Mistähän noita sais lompakko ystävälliseen
hintaan?Motonetilta loppu...
2.2/2.4:n koneen pakosarjan tiivisteestä
Saako mistään 2.2/2.4 cih koneeseen imu/pakosarjatiivistettä, missä ei olisi kakkos ja kolmossylinterin pakokanavien aukko yhtenäinen? Toi alkuperäinen tiiviste on muuten ihan laadukas, mutta toi asia siinä on pielessä. Menee vähän pakotahdit sekaisin. Lisäksi ainakin 2.4 versiossa on pakopuolella aivan liian suuret aukot tiivisteessä suhteessa pakokanaviin. Jos ei sellaista mistään löydy, niin laitan omaan koneeseen imupuolelle itsetehdyt tiivisteet ja pakopuolelle jotain ainetta, mikä siellä kestää. Jos ei sellaista ainetta löydy, teen sinnekkin tiivisteet itse.
Janne
Janne
sama on orgis 1.6-2.0 pako ja imu on "liian"suuret mutta ongelman ratkaisu teetä kansi niin kuin minäkin nyt ei ole enään "suuret" kun kanavat on tehty suuremmeksi(muotoiltu paremmeksi)On 2003-02-13 09:14, Manta-GSI wrote:
Saako mistään 2.2/2.4 cih koneeseen imu/pakosarjatiivistettä, missä ei olisi kakkos ja kolmossylinterin pakokanavien aukko yhtenäinen? Toi alkuperäinen tiiviste on muuten ihan laadukas, mutta toi asia siinä on pielessä. Menee vähän pakotahdit sekaisin. Lisäksi ainakin 2.4 versiossa on pakopuolella aivan liian suuret aukot tiivisteessä suhteessa pakokanaviin. Jos ei sellaista mistään löydy, niin laitan omaan koneeseen imupuolelle itsetehdyt tiivisteet ja pakopuolelle jotain ainetta, mikä siellä kestää. Jos ei sellaista ainetta löydy, teen sinnekkin tiivisteet itse.
Janne
<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2003-02-13 09:18 ]</font>
Ei niitä pakokanavia nyt niin suuriksi kannata portata kuin siinä tiivisteessä on, pakokanavat on 2.4 kannessa vakionakin liian suuret. Ei se koko, vaan kanavien oikeaoppinen muotoilu ja virtauksen parantaminen ratkaisee. Jos asia olisi niin yksinkertainen, että mitä suuremmat kanavat sitä parempi virtaus, oltaisiin kaikki porttaamassa itse kansia. Ennenhän kannet tehtiin niin, että oli suuret kanavat, eikä mietitty yhtään virtauksia ja virtausnopeutta yms. Yksi vaihtoehto olisi laittaa 2.0 imu/pakotiiviste, ja käyttää sitä vaan pakosarjalle ja leikata imusarjan osa pois. Pakokanavathan on samoissa kohdissa kaikissa cih-koneissa, en nyt vaan muista onko ne tiivisteen reiät paljon pienemmät noissa? Imusarjoille voisi itse tehdä tiivisteet jostain tiivistemassasta.
Janne
Janne
-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Jep, samaa ongelmaa olen itsekin pohtinut ja tutkinut näitä alkuperäisiä 2.2/2.4 imu/pakosarjatiivisteitä. Joka tapauksessa alkuperäistä käytettäessä imu- ja pakopuolelle jää kolot tiivisteen kohdalle, kun tiivisteen aukot ovat liian suuret, jos oikeaoppisesti on kanavat tehty. 2.0 imu/pakosarjan tiiviste on paljon laadukkaampi alkujaan, tiivisteen aukot täsmäävät aika hyvin 2.0 kansiin.
Itse olen kanssa päätynyt samaan, että käyttää 2.0 tiivistettä pakopuolelle eli leikkaa siitä sopivat palat ja tekee jostain tiivistelevystä, jonka nimeä en tähän hätään muista
, mutta kannentekijäni tietää, imupuolelle tiivisteen. 2. ja 3. pakokanavien välisen tilaan olen leikannut vanhasta tiivisteestä sopivan palan ja laittanut tiivisteliimalla kiinni. On ollut ainakin omasta mielstäni riittävän hyvä tiivistys, kun homman on tehnyt huolella.
Itse olen kanssa päätynyt samaan, että käyttää 2.0 tiivistettä pakopuolelle eli leikkaa siitä sopivat palat ja tekee jostain tiivistelevystä, jonka nimeä en tähän hätään muista