Omega B kytkimen vaihto
Omega B kytkimen vaihto
Eli, miulla on siis vuosimallia 96 oleva 2.0i 16V Omega ja siinä on kytkin alkanut luistaa. Normaali ajossa sillä pärjää, kun ajaa rauhallisesti ja tasaisesti. Jos edes harkitsee reippaampaa liikkeelle lähtöä, niin kytkin alkaa luistaa.
Joten kysynkin siis kuinka vaikea ja ISO homma on vaihaa kytkin/asetelma autoon. Autohan on siis perus 2-litrainen ja osat moponetissa 150€ tietämissä, itse ajattelin vaihtaa kun tuo alapallonivelen vaihtokin onnistui kohtuu helpolla. Olen aiemmin vaitanut Ascona B:en kytkimen ja silloin piti irroittaa kardaani ja laatikko, myös konetta joutui nostamaan eteenpäin. Jos jollain on tietoa miten vaikea ja onko kuinka paska homma vaihtaa kytkin kyseiseen autoon, niin voisi kertoa neuvoja. Ne otettaisiin ilomielin vastaan ja sillä pelastettaisiin taas yhden ihmisen päivä.
Joten kysynkin siis kuinka vaikea ja ISO homma on vaihaa kytkin/asetelma autoon. Autohan on siis perus 2-litrainen ja osat moponetissa 150€ tietämissä, itse ajattelin vaihtaa kun tuo alapallonivelen vaihtokin onnistui kohtuu helpolla. Olen aiemmin vaitanut Ascona B:en kytkimen ja silloin piti irroittaa kardaani ja laatikko, myös konetta joutui nostamaan eteenpäin. Jos jollain on tietoa miten vaikea ja onko kuinka paska homma vaihtaa kytkin kyseiseen autoon, niin voisi kertoa neuvoja. Ne otettaisiin ilomielin vastaan ja sillä pelastettaisiin taas yhden ihmisen päivä.
Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 AT vm.98
Ex:Opel Omega 2.5 V6 AT Sport vm.99
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
En oo kytkintä vaihtanu auton alla mutta samalla lailla se pitäis onnistua mitä ascona vaihdoista kerroit, vähä konetta keulasta nostaa ja laatikko+kardaani pois. Laatikon yläpultteihin pääsy voi olla hankalaa mutta luulis että se onnistuis kumminkin.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Ottia tuota, kun se Ascona ei ollut missään nimessä vakio. Eli siis mikäli silloin joskus aikanani ymmärsin, vakio ascon laatikon/kardaanin irroitus olis riittänyt, mutta tuossa oli pakko nostaa konetta 10-15cm eteenpäin. Kettumainen homma, kun ei oo laitteita.
Mutta jos jollain olis laitteet ja aikaa, niin korvauksesta vois tietenkin keskustella. Itse tulisin mukaan tarvittaessa jos apua sais ja kyllä se lenkki mulla kädessä pysyy, eilen vaihdoin tuon kirotun alapallonivelen. Osathan ei "paljoa" maksa, mutta se työ.. Joku kehu tekevänsä laatikon irroituksen 30min+ jotain.. Mutten ihan sulata sellasta tekstiä, tien että kyllä siin ilta menee jos ei enemmänkin. Ainakin tavallisella tumpelolla (siis minä).
Soitin Opelille ja kysyin vaihdon hintaa, soittavat takas kuhan kerkeevät. Mihinkään ulkomaalisen nyrkkipajaan sitä en kyllä vie, sen verran huonoi kokemuksia on niistä. hintaa tulee ja korjauksia lisää. Mutta jos joku tietää KOHTUU hintaisen korjaamon PK-seudulta niin kertokkee ihmeessä.
Mutta jos jollain olis laitteet ja aikaa, niin korvauksesta vois tietenkin keskustella. Itse tulisin mukaan tarvittaessa jos apua sais ja kyllä se lenkki mulla kädessä pysyy, eilen vaihdoin tuon kirotun alapallonivelen. Osathan ei "paljoa" maksa, mutta se työ.. Joku kehu tekevänsä laatikon irroituksen 30min+ jotain.. Mutten ihan sulata sellasta tekstiä, tien että kyllä siin ilta menee jos ei enemmänkin. Ainakin tavallisella tumpelolla (siis minä).
Soitin Opelille ja kysyin vaihdon hintaa, soittavat takas kuhan kerkeevät. Mihinkään ulkomaalisen nyrkkipajaan sitä en kyllä vie, sen verran huonoi kokemuksia on niistä. hintaa tulee ja korjauksia lisää. Mutta jos joku tietää KOHTUU hintaisen korjaamon PK-seudulta niin kertokkee ihmeessä.
purettiin 2.5 td omenasta laatikko alas viikko sitten ja siinä meni aikaa about 1.5 h.pätkä pakoputkea pois,kardaani irti ja monta torx pulttia.kaikkein ylimpänä oli 3 kpl 19mm pultteja.nii ja sitte kytkimen nesteletku irti konehuoneen puolelta jos sulla on painelaakeri työsylinterillä ja tarvihan se starttikin irroittaa.
EX- 2 KERTAA B-ASCONA
EX- 2 KERTAA D-KADETT
EX- MANTA GSI
EX- 2 KERTAA D-KADETT
EX- MANTA GSI
Autossa siis mitä ilmeisimmin on painelaakeri, kaipa se pitää vaihtaa samalla. Eli osat kokonaisuudessaan maksaa sen 170€ motonetissa +tietenkin työt.
Kellään oo tietoo jostain LUOTETTAVASTA paikasta joka silti on suhteellisen edullinen?
Kellään oo tietoo jostain LUOTETTAVASTA paikasta joka silti on suhteellisen edullinen?
Itse vaihdatin Pohjois-Helsingin Autossa Herttoniemessä kytkimeni tuossa alkuvuodesta. Hinta-arvio oli ainakin 550 €, tais jäädä sen alle vähän. Työ tehty ihan ok, paitsi että pakoputken tukiraudasta oli jäänyt varmaan pultti pyörimään johonkin pöydälle. Tuo työ tuli tehtyä hyvin ja ajallaan, muuten en sano tuosta herttoniemen paikasta mitään hyvää. Eli ei kovin luotettava paikka...Sendu kirjoitti: Kellään oo tietoo jostain LUOTETTAVASTA paikasta joka silti on suhteellisen edullinen?

On niitä hyviäkin "nyrkkipajoja" olemassa. Itse vaihdatin A-Veccuun (20NE) pari vuotta sitten automaattilaatikon Auto-Sirailla Lahdessa ja koko lysti tais maksaa joku 170€...aikaa siinä meni joku 3,5h. Laatikko toimi normaalisti vaihdon jälkeen. Länsi-Auton arvio samasta hommasta oli 6h/400€...joten se siitä "merkkiliikkeestä".Sendu kirjoitti:Soitin Opelille ja kysyin vaihdon hintaa, soittavat takas kuhan kerkeevät. Mihinkään ulkomaalisen nyrkkipajaan sitä en kyllä vie, sen verran huonoi kokemuksia on niistä. hintaa tulee ja korjauksia lisää. Mutta jos joku tietää KOHTUU hintaisen korjaamon PK-seudulta niin kertokkee ihmeessä.
B-Omegalla alkaa mallina olemaan jo sen verran ikää, että tuskinpa siitä sellaista "avaruusteknologiaa" löytyy ettei se peruspajalla hoituisi. Jos ei stadista löydy ni täältä ainakin löytyy...vaikkei tää nyt ihan pääkaupunkiseutua ole, siinä rajalla kuitenkin.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Pitäis kait kattoa joku nyrkkipaja, kun toi vaihto onnistuis iteltäkin, jos vaan olis aikaa. Mutta kun sitä ei ole!
170€+osat ei kuulosta pahalta, sen voisin jo maksaakkin ja ajaa auton Lahteen. Pitäis vaan ottaa vapaapäivä töistä sen takia.
170€+osat ei kuulosta pahalta, sen voisin jo maksaakkin ja ajaa auton Lahteen. Pitäis vaan ottaa vapaapäivä töistä sen takia.