g astran penkin alta löytynyttä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
woof
'Admiral'
'Admiral'

g astran penkin alta löytynyttä

Viesti Kirjoittaja woof »

Noni, eli mitä kaikkea siinä mustassa pulikassa on? Siihen menee yks harmaa ja yks musta samanlaisia liittimiä, kooltaan noin sentti kertaa puoltoista (penkin lämpövastukselle?), yks keltainen/vihreä liitin vieressä jota ei ole minun autossa kytketty minnekkään. Näyttäis niinku se liitin menis samaan pulikkaan, ei tosin yllä ilman löysäilyä jostai.

Entä se vähän tulitikkuaskia pienempi harmaa laatikko jossa on piirilevy sisällä? Sitten oli vielä joku liitin mitä en muista.

Entäpä se punainen härpäke joka liikkuu? :)

Kyseessä siis se musta osa joka on "kiskossa" penkin alla. Kyselen mielenkiinnosta ja siksi koska kuskin puolella ei toimi penkinlämmitin.

Tietoa tietämättömälle!Jiihaa!
woof
'Admiral'
'Admiral'

Oliko tämä nyt niin harvinaisen tyhmä kysymys ettei kukaan viitsi vastata?
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

woof kirjoitti:Oliko tämä nyt niin harvinaisen tyhmä kysymys ettei kukaan viitsi vastata?
Vinkki, kokeile vaihtaa päikseen apparin perseenlämmittimen kytkin ja kuskin kytkin. Selviää ainakin oliko vika siinä. Minulla oli. Muistaakseni em. kytkin maksoi ooppelilla n. 30e.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
woof
'Admiral'
'Admiral'

Altti450 kirjoitti:
woof kirjoitti:Oliko tämä nyt niin harvinaisen tyhmä kysymys ettei kukaan viitsi vastata?
Vinkki, kokeile vaihtaa päikseen apparin perseenlämmittimen kytkin ja kuskin kytkin. Selviää ainakin oliko vika siinä. Minulla oli. Muistaakseni em. kytkin maksoi ooppelilla n. 30e.

Kiitos vinkistä, mutta kokeilin sen jo ja ei ollut vika siinä. Kunhan kerkeän, niin katson tarkemmin mikä liitin tulee sieltä itse vastukselta ja mittaan onko se poikki. Noita muita liittimiä ja sitä punaista ulosvedettävää "kiskoa" eniten ihmettelen.
woof
'Admiral'
'Admiral'

woof
diexsel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja diexsel »

Mulla polttaa kuskin puoli sulaketta...
Non Gradus Anus Rodentum! (Not Worth A Rats Ass!)
Magister Mundi sum! (I am the Master of the Universe!)
Vescere bracis meis (Eat my shorts)
Stercus accidit (Shit happens)
woof
'Admiral'
'Admiral'

apuva
badi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja badi »

:) Siinä kiskoissa olevassa laatikossa on turvavarusteiden liittimiä, siis turvavyönkiristimet ja sellaset.Siitä oli kuvakin täällä joskus, mutta en sitä nyt löydä. Jos turvavarusteiden vikavalo alkaa palamaan niin ne liittimet on hapettuneet tai löysät muuen. Ei kannata liikutella niitä ennenkuin ottaa akunkengän irti ja odottelee sit vielä 5 min, että virta häipyy sieltä laitteista. :)
badi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja badi »

Löytyi se kuvakin tuolta linkistä, on vaan teksti siansaksaa, mutta kuvistakin voi päätellä jotain. >>> http://www.astra-g.de/tippsundtricks/sp ... einbau.htm
Vesku78
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Vesku78 »

Ja niin kuin tuosta kuvastakin voi päätellä, se punainen liikkuva härpäke on koko paketin kiinnitys salpa. Eli siitä nykimällä pitäisi irrota. Otin tuon jokus omasta irti kun piuhoja perään vetäessä piti penkit irroittaa. Mulla pitäisi olla kuvakin siitä jossakin. Voin postata tänne jos joku sitä kaipaa...

Siinä laatikossa on mun käsittääkseni penkin sähköjärjestelmän keskus. Persgrilli ja turvavyön kiristimet taitaa olla suomen versioissa vakiona. Lisäksi muilla markkinoilla taitaa olla sivuturvatyynyä ja mahdollisesti sähköherkkuja. Siksi noita liittimiä siinä boksissa on noin paljon. :)
* Opel Astra Caravan 1.8 16V -98 *
woof
'Admiral'
'Admiral'

kaikista kuvista selityksineen olen kiitollinen. Se punainen härpäke ei ainakaan minun astrassa vaikuta millään lailla pulikan irroittamiseen, tarkoittanet sen "avaamista". Kiskosta se lähtee painamalla (musta) lukitus"liitintä".
Vastaa Viestiin