minkäänlaista tiivistettä tyhjäkäytisäätimen ja klkotelon välissä no tietty
o-rengas oli,mutta kuuluuko siinä olla viä jokin paperitiivistekin.
arvatkaas oliko se maaginen 2mm:n reikä tukossa.no totta mooses!

Onko kyseessä joku paperilennokki vai mikä verme?ASTRULI kirjoitti:joo elikkäs putsailin ton kaasuläppäkotelon ja ihmetytti ku ei ollu
minkäänlaista tiivistettä tyhjäkäytisäätimen ja klkotelon välissä no tietty
o-rengas oli,mutta kuuluuko siinä olla viä jokin paperitiivistekin.
arvatkaas oliko se maaginen 2mm:n reikä tukossa.no totta mooses!

Itse tein omaan X20XEV:iin juuri tuon ohjeiden mukaan mutta jätin sen pohjan irroittamatta (ns. viimeinen kohta), koska en nähnyt tarpeelliseksi irroittaa sitäkin. Takaisin kasatessa en laittanut mitään sikaflexia tms., vaan naputtelin taltalla+vasaralla tuon metallireunan (mitä tässä kuvassa avataan) vähitellen paikalleen ja tiiviiksi. Eihän siellä alunperinkään mitään massaa tms. tiivistettä ole välissä vaan se on prässätty tuollai muotoonsa/tiiviiksi. (Voi kai siihen sauman päälle laittaa jotain massaa tiivistykseksi jos haluaa...)Jeegu kirjoitti:Onko kukaan (muu kuin purkuohjeen tekijä itse) tehnyt seuraavan linkin mukaista purkua tyhjäkäyntisäätimelle?
http://www.jjhifi.com/www.teamkorhonen. ... _main.html
Houkuttaisi avata ja putsata säädin oikein kunnolla, kun kone vähän nytkyttää, kierrokset laskee hitaasti ja kuluttaa normaalia enemmän. Toi säätimen totaalinen purku vaan vähän hirvittää. Millähän ton solenoidin saa pysymään paikoillaan purkamisen jälkeen. Sikafleksiä väliin tms.
Onko kokemuksia?
Kone on X18CEL ja tyhjäkäyntisäätimen ja kaasuläppäkotelon välistä löytyi muovinen tiiviste. Taisi olla alkuperäinen.

Osaako joku jopa selittää miten toi vehe käytännössä toimii ? ,kiitos jo etukäteen ja sit jos joku on ton noin osiin purkanu ni miten se tapahtuu ,lähteekö ilman suurempaa väkivaltaa?parinen kirjoitti:Puhutaanko nyt samasta asiasta eli eestpäin katottuna kadetissa ,vasemmassa reunassa läppäkotelossa olevasta mötikästä,millä sen saa purettuu ,eikös siinä päässä mikä menee sinne läppäkoteloon oo semmonen kaartio mikä sit säätää ilmeisesti jotn paikkaa ? ei mulla ainakaa mitään paperi tiivistettä ollu siin välis ,o rengas oli ...