tyhjäkäyntiongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Miksuzz
'Kadett'
'Kadett'

tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Miksuzz »

mikähän mahtaa olla vialla kun auton tyhjäkäynti on lämpimänäkin n.1300 kierr/min. Auton on -99 Astra G 2.0 Onko mahdollisesti ilmamäärämittari rikki??? ja mitähän sen korjaus makselee?? pystyykö sen tekemään itse??
Jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa ja on vienyt liikkeeseen, niin minkä hintaluokan lasku on tullut??
JiiPR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JiiPR »

mulla raketissa samanlainen ongelma
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Täman kun tekee, niin yleensä ongelma katoaa:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=93225
Nismo, millo lie taas ajos
AXEL F
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja AXEL F »

Mulla oli just sama ongelma Veccussa,kone x20xev, eli tyhjäkäynti oli lämpimänäkin n. 1200-1500 kierr.
Yritin putsata tyhj.käynti säädintä ja kaasuläppäkotelon, mutta ei auttanut.

Vein Opelille viime viikolla jossa vaihdettiin tilalle vaihto-tyhjäkäyntisäädin, ja nyt pelaa taas loistavasti. Kulut oli: säädin 159€, tiiviste 2€+työt 48€.
Ilmeisesti olisi pitänyt tehdä sen kaasuläppäkotelo putsauksen aikaisemmin ja porata auki kotelossa oleva huohotusreikä aikaisemmin, nyt se oli jo rikkonut säätimen.... :(
postipate
'Agila'

Viesti Kirjoittaja postipate »

Jep,tuo http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=93225 toimii,kiitos jamboy!

Tosin pari täsmennystä vois siihen lisätä.
-vaihda joutokäyntimoottorin kaasuläppäkoteloon liitävät pultit hivenen pitempiin ja ole varovainen niiden ruuvien kiristyksen kanssa.
Aika pehmyttä materiaalia,kierteet "korkkaavat" helposti.

Itse vaihdoin myös joutokäyntimoottorin läppäkotelon puhdistuksen yhteydessä.Ja nyt toimii hienosti! :D
Vastaa Viestiin