Onko kenelläkään kokemusta Vectra B 1,6 venttiilivarren kumien vaihtamisesta??
Rupes mun veccu syömään tuollasta 2,5l/10000km äkkiseltään laskettuna.
Onko vaihtaminen miten paha rasti?
Mitä vaihtamisessa kannattaa ottaa huomioon???
Kun kyselin paikallisesta merkkihuollosta sanoivat hintaa 500€
Siispä olen päätymässä siihen, että vaihdan ne itse!
Mitä liimaa venttiilivarren kumeihin pitäisi käyttää, että ne kestää siellä paikoillaan?
Kaikki vinkit on tervetulleita!
Vectra B ventiilivarren kumien vaihto???
Re: Vectra B ventiilivarren kumien vaihto???
Ei mitään. Tee ohjureihin kierteet, niin eivät kumit enää irtoile.Jukka82 kirjoitti: Mitä liimaa venttiilivarren kumeihin pitäisi käyttää, että ne kestää siellä paikoillaan?
-
OpelVectra
- 'Admiral'

Aiemmin omistamaani b -vectraan vaihdettiin 3 kertaan venttiilinohjurikumit;
1. perusvaihto alkuperäisen mallisiin,
2. vaihto "uudenmallisiin",
3. Merkkihuollossa ammattimies (siis oikeasti) liimasi. Tämän jälkeen vaihdoin auton pois. Toivottavasti on kestänyt paikallaan.
Ongelmana lienee se että "pohjat" täytyy saada 110 % puhtaaksi ja kuivaksi, että liima tarttuu.
Onnea yritykselle
1. perusvaihto alkuperäisen mallisiin,
2. vaihto "uudenmallisiin",
3. Merkkihuollossa ammattimies (siis oikeasti) liimasi. Tämän jälkeen vaihdoin auton pois. Toivottavasti on kestänyt paikallaan.
Ongelmana lienee se että "pohjat" täytyy saada 110 % puhtaaksi ja kuivaksi, että liima tarttuu.
Onnea yritykselle
Jeps nytpä on vaihdettu
Juu eli sain kuin sainkin tänään vaihdettua nuo venttiilivarrenkumit!
Onnistui hyvin kun tein itse työkalun, jolla sai laitettua painetta tulpan reiästä sylintereihin ja niin venttiilit kesti ylhäällä vaihdon ajan. Ja eipähän sit tarvinnu purkaa kantta irti että sai kumit vaihettua!
Mut kyllä siinä silti oli hommaa!
Uudet on nyt sit liimaamalla paikoillaan merkkihuollossa neuvoivat laittamaan kumeihin sisäpinnalla tilkat liimaa.
Imusarja oli "yllätys yllätys" ihan älyttömän paskanen ja kaasuläppäkin oli tosi paksun mustan paskan peitossa.
Ne puhdistamalla tasoittui samalla tyhjäkäynti!

Onnistui hyvin kun tein itse työkalun, jolla sai laitettua painetta tulpan reiästä sylintereihin ja niin venttiilit kesti ylhäällä vaihdon ajan. Ja eipähän sit tarvinnu purkaa kantta irti että sai kumit vaihettua!
Mut kyllä siinä silti oli hommaa!
Uudet on nyt sit liimaamalla paikoillaan merkkihuollossa neuvoivat laittamaan kumeihin sisäpinnalla tilkat liimaa.
Imusarja oli "yllätys yllätys" ihan älyttömän paskanen ja kaasuläppäkin oli tosi paksun mustan paskan peitossa.
Ne puhdistamalla tasoittui samalla tyhjäkäynti!
Joo kyllä on 16v kone.Tunari-82 kirjoitti:Ilmeisesti 16v moottori?
Milläs painoit jouset kasaan että sait lukot irit venttiilin päästä?
Paljonko pukkasit painetta sylinteriin?
Mulla oli semmonen itse tehty rauta, jolla sai painettua ne lautaset alaspäin, että sai sit semmosella magneettipäisellä puikolla napattua ne lukot irti.
8 bar laitoin painetta. Sillä paineella kesti venttilit tosi hyvin ylhäällä ei ollu mitään ongelmia.
Mulla oli kompurassa välissä paineen alennin, sen avulla nostin pikku hiljaa paineen 2 kilosta 8 kiloon.
Kun vaan muistaa pistää jonkun pykälän ja käsijarrun päälle.
Voi muuten kone pyörähtää jonkin verran.