Astra H viritys

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Larvanto
'Admiral'
'Admiral'

Astra H viritys

Viesti Kirjoittaja Larvanto »

Tossa kesällä/syksyllä kun rahaa ja aikaa löytyy niin ajattelin jos tohon mun 1.6 Astraan heittäis kiinni vapaammin hengittävän ilmansuodattimen ja paksumpaa pakoputkistoo ja ehkä jostain hankkis vielä "tuning chipin" tai mikskä niitä nyt kutsutaankaan.
Niin sitä vaan aattelin että onko toi nyt ihan hullun hommaa noin pieneen koneeseen alkaa värkkäämään tollasia virityksiä vai onko tosta oikeesti käytännön hyötyä mm. tehonlisäyksen suhteen vai rikkooko sillä vaan koko moottorin? Entä tarviiko tossa touhussa alkaa käymään kauheita paperisotia että saa auton muutoskatsastettua?
Kokemuksia?
Kimmo.Niinimäki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kimmo.Niinimäki »

Numeroiden valossa saavutettu hyöty lienee melko pieni. Itse en varmaankaan lähtisi esim. laittamaan lastua tai ohjelmointia koneeseen.

Muita asioitahan voi laittaa hieman muiden tavoitteiden saavuttamiseksi. Putkisto esim. ulkonäön ja "äänen" takia. Vaparin taas mukavien imuäänten takia..

Tuunata voi niin monesta lähtökohdasta. Omaan Astraan ohjelmointi tuo jo useiden kymmenien heppasten ja vääntömomentin lisääntymisen. Niiden lisäksi sitten esim. putkistolla saadaan lähinnä paremmat äänet. Mutta jokainenhan päättää itse, miten autoaan tunaa.

-Kimmo-
Vastaa Viestiin