Fastran naksuva ovi
Fastran naksuva ovi
Onko kukaan keksiny, miks (5-ovisen) astran keskipilarin kohdalta kuuluu kova nakse töyssyissä, kiihdytyksissä, jarrutuksissa, kurveissa jne?
Toi ääni käy ihan helvetisti hermoon!
Oon kokeillu siirtää lukon vastakappalelenkkiä sisäänpäin, jolloin ovi menee tiukemmin kiinni, mutta autto vaan ihan vähäsen.
Oon pähkäilly tuleeko nakse lukon tai saranoiden väljyydestä vai naksuuko itse kori. Jos oven jättää vaan tuulihakaan kiinni rakoselleen, ei naksu.
Auttakaa pliis!
Toi ääni käy ihan helvetisti hermoon!
Oon kokeillu siirtää lukon vastakappalelenkkiä sisäänpäin, jolloin ovi menee tiukemmin kiinni, mutta autto vaan ihan vähäsen.
Oon pähkäilly tuleeko nakse lukon tai saranoiden väljyydestä vai naksuuko itse kori. Jos oven jättää vaan tuulihakaan kiinni rakoselleen, ei naksu.
Auttakaa pliis!
kurttu
-
Vauhtikalloko
- 'Kadett'

Niinno saattaahan se olla se oven aukeamisen rajotinkin. Koria pitkin tulevissa äänissä se paikallistuu siihen korvaa lähinnä olevaan korin pisteeseen, eli vähän vaikea paikallistaa äänen lähdettä.
Silti on sellanen fiilis, että se ääni tulee nimenomaan siitä keskipilarin vaiheilta. Peräkkäisissä töyssyissä tuntuu niinku lukossa olis välystä ja ovi kolisis/naksuis eestaas siinä.
Silti on sellanen fiilis, että se ääni tulee nimenomaan siitä keskipilarin vaiheilta. Peräkkäisissä töyssyissä tuntuu niinku lukossa olis välystä ja ovi kolisis/naksuis eestaas siinä.
kurttu
-
Osku
Siinä keskipilarissahan se takaoven rajoitin on.kurttu kirjoitti: Silti on sellanen fiilis, että se ääni tulee nimenomaan siitä keskipilarin vaiheilta. Peräkkäisissä töyssyissä tuntuu niinku lukossa olis välystä ja ovi kolisis/naksuis eestaas siinä.
Ootko koittanut laittaa niihin rasvaa?
Omassani nuo rajoittimet naksuu silloin kun aukaisee oven...
- Falcon_X_62
- 'Admiral'

Mulla ainakin kadetissa autto toi rasvailu vaan hetkellisesti mut sit ku piti irrottaa helman vaihtoa varten apparinpuolenovi ja kiinni laittaessa paukutteli ne kaikki saranatapit kunnolla kiinni ni natina loppu siltä puolen. Sit hakkasin niitä vähän kuskinpuoleltakin syvemmälle ni johan hiljeni...

He (Japsi autoilijat) ovat ja pysyvät luonteenomaisina loisina, kuokkavieraina, jotka vahingollisten bakteerien tavoin leviävät yhä laajemmalle...
-A.H.-
-A.H.-
Hei meitsillä sama vikaa rupes tekemään tuossa... itse epäilin kanssa eka jotain muuta mutta luulisin että se onkin tuo ovi kun naksuu aina välillä vaan... heti kun joku keksii järkevän ratkasun niin kertokaa ihmeessä... vituttaa jos ei soita musiikkia tarpeeksi kovaa niin kuuluu tuo naksuna välillä...
Opel Astra GSi -93
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Saranatapit siel on tiensä päässä, on van erittäin lyhytaikaista apua kun uudet laittaa. Yleensä jo oven sarana niin kulunut että naksuu hetken kuluttua uudestaan. Voit kokeilla laittaan jotain todella ilkeätä rasvaa, esim. jotain kaivinkoneen kääntöpyörärasvaa tai vastaavaa paksua sitkeätä tököttiä. Toimii vähän paremmin silloin.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ei ole kyllä tarjottu, vaikka moisia kyselly. Toisaalta muistaisin että, ainakin F-Astraan, olis saatavilla se osa saranasta joka tulee oveen. Eli kuluva osa. Sit vaan pitäis lötää se henkilö joka kohtuuhinnalla vaihtais ne saranat oviin, milli heitto saranapuolella on jo jonkun näköinen heitto ovn toises pääs...
Ja mitäs niillä ylikoko tapeilla? Joutuu sitä poraamaan kumminkin ja sen onnistuminen lienee samaa tasoa kun jos vaihtaa sen saranaosan siihen oveen.
Joo niiden saranoiden ympärillä onkin tosi hyvin tilaa työskennellä
Mulla on uudet saranatapit kulkenu mukana jo puol vuotta, mutta ei vaan saa aikaseks vaihtaa niitä. Kerran yritin yläsaranan tappia naputella irti ja sain aikaseks vaan kolhuja oven maaliin. Ei pääse millään naputtamaan suoraan alaspäin kun se ovipelti kaartuu siihen päälle.
Mulla on uudet saranatapit kulkenu mukana jo puol vuotta, mutta ei vaan saa aikaseks vaihtaa niitä. Kerran yritin yläsaranan tappia naputella irti ja sain aikaseks vaan kolhuja oven maaliin. Ei pääse millään naputtamaan suoraan alaspäin kun se ovipelti kaartuu siihen päälle.
kurttu