Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkä apua kaivataan Auto Calibra Turbo (ilmastoitu) -94
Coolerin silikoni letkut millaisia pätkiä tarvitsen silikoni letkua kun rupeen cooleria asentamaan.Cooleri on mallia Tunex iso eli ilmastoitu malli.Coolerista hanttarin puolen putki tulee suoraan koneeseenpäin eli se mikä menee Turbolle ja se toinen putki mikä menee kaasuläpälle sojottaa kuskin puolella vasemmalle sivuun.Elikkä mimmoisia käyriä silikoni letkua tarvitsen kun niitä lähden tilaamaan ja kuinka paljon.Suorat putkethan on alumiinia.putkien koot turbolle menevä putki n.50mm ja kaasuläpälle menevä putki noin 60mm. +muutkin coolerin asennusvinkit terve tulleet.
Mutta en suosittelisi lähtemään tilaamaan niitä letkunpätkiä välttämättä sieltä.. meinaa halvemmallakin saa, kohan käy jostain letkuputiikista hakemas, esim. ihan teollisuuskäyttöön tarkoitettuja silikoniletkuja.
Lazi kirjoitti:Mutta en suosittelisi lähtemään tilaamaan niitä letkunpätkiä välttämättä sieltä.. meinaa halvemmallakin saa, kohan käy jostain letkuputiikista hakemas, esim. ihan teollisuuskäyttöön tarkoitettuja silikoniletkuja.
Kiitos mainoksesta! Ei meinaan varmasti ole halvempia!
samaa mieltä jos on halpaa.... itse ainakin kun oon turboon ja cooleriin letkuja vaihdellu niin oon saanu hiflexiltä ja hydrauliikkakeskukselta kasan letkuja sillä hintaa mitä maksais jossain autotarvike/"tuning"liikkeestä
-Juha-
Ahdin määrää tahdin!
Opel Ascona C 2.0 16V tbo -83
Opel Astra Gsi 2.0 16V -92
Otetaan esimerkiksi vaikkapa 60mm mutka, 45 ast. = 41,86 €
51 mm 90 ast = 32,24€, Valmistaja Samco
Nämä hinnat pätevät hyllytavaraan. Jos tilaa isomman erän, joka tilataan suoraan saksasta, ja maksetaan etukäteen, saa -10% alennuksen.
Näissä mutkissa pinta on silikonia ja sileä ja kiiltävä. Monet teollisuusmutkat ovat karkeita kangas/silikonipintaisia (ovat likaisia nopeasti)
kh / Tunex
kadett85 kirjoitti:Ei välttämättä listahinta ole halpa. Mutta myyntihinnat on sitte ihan eri luokkaa. ja jos on halpaa niin hintoja esille