mitä mieltä ihmiset on laadusta...!?!
mitä mieltä ihmiset on laadusta...!?!
Tervehdys kaikille!ite oon ollu ooppelimies mut nyt sit vaihdoin vähäaikaa sitten uuteen jettaan ja...täytyy sanoo et oon ollu enemmän ko tyytyväinen!mulla oli b1 vecu 98 vuotinen, ja se oli hyvä auto, PAITSI jos niitä lukemattomia pikkuvikoja ei laskettu...:)ajaa on tosi vakaa ja 2 litranen konekkin liikutti ihan mukavasti.mut sit nää pikkuviat...oon täs seuraillu ni laatuongelmaa on aika paljon ollu, näistä uusista en tiedä mutta luulen kyl et se on parantunut jonkin verran!?!tästä volkkarista on viä vaikee sanoo ko on niin uus ja vähän ajettu mut hyvältä vaikuttaa!ootteko samaa mietä et noi pikkuviat pois ni olis kyl alka kilpailukykyinen auto verrattuna noihin muihinkin saksalaisiin , paitsi voortti...:)mut ihan mielenkiinnosta pistäkää viestii jolla olis noin 2000 vuoden vaihtees oleva auto!kaikille hyvää kesää ja turvallisia kilometrejä, ja huolettomia...
Veikkaisin että olisit vieläkin tyytyväisempi, jos olisit sijoittanut sen Jetan verran rahaa vaikka uuteen Astraan. Opelin laatu on jo tutkitusti VW:n laatua parempaa. Vaikka myönnettävä on, että Jetan hinnat alkaen malli on aika houkuttelevasti hinnoiteltu. Lisäteho tai parempi varustelu maksaakin sitten maltaita.
Mulla on ´97 1.6 16V GL ostettaessa 2.1.04 ajettu noin 109000km nyt on ajettuna n. 220000km. Ainoat mitä on hajoamisen siis normaalien kulutusosien lisäksi korjattu on
* pakoputken takaäänenvaimentaja
* ohjaustehostin, paineputki vaihdettu, H3/D3
* oikean takaoven lukko
* ajovalokatkaisin
Mielestäni päässyt aikasen vähällä, kuitenkin alle 2,5 vuotta ja yli 110000 kilometriä. Niin ja aikasen laiska tekemään huoltoja yms
nim. 80000km ilman tulppien ja ilmanputsarin vaihtoa
* pakoputken takaäänenvaimentaja
* ohjaustehostin, paineputki vaihdettu, H3/D3
* oikean takaoven lukko
* ajovalokatkaisin
Mielestäni päässyt aikasen vähällä, kuitenkin alle 2,5 vuotta ja yli 110000 kilometriä. Niin ja aikasen laiska tekemään huoltoja yms
nim. 80000km ilman tulppien ja ilmanputsarin vaihtoa
Vectra GTS C 2.2i ´03, Corsa Swing B 1.2i 16V ´98
no niin no tosta astra jutusta.halusin tilaa ja astran ja jetan tilat on kyl mielestäni aivan eri luokkaa.mutta saa nähdä oliko hyvä ostos...!?!toi tehohomma on kyl totta et 1.6 fsi mis on 116 hv:aa ja 2.0 fsi 150hv ja hintaero on 5000 euroo!!!se on aivan helve...sti!mut kyl tolla 116 hepallakin pärjää...ainakin ennen opelin 1.6 oli sen 100 heppaa mut nykyään en tiedä.
Re: mitä mieltä ihmiset on laadusta...!?!
..eli noin tiivistettynä ilmoitit, että B-Vectran pikkuviat kiusasivat ja uusi Jetta pelaa? Tule antamaan sama raportti sitten 8 vuoden päästä.maza kirjoitti:Tervehdys kaikille!ite oon ollu ooppelimies mut nyt sit vaihdoin vähäaikaa sitten uuteen jettaan ja...täytyy sanoo et oon ollu enemmän ko tyytyväinen!mulla oli b1 vecu 98 vuotinen, ja se oli hyvä auto, PAITSI jos niitä lukemattomia pikkuvikoja ei laskettu...:)ajaa on tosi vakaa ja 2 litranen konekkin liikutti ihan mukavasti.mut sit nää pikkuviat...oon täs seuraillu ni laatuongelmaa on aika paljon ollu, näistä uusista en tiedä mutta luulen kyl et se on parantunut jonkin verran!?!tästä volkkarista on viä vaikee sanoo ko on niin uus ja vähän ajettu mut hyvältä vaikuttaa!ootteko samaa mietä et noi pikkuviat pois ni olis kyl alka kilpailukykyinen auto verrattuna noihin muihinkin saksalaisiin , paitsi voortti...:)mut ihan mielenkiinnosta pistäkää viestii jolla olis noin 2000 vuoden vaihtees oleva auto!kaikille hyvää kesää ja turvallisia kilometrejä, ja huolettomia...
Tutulla muutaman vuoden ikäinen Polo ja pikkuvikaa ollut ihan kiitettävästi (ilmastointi, sähkölaitteet yleensäkin).
Velipojalla oli -99 B-Veccu reilun vuoden verran, siinä yksilössä ei ollut pikku eikä isompiakaan vikoja.
Porukoilla -99 G-Astra, ei myöskään tarvetta ylimääräisiin korjauksiin, ainakaan vielä, normaalit huollot riittävät. Muutaman vuoden ovat jo ajelleet kyseisellä kulkupelillä.
Bossi ajeli reilussa 5 vuodessa -97 B-Vectra 2.5 V6:den reilusta sadasta tonnista lähes 230tkm:ään, normaalien kulutusosien (jarrut, jakopää, pakoputkisto + huollot) lisäksi laturin ja venakopantiivisteen joutui vaihtamaan.
Otsikon kysymykseen: Laatu on kiva asia ja autot merkistä riippumatta yksilöitä. Toki tyyppivikoja löytyy jokaisista ja viatonta autoa en ole ainakaan itse vielä onnistunut omistamaan. Oma kulkuväline on kohta täysi-ikäinen ja sen vioista/viattomuudesta en näin ollen joudu kertomaan.
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Tyytyväinen ooppelin omistaja
[/quote]
Harmi vain, että vielä nykyään suurin osa Matti Meikäläisistä joutuu kärsimään Opelin (etenkin B-Vectran) 90-luvun mallien huonosta laadusta.[/quote]
Itellä Vectra´91 1.8i 8v, ajettu 347 tkm. Ei juurikaan ruosteessa. Ei ole ollu vikoja juurikaan. Kuluvia osia vaihdettu mm. takarummut. Toinen takajousi meni poikki- vaihdettu. Raidetangon päät vaihdettu. Koneessa ei mitään tietoa vanhuudesta. Nyt puoli vuotta riesannut vika, kun akku tyhjenee ajoittain seisoessa. Tämmöstä laatua mulla.
Harmi vain, että vielä nykyään suurin osa Matti Meikäläisistä joutuu kärsimään Opelin (etenkin B-Vectran) 90-luvun mallien huonosta laadusta.[/quote]
Itellä Vectra´91 1.8i 8v, ajettu 347 tkm. Ei juurikaan ruosteessa. Ei ole ollu vikoja juurikaan. Kuluvia osia vaihdettu mm. takarummut. Toinen takajousi meni poikki- vaihdettu. Raidetangon päät vaihdettu. Koneessa ei mitään tietoa vanhuudesta. Nyt puoli vuotta riesannut vika, kun akku tyhjenee ajoittain seisoessa. Tämmöstä laatua mulla.
Mulla ei kyllä ole mitään valittamista.Faceliftissä pikkuvikoja on korjailtu paljon, ja kaikki mitä olen joutunut vuodessa tekemään ovat olleet melko pieniä remppoja.
Eli:
Jarrulevyt ja palat taakse
Käsijarrun säätö
EGR:n tukkiminen
Raitisilmansuodatin
Vaihteistoa pitää vähän tutkia, kun kylmillä pikkuvaihteet eivät oikeen mene päälle.Ei johtunut siitä tapista.Oljyt ja _säätäminen_ seuraavaksi listalla.
Eli:
Jarrulevyt ja palat taakse
Käsijarrun säätö
EGR:n tukkiminen
Raitisilmansuodatin
Vaihteistoa pitää vähän tutkia, kun kylmillä pikkuvaihteet eivät oikeen mene päälle.Ei johtunut siitä tapista.Oljyt ja _säätäminen_ seuraavaksi listalla.
A4 Tdi
Re: mitä mieltä ihmiset on laadusta...!?!
Erittäin hyvin sanottuVeccura A kirjoitti:..eli noin tiivistettynä ilmoitit, että B-Vectran pikkuviat kiusasivat ja uusi Jetta pelaa? Tule antamaan sama raportti sitten 8 vuoden päästä.
Mutta yksinkertaisesti sanottuna: Jos uusi jetta on yhtä "hyvä" ajettava kuin bora, niin onnea valitsemallenne tielle.
On muuten nykyään aika paljon näitä "ostin sitten erimerkkisen auton"-juttuja, mutta ilokseni täytyy vielä lisätä että vielä useammin on "hairahduksen jälkeen taas
onhan se nyt selvä että mun vectra oli vanha ja jetta on uus, ja on ymmärrettävää myös se että volsus ei oo AINAKAAN vielä ollu niitä kuuluisia tyyppivikoja, koska on kerran vasta14000 ajettu.mutta sen takia tän topicin avasin ko kiinnostaa se, kun ite ostin vectran se ei ollu ko2 vuotta vanha ja ajettu alle 80000, ja sillonkin oli tota pikkuvikaa... ja et millai muilla!?!auto on käynyt aina merkkiliikkees huollos ja muutenkin pidin ko kipeetä pillua ko oli vähän tota näyttelytouhuu mielessä.ja kyllä mulla on semmosia tuttuja paljon keillä on uudehko ooppeli ja ei mitään vikaa, mutta sitten taas vähä enemmän on niitä ketä laatu ie oo tyydyttänyt.ja esim muijan vanhemmat on ajanu volkkareilla tosi monta vuotta ja ei oo ollu vikoja, mutta ko joku viisas sano et autot on yksilöitä...ja näinhän se on! ja tottahan toki volkkareis on kans vikoja, etten nyt tosiaankaan saarnaa mukamas jostain volkkarin ylivoimaisuudesta...
mutta tässä on asiaa!!! Otsikon kysymykseen: Laatu on kiva asia ja autot merkistä riippumatta yksilöitä. Toki tyyppivikoja löytyy jokaisista ja viatonta autoa en ole ainakaan itse vielä onnistunut omistamaan.ja himOPELILLE:älä ota tätä henkilökohtasesti...vaikee on tohon kyllä henk.koht.sanoo mitään ko en oo boraa ajanut mutta kyl tykkään omallani ajaa.no ei jokanen ooppelikaan oo hyvä ajaa...
ei mitään pojat ja paremmat tytöt...hyvä et synty keskusteluu ja asiallista porukkaa tääl on (yleensä)ainakin täs topicissa!mutta hyvät kesän jatkot kaikille![/quote]
voi kun tietäsit mihin olet joutunut
toivotaan että wolski pelaa hyvin enkä halua haukkua sitä sillä on sitä vikaa ooppelissa mutta en itse vw ostaisi. kaverin veli on tuossa vw huollossa töissä ja kaveri itse on koneistamolla. juuri tuossa viime saunaillassa oli juttua vw kestävyydestä ja tuli ihan suoraa kommenttia asiantuntijoilta että täysiä paskoja ovat. kokoajan vikaa, koneet syö öljyä reilusti eivätkä kestä. kaikenmaailman check valot vilkkuu kokoajan ja tämmöstä.
meilläkin mitä tulee vaihdossa vw:tä niin aika montaa pitää käyttää vw huollossa milloin minkäkin syyn takia, yleensä vikavalon palamisen takia koska meillä ei ole testeriä niiden lukemiseen. opelin laatu tiettävästi on parantunut ja toivottavasti vw:n myös.
ja semmosta autoa ei olekaan missä joskus vikaa ei olekaan, paitsi toyota

meilläkin mitä tulee vaihdossa vw:tä niin aika montaa pitää käyttää vw huollossa milloin minkäkin syyn takia, yleensä vikavalon palamisen takia koska meillä ei ole testeriä niiden lukemiseen. opelin laatu tiettävästi on parantunut ja toivottavasti vw:n myös.
ja semmosta autoa ei olekaan missä joskus vikaa ei olekaan, paitsi toyota
2.0t Re85
Isäntä osti 1989 Opel Kadettin uutena, 2004 meni peltoautoksi täysin palvelleena (=380.000 oli muistaakseni ajettu). Koneremppaa ei tehty koko aikana kun auto meillä oli, huollotkin loppuvaiheessa vähän niin ja näin. Ei tuossa pahempaa vikaa ollut oikeastaan ikinä, osia sai vaihtaa mutta tulihan siihen noita kilometrejäkin melko reippaasti. Kävi vaan sillä tavalla että pelti rupes hupenemaan ja aikanaan ei laitettu kuntoon, niin eipä enää kannattanut. Vuonna 1997 ostettiin diisselivento '93, siinä kyllä riitti monenlaista pikkuvikaa ja typeriä ominaisuuksia, muttei mitään ylitsepääsemätöntä. 2000 osti uuden Boran, 2003 toisen samanlaisen. Kummassakaan Borassa ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa, ei edes pientä. Huoltojen lisäksi on tarvinnut polttimoita vaihdella. Yhteensä noilla kahdella on nyt ajeltu 140.000, ihan OK pelejä molemmat. Mitäs vikaa Boran ajettavuudessa? IMO kyllä tuo G-Astran päihittää mennen, tullen ja palatessa, samoin paljon ylistetyn Focuksen. Astrakin on hyvä ajaa, mutta surkeilla jakkaroilla on kyllä pilattu hyvä auto (sportissa jo asialliset penkit). Uudemmissa Opeleissa myös vakiojakkarat aivan karseat, ei niitä ihmiselle ole suunniteltu. C-Vectra on kyllä todella hyvä auto ajaa, H-Astraa en ole kokeillut mutta epäilemättä aikalailla samaa luokkaa kuin Golf/Jetta.
Kadettin tilalle ostettiin pösö 406, ja siinä on kyllä ollut pikkuvikaa sen verran että kyllästyttää, kerran on jääty tiellekin (kontaktihäiriö sytkäpuolella). Tyhjäkäynti seilaa, mittarit toimii sillon kuin huvittaa, tuulilasinpyyhkimet lähinnä kuivalla kelillä, ylipäätään kaikki sähköhilppeet kyllä miten sattuu. Huomaa kyllä että ranskalaista ei saisi päästää kolvin varteen... Ohjaustehostin ruikkasi öljyt pihalle kesällä säiliöstä ja talvella pumpun tyköä. Toisaalta, auto on aivan käsittämättömän mukava ajettava, ja tiloiltaan mahtava. Silloin kun tien päälle jäätiin niin pari päivää oli uusi Corolla alla, eikä kyllä mikään mahti maailmassa saisi moisella ajamaan muuten kuin pakon edessä. Pikkuviat vielä sietää, mutta ei sitä, että auton ajo-ominaisuudet ovat jokseenkin kelvottomat.
Itsellä ei kyllä ole mitään Opelia vastaan, sanoisin että todennäköisin vaihtoehto autoa hankittaessa nyt ja tulevaisuudessa. Eli kun auto katsellaan, niin vaihtoehtoja on jo valmiiksi tarpeeksi vähän.
Niin tuosta laadusta vielä. Itse käsitän laadulla ennemminkin materiaalivalintoja kuin viattomuutta. BMW ja Mersu ovat laatuautoja, ja sen huomaa kun tarkastelee, millaisia materiaaleja sisällä on käytetty. Ranskalaiset ja japanilaiset autot sekä edellisen sukupolven Fordit ovat laadultaan edelleen saksalaisia merkkejä jäljessä jos tarkastellaan materiaalivalintoja. Opel ja VAG-tuotteet suht. laadukkaita, Opelit useammin pilattu muovisilla puujäljitelmillä ja muulla vastaavalla tökeröllä. Volvot tuntuvat myös usein asteen verran halvemmilta kuin bemarit ja mersut, myös Saab on mielestäni laadukkaampi auto kuin Volvo. Jenkit ovat myös usein käsittämättömän halvan oloisia sisältä, aikalailla vastaavat japseja... Paljon muovipuuta, ja muutkin muovit näyttävät anttilan laadulta.
Autoa valitessa viattomuutta tärkeämpää itselleni on se, että sillä on mukava ajaa. Ennemmin korjaa hyvää, kun kasvattaa kyrpää otsaan korollan ratissa. Ei paljoa lohduta jos ei vikoja ole, kun autolla ei tykkää ajaa...
Kadettin tilalle ostettiin pösö 406, ja siinä on kyllä ollut pikkuvikaa sen verran että kyllästyttää, kerran on jääty tiellekin (kontaktihäiriö sytkäpuolella). Tyhjäkäynti seilaa, mittarit toimii sillon kuin huvittaa, tuulilasinpyyhkimet lähinnä kuivalla kelillä, ylipäätään kaikki sähköhilppeet kyllä miten sattuu. Huomaa kyllä että ranskalaista ei saisi päästää kolvin varteen... Ohjaustehostin ruikkasi öljyt pihalle kesällä säiliöstä ja talvella pumpun tyköä. Toisaalta, auto on aivan käsittämättömän mukava ajettava, ja tiloiltaan mahtava. Silloin kun tien päälle jäätiin niin pari päivää oli uusi Corolla alla, eikä kyllä mikään mahti maailmassa saisi moisella ajamaan muuten kuin pakon edessä. Pikkuviat vielä sietää, mutta ei sitä, että auton ajo-ominaisuudet ovat jokseenkin kelvottomat.
Itsellä ei kyllä ole mitään Opelia vastaan, sanoisin että todennäköisin vaihtoehto autoa hankittaessa nyt ja tulevaisuudessa. Eli kun auto katsellaan, niin vaihtoehtoja on jo valmiiksi tarpeeksi vähän.
Niin tuosta laadusta vielä. Itse käsitän laadulla ennemminkin materiaalivalintoja kuin viattomuutta. BMW ja Mersu ovat laatuautoja, ja sen huomaa kun tarkastelee, millaisia materiaaleja sisällä on käytetty. Ranskalaiset ja japanilaiset autot sekä edellisen sukupolven Fordit ovat laadultaan edelleen saksalaisia merkkejä jäljessä jos tarkastellaan materiaalivalintoja. Opel ja VAG-tuotteet suht. laadukkaita, Opelit useammin pilattu muovisilla puujäljitelmillä ja muulla vastaavalla tökeröllä. Volvot tuntuvat myös usein asteen verran halvemmilta kuin bemarit ja mersut, myös Saab on mielestäni laadukkaampi auto kuin Volvo. Jenkit ovat myös usein käsittämättömän halvan oloisia sisältä, aikalailla vastaavat japseja... Paljon muovipuuta, ja muutkin muovit näyttävät anttilan laadulta.
Autoa valitessa viattomuutta tärkeämpää itselleni on se, että sillä on mukava ajaa. Ennemmin korjaa hyvää, kun kasvattaa kyrpää otsaan korollan ratissa. Ei paljoa lohduta jos ei vikoja ole, kun autolla ei tykkää ajaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Niin siis sulla on 1.6FSI ja sulle ei ole tuon 14000km kohdalla eikä ole siis _vielä_ vaihdettu katalysaattoria eikä puolia (useampaan kertaan...)? No odota vain hetki... Kun tänne olet eksynyt niin olet varmasti löytänyt myös ultimatevw.com:n, joten sinne vain lukemaan ja odottelemaan mitä on tulossa. Tosin voihan tuo Meksikon tekeleesi selvitä helpommalla, kuin vastaavat euroopassa kasatut...maza kirjoitti:onhan se nyt selvä että mun vectra oli vanha ja jetta on uus, ja on ymmärrettävää myös se että volsus ei oo AINAKAAN vielä ollu niitä kuuluisia tyyppivikoja, koska on kerran vasta14000 ajettu.mutta sen takia tän topicin avasin ko kiinnostaa se, kun ite ostin vectran se ei ollu ko2 vuotta vanha ja ajettu alle 80000, ja sillonkin oli tota pikkuvikaa...
.... ....
ja tottahan toki volkkareis on kans vikoja, etten nyt tosiaankaan saarnaa mukamas jostain volkkarin ylivoimaisuudesta...mutta tässä on asiaa!!! Otsikon kysymykseen: Laatu on kiva asia ja autot merkistä riippumatta yksilöitä. Toki tyyppivikoja löytyy jokaisista ja viatonta autoa en ole ainakaan itse vielä onnistunut omistamaan.
Sinällään ajo-ominaisuuksien vertailussa mulla on sekä hyvä että huono vertailukohdat tuossa pihassa, kun on sekä H Astra farkku että VAG:n kulkine samalla alustalla kuin Jetta, mutta kun tuo Vaggine on varusteltu Haldexilla niin vertailua on hieman vaikea tehdä, mikä alustanperusratkaisuista, mikä korista ja mikä 4-vedosta. Yleisenä kommenttina vain sanon, että meinas vit...aa kun vaihdoin Astraan kesärenkaat ja kävin tsekkaamassa paineet, tankkaamassa ja muutenkin heittämässä pienen lenkin. Syy oli/on se, että se on vaimon auto...
maza kirjoitti:ja himOPELILLE:älä ota tätä henkilökohtasesti...
Mutta mietitäämpä tilannetta: Autojen kehitys on ehkä harpannut yleiselläkin tasolla eteenpäin. On hiukan hankalaa verrata uutta autoa 8 vuotta vanhaan autoon. Itsellä ollut VAG-kulkineita ooppeleiden lisäksi ja esim. bora on aika kamala ajaa verrattuna tämän hetkiseen b-vectraan! Mutta tuskin kukaan ostaa itselleen huonoa autoa. Joku painaa aina vaakakupissa tiettyyn suuntaan ja näin saa itselleen sopivimman auton.