Venttiilinvarren tiivisteiden vaihto, C20XE
-
veecuilija
- 'Admiral'

Venttiilinvarren tiivisteiden vaihto, C20XE
Minkälainen homma venttiilinvarren tiivisteiden vaihto on C20XE koneeseen? Pitääkö kansi irroittaa, että saa vaihdettua?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Eh, itselläni juuri tänään on auto korjaamolla kun vaihtaavat siihen venttiilivarrenkumit. Ehdotin, että tuonko mukanani uuden kannentiivisteen niin sanoi, että älä tuo kun ei tartte kantta irrottaa. Vissiin jos venttiiliohjarit irrotetaan niin sitten pitää...en tiedä kun en ole koskaan moista hommaa tehnyt. Jakopäänremontin kanssa hintaa operaatiolle ja varaosille tulee 530€(alustava).
- opeltuning
- 'Senator'

Venavarrenkumien vaihto onnistuu kyllä ilman kannen irrotusta, mutta kyllä siinä on oma hommansa.
Ohjeet tee-se-itse miehelle/naiselle. Lyhykäisyydessään homma menee näin:
1. pura jakopäänremmi
2. nokka-akselien pyörät irti
3.venttiilikopan kansi pois
3. tulpat pois
4. noka-akselit irti
5. Hydrot pois ja liotukseen ( ne on samalla nätti putsata, ja näin osa elämöinnistä häviää, jos ei kokonaan niin ainakin hetkeksi, itellä ei ole alkanut häiritsevää naputusta kuulumaan vaikka remontin jälkeen olen ajanut jo useamman tuhat kilometriä)
6. sitten rakennetaan/ostetaan/lainataan venttiilijousien puristin jolla saa painettua venttiili jousen kasaan, lukitusten löysäämisen ja kasaamisen ajaksi.
7.käännetään vuorotellen yksi sylinteri ylös ja lukitaan venttiilit ylä asentoon vapaavalintaisella tavalla (paineilma/narua sylinteriin...)
8. poistetaan venttiilijouset hilppeineen
9. vanhat venakumet poistetaan lievää väkivaltaa käyttäen, ovat nimittäin aika tiukassa (tai ainakin minulla oli)
10. asennetaan uusi OIKEAN kokoinen venttiilivarren kumi PERILLE asti venttiilinohjuriin.
11. kasataan päinvastaisesti, plussaa jos ei jää kovin paljon ylimääräisiä osia
Samalla kannattaa uusia kaikki jakopään hilppeet jos niitä ei ole hiljattain vaihtanut. Mukaan remonttiin kannattaa varata pitkä pinna, tarvittavat työkalut ja soppelisti mieleistä asennus juomaa
Aikaa pjoketissa kului ensikertalaisella aivan liian paljon... Voisin yrittää napsauttaa kuvan siitä itserakennetusta venajousen puristustyökalusta ja laittaa tänne jos kiinnistusta tai tarvetta löytyy.
Saa korjata, kysyä tain pyytää tarkennsuta jos jokin asia tuntuu järjenvastaiselta tai olen selittänyt sen epähuomiossa väärin. Ja innokkaille opel-asentajille voin myydä sopuhintaan uudet ylimääräiseksi jääneet vakiokokoiset venttiilivarrenkumet, jotka ovat saksalaista Victor Reinz laatua
Ohjeet tee-se-itse miehelle/naiselle. Lyhykäisyydessään homma menee näin:
1. pura jakopäänremmi
2. nokka-akselien pyörät irti
3.venttiilikopan kansi pois
3. tulpat pois
4. noka-akselit irti
5. Hydrot pois ja liotukseen ( ne on samalla nätti putsata, ja näin osa elämöinnistä häviää, jos ei kokonaan niin ainakin hetkeksi, itellä ei ole alkanut häiritsevää naputusta kuulumaan vaikka remontin jälkeen olen ajanut jo useamman tuhat kilometriä)
6. sitten rakennetaan/ostetaan/lainataan venttiilijousien puristin jolla saa painettua venttiili jousen kasaan, lukitusten löysäämisen ja kasaamisen ajaksi.
7.käännetään vuorotellen yksi sylinteri ylös ja lukitaan venttiilit ylä asentoon vapaavalintaisella tavalla (paineilma/narua sylinteriin...)
8. poistetaan venttiilijouset hilppeineen
9. vanhat venakumet poistetaan lievää väkivaltaa käyttäen, ovat nimittäin aika tiukassa (tai ainakin minulla oli)
10. asennetaan uusi OIKEAN kokoinen venttiilivarren kumi PERILLE asti venttiilinohjuriin.
11. kasataan päinvastaisesti, plussaa jos ei jää kovin paljon ylimääräisiä osia
Samalla kannattaa uusia kaikki jakopään hilppeet jos niitä ei ole hiljattain vaihtanut. Mukaan remonttiin kannattaa varata pitkä pinna, tarvittavat työkalut ja soppelisti mieleistä asennus juomaa
Saa korjata, kysyä tain pyytää tarkennsuta jos jokin asia tuntuu järjenvastaiselta tai olen selittänyt sen epähuomiossa väärin. Ja innokkaille opel-asentajille voin myydä sopuhintaan uudet ylimääräiseksi jääneet vakiokokoiset venttiilivarrenkumet, jotka ovat saksalaista Victor Reinz laatua
Työ maksaa nykyjään pirusti ei missään taida olla korjaamoa alle 50e/hSaintiel kirjoitti:hmm mites niin toi tulis kalliikksi. itselle maksoi metroautosta yläpään tiiviste sarja 92e.
Eihän tuo 530e joka yllä mainittiin ole mikään tähtitieteellinen ainakaan miun mielestä jos siältää kaikki venttiilivarrenkumi- ja jakopääremonttiin tarvittavat osat, Ja eipähän jännitä korjaamolla käytön jälkeen pyöräyttää avaimesta ainakaan niin kovasti
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

Merkkiliikkeet taitaa mielellään ottaa kannen pois,perustelevat sillä,että venat on voinu karstottua ja rupeevat vuotaan=palaa pakovena kohta kumirempan jälkeen.Kantanenkin on Jyväskylässä laittanu kuulopuheiden mukaan moniin Ecotekkeihin kumit ilman kannen irrotusta ja hyvin on rempat onnistunu. Tulee noin puolta halvemmaksi, mitä Opel-liikkeessä.
- Undertaker
- 'Diplomat'