäs vaikuttaa käyntiin minun mielestä vasta kun kone on lämmennyt. En oo kyllä varma.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Tuossahan voisi hyvinkin olla rikki tuo ruiskun lämpötila-anturi, joka on imusarjassa laturilla päin kiinni. Varsinkaan jos tuo ei ole vikavaloa sytyttänyt. Toisaalta jos se käy rikkaalla, niin pitäisi sen kylmänä toimia, kaiketi. Tai sitten suuttimen tiivisteet, mutta ei se varmaan tyhjäkäyntiä silloin kävisi. Lue nuo koodit.
Ainiin. Ostaessa se moottorin vikavalo syttyili ja sammuili sillointällöin. Edellinen omistaja sanoi, että oli käyttäny merkkihuollossa, mutta mitään vikaa ei ollut löytynyt.
Minä säädin siitä itse sytytyksen, niin loppu se vikavalon välkyttely. Toimi loistavasti puoli vuotta, ja nyt tuli tuo röpöttely sitten...
En nyt muista oliko siinä ennakkoa liikaa vai mikä oli... Saako sillä lambda-anturaa tuhottua?
Aika jännä että eivät tuommosta osanneet korjata... Tainneet vain käyttää tietokonetta kiinni siinä autossa, ja mitään vikaa ei ole näyttäny --> uskovat että kunnossa. Mulla kun ei ole tietokonemahdollisuutta, niin tuli katsottua sytytykset ja muut
Minä säädin siitä itse sytytyksen, niin loppu se vikavalon välkyttely. Toimi loistavasti puoli vuotta, ja nyt tuli tuo röpöttely sitten...
En nyt muista oliko siinä ennakkoa liikaa vai mikä oli... Saako sillä lambda-anturaa tuhottua?
Aika jännä että eivät tuommosta osanneet korjata... Tainneet vain käyttää tietokonetta kiinni siinä autossa, ja mitään vikaa ei ole näyttäny --> uskovat että kunnossa. Mulla kun ei ole tietokonemahdollisuutta, niin tuli katsottua sytytykset ja muut
kerro minulle kuinka sinä säädät tuosta sytytyksen? Kääntämällä jakajaa? Katoitko lampulla että ajoitusmerkki muuttui? En usko, tuo pitäisi olla elektronisesti säädetty.mick kirjoitti:
Kyllä, jakajaa pyörittämällä säätyi. Ja lampulla katoin.tero76 kirjoitti:kerro minulle kuinka sinä säädät tuosta sytytyksen? Kääntämällä jakajaa? Katoitko lampulla että ajoitusmerkki muuttui? En usko, tuo pitäisi olla elektronisesti säädetty.mick kirjoitti:
Voisiko olla jokin välimallin välimalli tuo sitten? 1990 vuosimallia, 1.4 koneella...
Hmm tuota... Sähkökaasari = yksipisteruisku, eikös vain? Ainakin tuohon kaasariin menee pirusti johtoja, ja on se lambda-anturakin...tero76 kirjoitti:Voihan se olla, luulin että tuo olisi normaali 1-pisteruisku kun puhuit sähkökaasarista.
Mutta tiedän mitä tein kuitenkin. Sytytys säätyi aivan 100% varmuudella jakajalta.