OPEL VECTRA 1,6 i 16V 1996
OPEL VECTRA 1,6 i 16V 1996
Minkäslaisia ongelmia näissä on esiintynyt?
Autolla on ajettu 130tkm ja jakopään hihna uusittaisiin ja kuskinpuolen ovistoppari (puuttuu), muuten näyttää erittäin hyvältä koriltaan.
Koitin haulla metsästellä mutten kauhiasti löytänyt.
Autolla on ajettu 130tkm ja jakopään hihna uusittaisiin ja kuskinpuolen ovistoppari (puuttuu), muuten näyttää erittäin hyvältä koriltaan.
Koitin haulla metsästellä mutten kauhiasti löytänyt.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... tyyppiviat
Venttiiliremontti tullee ajankohtaiseksi n. 170-250tkm kohdilla.
Kiitoksia linkeistä, vähän sekavin tuntein luin läpi niitä. Paljonkos tuo venttiiliremppa maksaa, kilometrejä kun tulee n30 000km vuodessa, no varmaa haullakin löytyy jotain.ascona_c kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... tyyppiviat
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... liremontti
Rohkenen kuitenkin kolmen B-Vectran/430tkm kokemuksella väittää, että huomattavasti mainettaan parempi auto.
Rohkenen kuitenkin kolmen B-Vectran/430tkm kokemuksella väittää, että huomattavasti mainettaan parempi auto.
Tekniikaltaan ehkä varmempi, jos ei syö öljyä, tai ohjurikumit jo vaihdettu.
Enolla Astrassaan juuri tuo 1.8i 16v kone, eikä hän ole sitä moittinutkaan. Kampiakselitunnistin piti tosin juuri vaihtaa uuteen, kun alkoi polttamaan vikavaloa.
Tyhjäkäyntimoottori on myös puhdistettu kertaalleen, ja moottorille tehty forte-pesu, kun nostajat naputtivat tukkoisuuttaan. Muuta vikaa ei olekaan ollut. Mittarissa 250tkm, ja auto ollut enolla viimeiset 2v/40tkm.
Muutoin vaikea sanoa näkemättä/koeajamatta autoja.
Enolla Astrassaan juuri tuo 1.8i 16v kone, eikä hän ole sitä moittinutkaan. Kampiakselitunnistin piti tosin juuri vaihtaa uuteen, kun alkoi polttamaan vikavaloa.
Tyhjäkäyntimoottori on myös puhdistettu kertaalleen, ja moottorille tehty forte-pesu, kun nostajat naputtivat tukkoisuuttaan. Muuta vikaa ei olekaan ollut. Mittarissa 250tkm, ja auto ollut enolla viimeiset 2v/40tkm.
Muutoin vaikea sanoa näkemättä/koeajamatta autoja.
Kiitoksia vastauksesta, ongelma lienee se että tehtiin jo tuosta 96-mallista kaupat perjantaina kun isäni lupasi sen ostaa pois jos huonoksi osottautuu, täytyisi soittaa heti aamulla myyjälle että ei laita autoa vielä huoltoon vaan käydään katsomassa se 97-malli vielä.
Hitto ei pitäisi hätiköidä näissä asioissa mut jotenkin se opppeli hurmas mut.
Hitto ei pitäisi hätiköidä näissä asioissa mut jotenkin se opppeli hurmas mut.
Radio lienee tärissyt aikojen saatossa hieman ulos asennuskehyksestään, ja näinollen asennuskehikossa kiinni oleva liitin on nyt heikolla kosketuksella radioon, ja pätkii ajoittain.kaiveli kirjoitti:Mikähän "vika" mahtaa olla opeliksin vakio mankassa kun pätkäsee välillä sen pois päältä ja uudelleen kun pistää päälle niin vaatii aina koodin?![]()
Muuta selitystä vaikea sanoa, paitsi jos edellinen omistaja ei ole tehnyt mitään tee-se-itse -viritelmiä.
Tänään syttyi se merkkivalo jossa on moottorin päällä salama.
Olin juuri tulossa töistä ja noin 16km jo ajanut joten ajoin pihaan kun matkaa oli sinne kilometrin verran, sammutin auton pihaan ja käynnistin uudelleen ja kävin ajelemassa 20km eikä valo syttynyt.
Valo syttyi hetken sen jälkeen kun ajatuksissani yritin lähteä liian vähällä kaasulla liikkeelle risteyksessä.
Auto ei kuitenkaan sammunut risteyksessä mutta, voisiko vika olla tuossa?
Kävipä hetken mielessä jo vaihto kun valo syttyi kun on menossa vasta eka tankki bentsiiniä.
Olin juuri tulossa töistä ja noin 16km jo ajanut joten ajoin pihaan kun matkaa oli sinne kilometrin verran, sammutin auton pihaan ja käynnistin uudelleen ja kävin ajelemassa 20km eikä valo syttynyt.
Valo syttyi hetken sen jälkeen kun ajatuksissani yritin lähteä liian vähällä kaasulla liikkeelle risteyksessä.
Auto ei kuitenkaan sammunut risteyksessä mutta, voisiko vika olla tuossa?
Kävipä hetken mielessä jo vaihto kun valo syttyi kun on menossa vasta eka tankki bentsiiniä.
Jos se valo palaa vaan hetken, ei ainakaan Astran manuskan mukaan meinaa mitään. Jos se jää palamaan, niin sitten testeriin.
Mun reilussa 300tkm poljetussa astrassa on sen 50 tkm aikana, mitä olen sillä ajanu syttyny vikavalo 2 kertaa hetkeksi. Mut se ei olekaan ecotekki
Nämä tapahtu pari päivää sen jälkeen, kun olin täällä kehunu ettei ole koskaan vikavaloa poltellu
Nyt on varmaan taas vikavaloa odotettavissa..
Mun reilussa 300tkm poljetussa astrassa on sen 50 tkm aikana, mitä olen sillä ajanu syttyny vikavalo 2 kertaa hetkeksi. Mut se ei olekaan ecotekki
Nämä tapahtu pari päivää sen jälkeen, kun olin täällä kehunu ettei ole koskaan vikavaloa poltellu
kurttu
No niin, no niin...
Vekkuli sai uudet öljyt 4000km sitten ja nyt ei öljytikku kastu ollenkaan, lisäksi on ruvennut kuulumaan sellainen naputusääni "venttiilikopasta".
Tuota naputusta kun ryhdyin ihmettelemään niin tulin katsoneeksi öljyt samalla.
Paljonko sieltä saa oikeen kadota öljyä että se ei näy tikussa?
Niin jokohan tässä päästiin venttiili remonttiin...
Vekkuli sai uudet öljyt 4000km sitten ja nyt ei öljytikku kastu ollenkaan, lisäksi on ruvennut kuulumaan sellainen naputusääni "venttiilikopasta".
Tuota naputusta kun ryhdyin ihmettelemään niin tulin katsoneeksi öljyt samalla.
Paljonko sieltä saa oikeen kadota öljyä että se ei näy tikussa?
Niin jokohan tässä päästiin venttiili remonttiin...