Kadetin käyntihäiriöt 1.8i GT
Mahtasiko kellään olla mitään hyviä ideoita mistä voisi johtua kadetin huono toimiminen. Käynti pätkii tyhjäkäynnillä ja myös kiihdytyksessä. Kun kaasun painaa pohjaan se miettii hetken. Sama juttu kiihdytyksessä. Tulpan johdot on vaihdettu kesällä samoin virranjakajan kansi ja pyörijä, polttoaineen suodatin. Tulpat ja ilman suodatin on vaihdettu viime viikolla. Kesällä oli saman tapaista mutta se hävisi kun kiristi laturin hihnan kun laturi oli kiinni moottorinlämpötila anturissa.
No sit ois vielä mielessä se sytkälastu lämmetessään(puolijohde) ja vaikka onkin epätodennäköistä niin jakajan keskipakosäädin voi aiheuttaa ongelmia tai ehkä imuvuoto? Ehdotetaan nyt sitten vielä jakajan Hall-anturiakin kun se mulla jokunen vuosi takaperin rupes pätkimään 18E-koneessa ja lämmetessään. Tosin tällöin meno hyytyi aina hetkeksi kokonaan.
Make
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Make- on 2003-01-27 21:21 ]</font>
Make
<font size=-1>[ This Message was edited by: -Make- on 2003-01-27 21:21 ]</font>
oliko ne päästöarvot millaiset?
(jos ennustaisin niin todella rikkaalla?)
elikkä tukehtuuko kone liikaan bensaan?
kun kylmänä kuitenkin toimii...
yhdessä 1.6 ruiskussa oli boxi paskana ja oireet oli juuri tuollaiset. mutta putkesta
tuli kyllä jo mustaa jöötiä!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: kmov on 2003-02-13 15:17 ]</font>
(jos ennustaisin niin todella rikkaalla?)
elikkä tukehtuuko kone liikaan bensaan?
kun kylmänä kuitenkin toimii...
yhdessä 1.6 ruiskussa oli boxi paskana ja oireet oli juuri tuollaiset. mutta putkesta
tuli kyllä jo mustaa jöötiä!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: kmov on 2003-02-13 15:17 ]</font>
En kerennyt käyttää sitä testissä. Sitä mä oon ihmetelly et miks se ei sit savuta ollenkaan jos se käy rikkaalla. Nyt se on ruvennu käymään huonosti jo heti kun ottaa lohkolämmittimestä pois... Ollu n.1h -3 asteessa. Käy silleen röpöttäen. Ihan pintakaasulla ajaessa toimii jotenkin mut jos haluaa kiihdyttää vähänkin nopeemmin ni ei tuu mitään... Tosi nuhanen. Sen oon unohtanu sanoo et mikä moottori se on eli 18SE..
Kannattaa kattoa imupuoli ettei vuoda mistään. Mulla vectrassa (2.0i -90) kanssa pätki ja potki tyhjäkäynti tosi pahasti, ja sieltä oli sen kumman näköisen (oliskohan sitte se paljon puhuttu EGR venttiili?) boksin luota imusarjaan menevä ohut kumiletku poikki. Oli sen verran piilossa ettei päälle päin näkynyt.. Mutta tyhjäkäynti palasi heti kun letkun pisti tukkoon.
Kyseessä on ilmeisesti
LE3 jetronic
EZ sytty hall tunnistimella
Tsekkaisin
Hall anturin fyysisen kunnon silmämääräisesti ja tarkistaisin ettei ole venyvät johtimet jakajan sisällä.
Sitten että sytytyspääteasteessa ei näy mitää lämpenemisiä. Onhan pääteasteen alla lämmönjohdepastaa tallella, ettei kukaan ole sen poistolla lyhentänyt pääteasteen ikää.
Sumupullolla vettä vähän sytyn toisiopuolen osien päälle ja läpilyöntejä ihmettelemään.
Luotettava ja nopea tarkastus vaatisi oskilloskoopin.
j.h
LE3 jetronic
EZ sytty hall tunnistimella
Tsekkaisin
Hall anturin fyysisen kunnon silmämääräisesti ja tarkistaisin ettei ole venyvät johtimet jakajan sisällä.
Sitten että sytytyspääteasteessa ei näy mitää lämpenemisiä. Onhan pääteasteen alla lämmönjohdepastaa tallella, ettei kukaan ole sen poistolla lyhentänyt pääteasteen ikää.
Sumupullolla vettä vähän sytyn toisiopuolen osien päälle ja läpilyöntejä ihmettelemään.
Luotettava ja nopea tarkastus vaatisi oskilloskoopin.
j.h