MV6 Automaattilaatikko temppuilee!
-
jmutanen
- 'Kadett'

MV6 Automaattilaatikko temppuilee!
Elikkä oon tapellu omegan laatikon kanssa jo jonkun aikaa. Ajotietokoneessa "automatic getriebe". Antaa 2 vikakoodia "solenoidipiiri 2-3" ja "hihnaveto solenoidipiiri auki". Pakkovaihteet toimii(muuten paitsi ykköseltä kakkoselle vaihtaessa vähän jyrähtää), D:lle kun laittaa ni menee suoraan nelonen päälle. Laatikko on ollu nyt auki ja sieltä ei löytynyt mitään. Solenoidiventtiili 2-3 on vaihdettu. MISSÄ VIKA??? Ilmeisesti sähköissä??!! Laatikossa on ilmeisesti se hätäohjelma päällä ku ei toimi myöskään sportti eikä lumihiutale nappi. Jos joku mua viisaampi osais neuvoo mistä etitään vikaa seuraavaks!!
JM
-
jripatti
- 'Agila'
-
jmutanen
- 'Kadett'

-
Mhietis
- 'Agila'
-
kcl
- 'Diplomat'

Öljynvaihto ja ohjelmapäivitys laatikkoon auttaa yli 97% tapauksista, joissa laatikossa on "jotain hämärää". Mekaanista vikaa ilmenee niin harvoin, että AINA kannattaa minkä tahansa oireiden ilmetessä ensin vaihtaa oljyt + suodattimet laatikkoon ja jo sse ei auta niin sitten hakea opelilta tai mieluummin joltain muutamasta ammattitaitoisesta/luotettavasta automaattikorjaamosta uusin ohjelmaversio. Jos nämä ei auta, niin sitten ollaan tuolla alle 3% ryhmässä. Koskee niin opeleiden kuin muidenkin autojen automaatteja.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
-
päälikkö
- 'Senator'

-
jmutanen
- 'Kadett'

-
jmutanen
- 'Kadett'

Löytyhän se vika sit kuitenkin loppujen lopuks.. Laatikon solenoidien johtojen läpivienti laatikossa oli paska. 2 nastaa liittimestä ihan juuresta poikki ja hapettunut. n. 700€ rahaa, reilu kuukausi auto pukeilla noin olemattoman vian takia. (osa maksoi 70€)
Tulipahan laatikko ainakin puhtaaks aukasun ansiosta ja kaikki piuhat mitattua. Mutta elämä on..
Nyt voi taas hyvillä mielin kertoa toyota-kuskeille et ei mulla oo ollu opelissa mitään suurempaa vikaa!!
Tulipahan laatikko ainakin puhtaaks aukasun ansiosta ja kaikki piuhat mitattua. Mutta elämä on..
Nyt voi taas hyvillä mielin kertoa toyota-kuskeille et ei mulla oo ollu opelissa mitään suurempaa vikaa!!
JM