eli vaihdoin äsken uuden alapallonivelen,tuli ratti vinoon sille puolelle mihin nupin vaihdoin.aika jännä homma,mikä muuttui niin et teki tuon.oli muuten alkuperäis nuppi viä minkä vaihdoin pois..auto vm 99
on se siä kunnolla paikoilla,eipä kait tota saakkaa väärin/puoli tämmiin sinne,eikä raidetankoon tarttenu sattua mitenkää,porasin niitit pois ja uus tilalle.täytyy nyt käydä leimaa kokeilees ja sitte suuntaukseen..jos ne löytäis paremmin väljät nupit
joo kyllä se sillä suuntauksella/säätämisellä saa varmasti suoraan.mut ihmettelen vain..velipojalla oli sama homma kuulemma vectra a2:sen kanssa..paska homma..mut elämä kait on..
Juu tottakai suuntaus. Koska juurikin alapallonivelestähän kulmat ja ratinsuoruus säädetään. ja saattaa olla että ajettavuus myös paranee tiellä aika hurjasti...
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
No mites jos ne kummankin puolen pallot on kulunu yhtä väljiks ja vaihdoit vaan toisen... ->ratti vinoon.
Jollei se vaihdettu ollu kuluneempi esim. suojakumin rikkoontumisen takia, vois olettaa että toinenkin on vaihtokunnossa. Ei ne katsastajatkaan kaikkia vikoja löydä.
kurttu kirjoitti:No mites jos ne kummankin puolen pallot on kulunu yhtä väljiks ja vaihdoit vaan toisen... ->ratti vinoon.
öö... mites alapallot vaikuttaa auraukseen/haritukseen?
Vaikka uuden nivelen reiät olisivat väljät, niin ainakaan minun järjen mukaan nuo kulmat/ratin suoruus ei muutu. Sen sijaan camberiin se vaikuttaa.
viljami kirjoitti:Juu tottakai suuntaus. Koska juurikin alapallonivelestähän kulmat ja ratinsuoruus säädetään.
En kylläkään tiedä vectroista, mutta raidetangoista ne yleensä...
ei se toinen oo läheskää yhtä huono minkä vaihdoin..raudalla mä ne kokeilin,ja se kolahteli sisäänki jo aika mukavasti..en siis ole viä leimalla käynyt.ite tein diagnoosia.. ,torstaina menen näyttämään,joku katsastusten yö..ovat klo 23 saakka..
joopa eipä niitä alapallosta säädetä..ainakaa mun vectras ,entie sit mitä tekis jos kattelis montun ja löyhdyttäis ne kolme pulttia millä kiinni alatukivarres ja yrittäis hakea oikeaa paikkaam,onnistuisko..