F28 öljyt?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
JL
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JL »

Jarno kirjoitti:Eipä mullakaan jakolaatikon kanssa ollut suurempia ongelmia...
Tässä taas tukiaopetusta saaneena ja purettuun laatikkoon varmaan 10 kerran tutustuneena alkaa pikkuhiljaa hahmottua sen rakenne.
JL kirjoitti: Viskon öljyt on sitten kokonaan eri juttu.Itse meinasin kokeilla mitenkä
visko muuttuu kun sinne vaihtaa erilaiset nesteet ja laittaa vähän ylimääräistä.
Nyt vastakin ymmärsin mistä kitkalevystä olikin kyse.

Pitänee ne MTL:t laittaa vaihdelootaan mutta itsellä ei ole syytä vaihtaa jakolootan öljyjä joksikin muuhun.
Suosittelen MTL:n käyttöä.Talvella -30 pakkasta ja vaihteet menee päälle kuin kesällä ja auto rullaa kylmänäkin hyvin.Alkuperäisillä öljyillä vaihdekeppi on tosi jäykkä ja tunnoton.Jakoaskin osalta päädyin sen muuttamiseen koska kitkalevyt murenee ja lähtee liimauksista irti jos painetiiviste sattuu vuotamaan vähänkin ohjaustehostimenöljyä(ATF)jakoaskin öljyjen sekaan.Siinä on syy mikä särkee kitkalevyt.Kuluneetkin levyt kestää jos pitää huolen että mäntä ei pääse tekemään liian pitkää liikettä(shimmaamalla männän liikematka)Mutta ehkä nyt on itellä yksi huolenaihe vähemmän...Toivottavasti!
Onkohan kukaan muutellut viscoa itse kiinnoistaisi alkaa hieman peukaloimaan sitäkin.
Toinen joka on myös mietinnän alla on omegan lukon laittaminen calibran perään.Onko kukaan laittanut ja mitenkä muuttuu ajettavuus.Alkaako esim.puskemaan liukkaalla pinnalla?
calibra-92
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja calibra-92 »

nostetaan tämäkin
mistä tota redlinen mtl öljyä kannattaa kysellä ja kuinka paljon menee?
entä jakolaatikkoon? mulla on jäykistetty laatikko eli ei ole kytkintä toiminnassa ja takapään laakerin voitelu on siksi hiukan heikko eli joku öljy mikä pysyy sielläkin päässä.
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

calibra-92 kirjoitti:nostetaan tämäkin
mistä tota redlinen mtl öljyä kannattaa kysellä ja kuinka paljon menee?
entä jakolaatikkoon? mulla on jäykistetty laatikko eli ei ole kytkintä toiminnassa ja takapään laakerin voitelu on siksi hiukan heikko eli joku öljy mikä pysyy sielläkin päässä.
Itse olen Lautamäki Motorsportilta ostanut Redlineä. Öljytilavuus on 1,8 litraa. Vaikea noilla tiedoilla vielä suositella mitään öljyä jakolaatikkoon.
calibra-92
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja calibra-92 »

eli jakolaatikosta on kytkin levyt korvattu kiinteillä levyillä tartteis semmosen öljyn mikä voitelee hyvin
Vastaa Viestiin