Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Maskin ja puskurin ilmanottoaukon välissä on sellainen ontto putki jossa on alaosassa todella pieni reikä. Toisesta päästä tämä putki on kiinni ilmanputsariin menevässä putkessa ja muuten se putki on ontto sisältä ja toinen pää on umpinainen. Putki on kovaa muovia.
Osaako joku kertoa mikä tämä putki on ja mitä virkaa sillä mahdollisesti on?
Siis jos kukaan nyt ymmärtää tästä mun selityksestä mitä haen
Eli käytännössä sillä ei siis ole mitään merkitystä mopon ohjaukseen. Kiitos tästä tiedosta
Muistelin et joku olisi joskus purkanut Calibrasta nämä kaikki kyseiset putket jotka liittyvät tähän ilmanottoon ja taisi viel olla täällä foorumilla se kuvien kera...?
Korjatkaa jos olen väärässä tai laittakaa kyseinen linkki jos sellainen on ollut.
Hude kirjoitti:Eli käytännössä sillä ei siis ole mitään merkitystä mopon ohjaukseen. Kiitos tästä tiedosta
Muistelin et joku olisi joskus purkanut Calibrasta nämä kaikki kyseiset putket jotka liittyvät tähän ilmanottoon ja taisi viel olla täällä foorumilla se kuvien kera...?
Korjatkaa jos olen väärässä tai laittakaa kyseinen linkki jos sellainen on ollut.
Meikäläistäkö tarkoitat? Joka tapauksessa multa löytyy projekti esittelystä tarinaa ja kuvia aiheesta (KLIK!) ja sieltä sitten kohta 17.09.2005 Päivitys #6: koteloitu kartiosuodatin.
Kyl mä muistelin vähän et jeppe sen olis joskus kirjotellu ja kuvittanut.
Tuota käärmeenpesää mä just tarkoitin.
Lienekköhän Vectrassa samanlainen käärmeenpesä?
Meinaan et sillä vois heittää vaikka noita tulevia muuttolintuja...
Kiitti sulle jeppe et laitoit ton linkin.
Hude kirjoitti:Kyl mä muistelin vähän et jeppe sen olis joskus kirjotellu ja kuvittanut.
Tuota käärmeenpesää mä just tarkoitin.
Lienekköhän Vectrassa samanlainen käärmeenpesä?
Meinaan et sillä vois heittää vaikka noita tulevia muuttolintuja...
Kiitti sulle jeppe et laitoit ton linkin.
No problemo!
Ota puskuri pois niin selviää onko Vectrassakin sellaista (uskoisin kyllä, että on). Sit ei muuta kun nyppäät irti sen boxin ja letkun (joka menee sinne lokasuojan uumeniin) sekä vedät suoralla putkella tms. ilmanoton esim. keulille ja / tai kuten minä, alas splitterin taakse. Imuäänet ei juurikaan kasva, ellet laita vapaavirtausfiltteriä tilalle.
Itse taidan jättää laittamatta tuota kartiofiltteriä enää takas. Muokkaan tuota vakiokoteloa siten, että imee ilmaa sieltä tyhjästä tilasta (joka jäi sen resonanceboxin poiston jälkeen) + keulilta + siitä torvesta splitterin takaa...
E: Vectroissa ei varmaankaan tuollaisia splittereita ole, mutta vastaava paikka löytynee?