Millaista olla merkkiasentaja?

Keskustelua Opeleista
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Jotkut tienaa, jotkut ei. Se on vaan kestettävä. Itse voi vaikuttaa paljonkin omaan työpanokseen.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

:o
2.0t Re85
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

JJunior kirjoitti:ja pakkohan noita hommia ei ole tehdä. tuossakaan ei ole mitään ylenemis mahiksia mihinkään ja tuntuu että hommat menee siihen suuntaan että kohta pelkkiä huoltoja vaan. ei sitä jaksa pitkään kun ei ole aivoille mitään tekemistä. vaativimmat hommat tehdäänkin vapaa ajalla

Tuosta olen aivan eri mieltä.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

JJunior kirjoitti:ja olen väärällä alalla, ei olis harrastuksesta pitänyt ammattia tehdä
tämän olen huomannut omallakin kohdalla.. kun töissä teen jokapäivä autoja, niin ei sitä kotona jaksa tehdä enään juuri mitään, tai tarvitsee kauheasti ponnistella ja ajatella että mikään ei tule valmiiksi ellen mitään tee :( pitäisi pitää harrastukset harrastuksina ja ammatit ammatteina :-?

olen ajatellut että olen näissä hommissa nyt armeijaan asti, armeijan jälkeen mietin sitten mitä sitä tekisi, mutta sen tiedän että asentajan hommat jää, siinä menee ikä ja terveys
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Pakkoko noita henkilöautoja on käpistellä? Itse ainaki teen enemmän noita raskaan kaluston hommia. Jos ei jollekki homma maita nii mitä v*ttua itkette. Alaa vaihtaa niin se on sillä selvä. Autoalalla on sekä hyviä että huonoja puolia. Jos ei jokin miellytä niin sitten ei. Ei siinä sen kummempia. Monet vaan tykkää tehdä näitä hommia valittamatta.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

:o
2.0t Re85
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

:lol:
2.0t Re85
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Pistoolisankari kirjoitti:
JJunior kirjoitti:ja olen väärällä alalla, ei olis harrastuksesta pitänyt ammattia tehdä
tämän olen huomannut omallakin kohdalla.. kun töissä teen jokapäivä autoja, niin ei sitä kotona jaksa tehdä enään juuri mitään, tai tarvitsee kauheasti ponnistella ja ajatella että mikään ei tule valmiiksi ellen mitään tee :( pitäisi pitää harrastukset harrastuksina ja ammatit ammatteina :-?

olen ajatellut että olen näissä hommissa nyt armeijaan asti, armeijan jälkeen mietin sitten mitä sitä tekisi, mutta sen tiedän että asentajan hommat jää, siinä menee ikä ja terveys
toivottavasti saan itsekin muita hommia. kun kahtoo noita jotka ikänsä tehneet näitä hommia niin jo silloin viimestään tajuaa että ei helvetti. kerran sitä vaan eletään eikä kannata terveyttään menettää...
2.0t Re85
THP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja THP »

JJunior kirjoitti:ELÄ ****** tälle ***** alalle lähe. voi ***** ihan ******* koko homma. palkat ihan naurettavat työn vaativuuteen verrattuna. 3vuotta ollut nyt mekaanikkona. volvo/renault puol vuotta ja loput toyotalla.

olis edes kunnon palkka niin kiinnostas mutta kun ei. asiakkaat hiillostaa ja pomo työntää uutta hommaa vaikka 3entistä levällään. työnjohto ottaa hommat miten sattuu ja kiirettä pitää niin että verenpainetta ja stressiä rupeaa olemaan liikaa. vaihdan alaa heti kun jotain mieleistä löytyy. ei tuossa hommassa ole **** mitään järkeä. sitten kun siellä kiireessä unohtuu jotain tai hajotat jotain(uudet autot on muovia 99%) ni kauhee syyttely :evil:

sitten tulee huudettua kaikille, varsinkin pomolle ja muille apinoille työn johdossa.

******** provikka palkkakin vielä, hermot menee tuossa kusetuksessa.

metalliliittokin ihan sieltä ja syvältä kun ei mitään korjauksia saa aikaan tuohonkaan hommaan.SIKS EN KUULUKAAN SIIHEN kun ne veren imijät vie vaan rahaa vähistä tileistä mutta mitään ei saa takas :evil: :evil:

rupee vaikka ruohonleikkaajaks...

meiltäkin potkittiin melkein kaikki vanhat asentajat pois sillä verukkeella että he eivät tuota tarpeeksi...ja otettiin toisista firmoista yhtä vanhoja saman verran tilalle.hieno paikka,oikein mieltä lämmittää...helvetin svenssonipellet johtaa tätäkin laitosta
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
JiiPR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JiiPR »

-VMK- kirjoitti:Pakkoko noita henkilöautoja on käpistellä? Itse ainaki teen enemmän noita raskaan kaluston hommia. Jos ei jollekki homma maita nii mitä v*ttua itkette. Alaa vaihtaa niin se on sillä selvä. Autoalalla on sekä hyviä että huonoja puolia. Jos ei jokin miellytä niin sitten ei. Ei siinä sen kummempia. Monet vaan tykkää tehdä näitä hommia valittamatta.
Pakko sanoa että tässä on asia tiivistetty hyvin, täysin totta :-?
Kuva
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

:roll:
2.0t Re85
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

JJunior kirjoitti:ja mikä kaikkein ärsyttävintä. meillä ei ole TYÖRAUHAA kun asiakkaat siinä vieressä kyselee tyhmiä ja HÄIRITSEE työhön keskittymistä. EN MINÄKÄÄN TULE MUIDEN TYÖPAIKOILLE VIEREEN KYTTÄÄMÄÄN ETTÄ MITÄ SINÄ TEET. ja sitten oikeesti tuota itkemistä ja narinaa kuulee kokoajan :evil: :evil: :evil:
Minäkään en tykkää asiakkaista, mutta kun ne maksavat minun palkan suoraan tai välillisesti. Siis niiden kanssa TÄYTYY tulla toimeen, jos palkan haluaa.

Niskapokia on monenlaisia, joskus jopa mukavia...

j.h
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

JJunior kirjoitti:ja pakkohan noita hommia ei ole tehdä. tuossakaan ei ole mitään ylenemis mahiksia mihinkään ja tuntuu että hommat menee siihen suuntaan että kohta pelkkiä huoltoja vaan. ei sitä jaksa pitkään kun ei ole aivoille mitään tekemistä. vaativimmat hommat tehdäänkin vapaa ajalla
Eiköhän ylenemismahdollisuuksia ole hommasta kuin hommasta...

Yleneminen vaatii vain osaamista, ymmärrystä, kärsivällisyyttä, itsetuntoa, röyhkeyttä, rahkeita ja halua sopivassa suhteessa.

Monia autotalojen johtajia on taustaltaan puhtaasti asentajia...

j.h
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

no eihän niille koskaan mitään ole tullut sanottua mutta häiritsee itseäni välillä pahasti kun ei ole työ rauhaa. usein kun joku häiritsee pahasti niin menen kahvitupaan kiukkua purkamaan, kuten muutkin näkyy tekevän :wink: muutamat on ruenneet itse neuvomaan miten pitää tehdä hommat niin silloin on ollut tilanteita jolloin täytyy hommat lopettaa. asiakkaat ei ymmärrä sitäkään että kun ne jututtaa kokoajan niin homma tahtoo venyä pitemmäksi ja kalliimmaksi heille ja muut hommat on sitten myöhässä,ja kun ylitöistä ei makseta niin hommat on seis klo16 jolloin seuraavakin päivä on sekaisin.

jossain nyrkkipajassa pärnäsen korjaamolla takametsien humussa voi varmaan olla aikaa jutella niiden kanssa, ei meillä.
2.0t Re85
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Perkele ku haluttais avautua mutta ku en halua. Jos oot ite niin säälittävä että vingut joka asiasta niin hyvä niin. Ei paljoa kiinnosta, tulosta voi tehdä jos ite niin haluaa mutta jos ei niin painu v*ttuun auto alalta.! Ottaa nuppiin jo tollaset inisiät.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Vastaa Viestiin