Olisiko "hyviä" ehdotuksia tärinä ongelmaan??
Olisiko "hyviä" ehdotuksia tärinä ongelmaan??
Selasin haulla sivuja kardaaniin liittyvistä ongelmista ja tuntuu olevan melko paljon samoja oireita muillakin eli mulla täristää siinä 40-50 vauhdissa, kun yön jälkeen lähtee liikkeelle ja sit jossain 70 paikkeilla alkaa inhoittava jyrinä/urina joka loppuu 90 jälkeen eikä kuulu isommillakaan nopeuksilla.Ei ole perän lukkoa (tuonti) tai ei ainakaan toimi,ja manuaali laatikko,ääntä ei kuulunut kun auto oli pukeilla ja siinä kokeili tuntui pyörivän ilman jyrinöitä!Olisiko ketään sellaista joka ois saanut moiset äänet pois ja mikä on ollut niiden aiheuttaja eli mitä pitäisi uusia??Auto on x25xe -98 omega!!
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ja se asettuu se tärinä sitten muutaman kilometrin ajon jälkeen?
Jos näin on niin vedäppäs aina käsijarru ennenkuin lasket auton P-asennon varaan. Eli älä jätä sitä kardaanin varaan(p-asentoon pelkästään). Jos parkkipaikka vähänkin viettää eteen tai taakse ja on pelkästään P-asennossa niin siellä jotku tukikumit löystyy tai jotain ja jumputtaa ensimmäiset kilometrit.
edit: Ja luinpas vähän tarkemmin viestisi. Eli sulla on manuaali. Oletko jättänyt sen vaihteen varaan? Olisiko tällöinkin sama juttu kuitenkin...niinkuin kirjoitin. En tiedä onko se silloin vaihdelaatikon varassa vai kardaanin jos manuaalin jättää vaihdepäälle. Ei riitä mulla tieto siihen.
Jos näin on niin vedäppäs aina käsijarru ennenkuin lasket auton P-asennon varaan. Eli älä jätä sitä kardaanin varaan(p-asentoon pelkästään). Jos parkkipaikka vähänkin viettää eteen tai taakse ja on pelkästään P-asennossa niin siellä jotku tukikumit löystyy tai jotain ja jumputtaa ensimmäiset kilometrit.
edit: Ja luinpas vähän tarkemmin viestisi. Eli sulla on manuaali. Oletko jättänyt sen vaihteen varaan? Olisiko tällöinkin sama juttu kuitenkin...niinkuin kirjoitin. En tiedä onko se silloin vaihdelaatikon varassa vai kardaanin jos manuaalin jättää vaihdepäälle. Ei riitä mulla tieto siihen.
Mulla on maapohja tallissa ja olen jättänyt auton vaihde päällä mut sitä ennen olen pitänyt kykimen pohjassa niin että auto ei enää heijaile pyörien muntuissa eikä ole ollut vaikutusta täristää aina ensi kilometreillä pienissä nopeuksissa ja se jyrinä ei häviä vaikka ajelee pitempäänkin olen kyllä huomannut että ääni muuttu hiukan riippuen siitä ajanko yksin vai,että on esim.neljä henkilöä kyydissä eli muuttuuko kardaanin kulma hiukan kun on enemmaä painoa ja sitä kautta ääni olisi erinlainen on vaan kiusallinen ilmiö eikä viitsisi ryhtyä uusimaan ihan mutu tuntumalla kalliita osia !!Undertaker kirjoitti:Ja se asettuu se tärinä sitten muutaman kilometrin ajon jälkeen?