B-asconan taka-akseli c-kadettiin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Toni I
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Toni I »

Mites nyt oli, raideleveydet on eri mutta mites tukivarsien kiinnityspisteet voiko asconan perän laittaa kadettiin ilman että pitäs kiinnityksiä muuttaa(kardaaniin jatke on erinäköinen)?
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

A mallin Asconan perä menee kyllä heittämällä sinne tilalle. Erot ovat lähinnä parin millin luokkaa tukivarsien kiinnityksessä taka-akseliin leveyssuunnassa.

Mutta B sitten, joku kehui laittaneensa B asconaan A mallin asconan perän, jotta saa leveämmät vanteet taakse, että ainakin näin päin näyttäisi onnistuvan, joten jos A mallin perä menee B malliin, niin B asconan perä vastaavasti voisi sopia myös C kadettiin. B Asconan taka-akseli taisi olla muutaman sentin leveämpi kuin A mallin vastaava, mutta onko suurempi leveys tullut vain siirtämällä jarrurumpua ulommaksi tukivarsien pysyessä samassa kohdassa, en pysty siihen vastaamaan suoralta käsin. Asian voin selvittää, kun menen viikonloppuna tallille ja tarkistan mitat taka-akseleista ellei joku sitä ennen ole asiaa vielä selvittänyt
repsa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

takatukivarret on muistaaksen samalla leveydellä molemmissa perissä.. ainoa ero taisi olla sen kolmannen pitkittäistukivarren kiinnitys.. kadetin oma käy siihen ascon perään suoraan.. vaihtaa sen kardaanin jatkeen siis sisukaluineen.. ja hankkii leveyt takakaaret :smile: (muistaakseni b-ascon perä on 11cm leveempi c.kapin?)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
santtu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja santtu »

eikö a ascon perä oo 3cm leveempi ja b.n 5cm? tai jotain sitä luokkaa...? perät meni kyllä heittämällä mut tukivarsissa oli eroja ja tosiaan tuossa vakaajan kiinnityksissä.. joka tapauksessa pitää olla sit etuvetosen vanteet takana jos b.n perän heittää... :smile:
C-Kadett
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja C-Kadett »

C-Kadetin perä on 138cm
Ja B-Asconan on 145.5 cm.
Toni I
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Toni I »

No mulla tää akseli ei oo tulossa kadetin alle vaan mun locostiin. Oon käyttänyt protoa tehdessä 78- 1,2 kadettia mitotuksessa mutta mieli tekisi isompaa tekniikkaa joten ei ole raideleveydellä väliä vaan tukivarsien kiinnityksellä sekä panhard tangolla.
4*mantab3*kadettc2*kadett
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 4*mantab3*kadettc2*kadett »

b asconan perässä tukivarret hieman leveämmällä kun kadettc ei kyllä haittaa panhard tanko väärällä puolella joutuu tekemään itse samoin perän jatkeen tukilaakerin itse tein näin a-mallin mantan perä b-malliin ja mahtuu 9"vanteet alle ilman mitään muutoksia (245"45"16)
Vastaa Viestiin