ELi taas tuli käytettyä huonoja työkaluja, ja oltua käyttämättä aivoja.
Avasin SFI-kotelon päällä olevia kuusiokolo ruuveja, kun epäilen autossa olevan imuvuotoa. Ruuvit olivat tiukassa, ja kuluneella kuusiokololla avasin kolme, ja neljäs pyörähti ja vielä kerralla ihan pyöreeksi.
Onko kotelon materiaali ruuvien kohdalta kuinka paksu, eli jos poraan ruuvin kannan irti, niin saanko sen jälkeen pyöräytettyä ruuvin putkitongeilla ottamalla kiinni näkyviin jäävästä kierteestä? vai jääkö kierrettä näkyviin yhtään?
SFI-kotelon ruuvit
Nuo ruuvit on muuten harvinaisen pehmeää materiaalia.
Ite ratkasin saman ongelman niin, että etin talttapääruuvarin joka kapeni kärkeä kohti ja vasaralla naputtelin ruuvarin jumiin siihen pyöristyneeseen kantaan. Hyvin aukeni. Teinpä vielä rautasahalla viillon siihen kantaan niin, että nykyään pultin kiristäminen onnistuu ruuvarilla.
Ite ratkasin saman ongelman niin, että etin talttapääruuvarin joka kapeni kärkeä kohti ja vasaralla naputtelin ruuvarin jumiin siihen pyöristyneeseen kantaan. Hyvin aukeni. Teinpä vielä rautasahalla viillon siihen kantaan niin, että nykyään pultin kiristäminen onnistuu ruuvarilla.
Paskat nuo alkuperäiset ruuvit.
Itse joutunut jokaisen jo avaamaan torxilla ja vaikka kuinka on koittanut rasvata kierteitä ja laittaa kuparitahnaa jne,niin silti on jokakerta ihan yhtä jumissa.
Dremelillä olen itse tehnyt kantoihin ISOA tasapäätä varten urat ja nekin varmaan leviää seuraavalla avauskerralla...
Itse joutunut jokaisen jo avaamaan torxilla ja vaikka kuinka on koittanut rasvata kierteitä ja laittaa kuparitahnaa jne,niin silti on jokakerta ihan yhtä jumissa.
Dremelillä olen itse tehnyt kantoihin ISOA tasapäätä varten urat ja nekin varmaan leviää seuraavalla avauskerralla...