Omega B:tä ostamassa
Omega B:tä ostamassa
Olen ajatellut hankkia käyttöautoksi Omega B:n mutta koska kokemusta Opeleista ei ole, tarvitsisin hieman neuvoja mihin kiinnittää huomiota ja mitkä ovat tyypillisimmät vikakohdat. Tarkoitus olisi hankkia farmari ja mieluiten ylellisesti varusteltu (nahkasisustus, ilmastointi ainakin). Eräs autonkorjaaja varoitteli V6-moottoreista mm. termostaatin vaihto vaatii koko jakopään purkamisen jne. Eli 2-litrainen olisi siis parempi vaihtoehto ? 2-litrainen ei tosin taida olla kovinkaan mukava automaatin kanssa ?
Sivusta olen seurannut muutamaa Opelia ja jotkut näyttävät toimivat älyttömän hyvin ja joku (diesel-Corsa) on aina rikki. Hakusessa siis käyttöauto, jonka pitäisi toimia luotettavasti päivittäin ja jota ei ole tarkoitus olla koko ajan ruuvaamassa. Hintahaarukka 0 - alle € 10 000.
Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita.
Sivusta olen seurannut muutamaa Opelia ja jotkut näyttävät toimivat älyttömän hyvin ja joku (diesel-Corsa) on aina rikki. Hakusessa siis käyttöauto, jonka pitäisi toimia luotettavasti päivittäin ja jota ei ole tarkoitus olla koko ajan ruuvaamassa. Hintahaarukka 0 - alle € 10 000.
Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Seuraava on sitten vain oma henkilökohtainen mielipiteeni.
Jos et halua tai osaa korjata autoa, etkä halua myöskään sijoittaa korjauksiin jatkuvasti rahaa, niin unohda v6 mallit. Itselläni on ollut niitä useita, myös vähän ajettu suomiauto huoltokirjalla. Vaikka täällä moni fanaattisesti noita v6 malleja puolustaa, omat ja yrityksen (autokorjaamo) kokemukset ovat tyrmäävän huonoja. Anturivikoja, öljyvuotoja jotka pahoja korjata ainakin "pihahommina", (kampuran stefat, venttiilikopat), pakosarjaviat, sähkövikoja, mätää jne jne.
Toistan: Kyse oli siis omasta mielipiteestäni, ajakaa millä itse haluatte, mutta v6 opel ei ole halpaa ajoa, eikä edes kohtuullisen hintaista. Piste.
Jos et halua tai osaa korjata autoa, etkä halua myöskään sijoittaa korjauksiin jatkuvasti rahaa, niin unohda v6 mallit. Itselläni on ollut niitä useita, myös vähän ajettu suomiauto huoltokirjalla. Vaikka täällä moni fanaattisesti noita v6 malleja puolustaa, omat ja yrityksen (autokorjaamo) kokemukset ovat tyrmäävän huonoja. Anturivikoja, öljyvuotoja jotka pahoja korjata ainakin "pihahommina", (kampuran stefat, venttiilikopat), pakosarjaviat, sähkövikoja, mätää jne jne.
Toistan: Kyse oli siis omasta mielipiteestäni, ajakaa millä itse haluatte, mutta v6 opel ei ole halpaa ajoa, eikä edes kohtuullisen hintaista. Piste.
Ite jätin aikoinaan nuo V6:t juuri kustannuspoliittisista syistä väliin. Vuosimalli olis MV6 kohdalla toissasyksynä samalla sijoituksella pudonnut myös muutamalla vuodella.Ostin sitten hyvin varustellun 16V mallin.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Kiitoksia tiedoista. Alkaa tosiaankin näyttää siltä, että tuon V6:sen saa unohtaa. Noudatin ”Lallevihtisen” neuvoa ja etsin haulla lisäinfoa ja täytyypä sanoa, ettei tulos ollu kovinkaan rohkaiseva. Vikoja näyttää löytyvän jokapuolelta. Täytyykö tässä nyt perhana lähteä etsimään jotain tylsää etuvetoista Camryä ”kehonsiirtimeksi”….
Kyllä taitaa Camry jäädä silti mukavuudessa ja kyydin tasossa ompulle selkeästi.Omega kulkee lisäksi isoksi autoksi pienellä polttoaineella,joidenkin Volvojen yms. rinnalla...Cowboy100 kirjoitti:Täytyykö tässä nyt perhana lähteä etsimään jotain tylsää etuvetoista Camryä ”kehonsiirtimeksi”….
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Ja itte sanosin että unohda Omega jos et halua siihen kutoskonetta tai sen ylläpitämiseen ei ole varaa tai itse et sille pysty tekniikan korjauksia/huoltoja tekemään. Tuosta 2.5:sta (tämäkin mielellään manuaalilla) pienenemmät koneet ei kyllä kuulu Omegan kokoiseen autoon vielä jos automaattia siihen halajaa, ei ole kummoinen menijä tuo 2.0 Omega, menee vähän hukkaan ajoltaan loistavan auton ominaisuudet... Sekin myös että tuo 2.0 16v kone ei ole yhtään sen parempi vaihtoehto mitä vikoihin tulee, yhtälailla sitäkin saa rempata jos sille päälle sattuu, halvempi toki sen huoltaminen on.
v8 koneella tällänen peli pitäs olla Holdenin tapaan, mutta kun ei...
olen enemmän kun samaa mieltäSKL kirjoitti:Ja itte sanosin että unohda Omega jos et halua siihen kutoskonetta tai sen ylläpitämiseen ei ole varaa tai itse et sille pysty tekniikan korjauksia/huoltoja tekemään. Tuosta 2.5:sta (tämäkin mielellään manuaalilla) pienenemmät koneet ei kyllä kuulu Omegan kokoiseen autoon vielä jos automaattia siihen halajaa, ei ole kummoinen menijä tuo 2.0 Omega, menee vähän hukkaan ajoltaan loistavan auton ominaisuudet... Sekin myös että tuo 2.0 16v kone ei ole yhtään sen parempi vaihtoehto mitä vikoihin tulee, yhtälailla sitäkin saa rempata jos sille päälle sattuu, halvempi toki sen huoltaminen on.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Tarttee tähän senverran seota,että meikäläisellä on tuo 8 tappisella koneella
oleva sedan Omega ( X20SE ) hyvin silläkin on ehtinyt,ja käytettävissähän
on peräti 115hp / max väännöllä 175nm/2600rpm,,tämä kone on varmaankin
varmin tekele minkä Opeli on kehittänyt.
Olen autooni erittäin tyytyväinen,,,bensaa palaa mutta palakoon tämäkin
kärry taitaa painaa liki 1600kg,mutta turvallisuudesta kannattaa maksaa,ja
B Omegan kori on eleganteimpia ja yksi turvallisimmista autoista mitä 90 luvulla on tehty.
oleva sedan Omega ( X20SE ) hyvin silläkin on ehtinyt,ja käytettävissähän
on peräti 115hp / max väännöllä 175nm/2600rpm,,tämä kone on varmaankin
varmin tekele minkä Opeli on kehittänyt.
Olen autooni erittäin tyytyväinen,,,bensaa palaa mutta palakoon tämäkin
kärry taitaa painaa liki 1600kg,mutta turvallisuudesta kannattaa maksaa,ja
B Omegan kori on eleganteimpia ja yksi turvallisimmista autoista mitä 90 luvulla on tehty.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Jos farmari-omppua meinaat hankkia niin melkein kannattaisi v6 ottaa.
Täyteen ahdettu omega painaa melkosesti ja 136hv alkaa tuntua melko
pieneltä. Kyllähän silläkin pärjää mutta kone joutuu kovemalle rasitukselle
joten sitä joutuu huudattaan pienillä vaihteilla. Kutosella voit ajaa rennommin
paremman väännön ansiosta.
Täyteen ahdettu omega painaa melkosesti ja 136hv alkaa tuntua melko
pieneltä. Kyllähän silläkin pärjää mutta kone joutuu kovemalle rasitukselle
joten sitä joutuu huudattaan pienillä vaihteilla. Kutosella voit ajaa rennommin
paremman väännön ansiosta.
Honda Accord CL7 K20A6
Jeps,jos tosiaan lisäinfo alkoi oikein pelottamaan ja uutisena sinulle tuli se että autoissa on vikoja ja että niitä pitää vielä huoltaakkin,niin osta se Camry ihmeessä,mutta varo v6 camryja,niissä on kuulemma karmeita "vikoja"Cowboy100 kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Alkaa tosiaankin näyttää siltä, että tuon V6:sen saa unohtaa. Noudatin ”Lallevihtisen” neuvoa ja etsin haulla lisäinfoa ja täytyypä sanoa, ettei tulos ollu kovinkaan rohkaiseva. Vikoja näyttää löytyvän jokapuolelta. Täytyykö tässä nyt perhana lähteä etsimään jotain tylsää etuvetoista Camryä ”kehonsiirtimeksi”….
pitkanee:Vaikka täällä moni fanaattisesti noita v6 malleja puolustaa, omat ja yrityksen (autokorjaamo) kokemukset ovat tyrmäävän huonoja. Anturivikoja, öljyvuotoja jotka pahoja korjata ainakin "pihahommina", (kampuran stefat, venttiilikopat), pakosarjaviat, sähkövikoja, mätää jne jne.
Mikäs yritys?
GTS 3.2
Talli jossa itse autoni laitan on myös auto/mp korjaamo Hämeenlinnassa. Ei siis oma yritys, mutta alivuokralaisena samoissa tiloissa.
Omega MV6 on muuten mielestäni todella mukava auto ajella, eikä siinä hintaluokassa mielestäni mukavempaa edes ole. Mutta mielestäni ei todellakaan kannata sellaista ostaa jos ei ns. tajua autoista mitään ja haluaa vain ajaa.
Omega MV6 on muuten mielestäni todella mukava auto ajella, eikä siinä hintaluokassa mielestäni mukavempaa edes ole. Mutta mielestäni ei todellakaan kannata sellaista ostaa jos ei ns. tajua autoista mitään ja haluaa vain ajaa.
Jeps.pitkanee kirjoitti:Talli jossa itse autoni laitan on myös auto/mp korjaamo Hämeenlinnassa. Ei siis oma yritys, mutta alivuokralaisena samoissa tiloissa.
Samat aatokset täälläkin.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Cowboy100 kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Alkaa tosiaankin näyttää siltä, että tuon V6:sen saa unohtaa. Noudatin ”Lallevihtisen” neuvoa ja etsin haulla lisäinfoa ja täytyypä sanoa, ettei tulos ollu kovinkaan rohkaiseva. Vikoja näyttää löytyvän jokapuolelta. Täytyykö tässä nyt perhana lähteä etsimään jotain tylsää etuvetoista Camryä ”kehonsiirtimeksi”….
et sää mistään löydä samaan hintaan b1 omegan ikäistä autoa millä sais vaan "ajelle"!tai jos löydät niin kerro mullekin!n.10 v vanhaan autoon voi tulla mitä vaan,esim. jos camryn hankit tuon ikäisenä,kahtele samalla jotain ruosetevaurio korjaamoja paikkakunnaltasi...onnea auton ostoo!!