f-astra (farkku) ja sisämelu ?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
kilroy1
'Admiral'
'Admiral'

f-astra (farkku) ja sisämelu ?

Viesti Kirjoittaja kilroy1 »

Alkais olemaan aika vaihtaa a-vectra astetta tuoreempaan ja koiran takia farmari olis paras vaihtoehto.

Opel miehenä muiden merkkien katselu jäänyt vähälle ja tänään kävin liikkeessä koeajamassa -95:sta f-mallin astraa (1,6i)

Ensimmäinen minkä huomasin (ahtauden lisäksi) oli sisämelu. Tuntui että 80km/h vauhdissa alkaa olemaan korvat lukossa ja moottoritiellä pitäis olla korvatulpat mukana. :o

Mitä kokemuksia teillä on f-astran eri mallien sisämelusta, onko malleissa eroja? A-vectra oli ainakin tohon verrattuna huomattavasti hiljaisempi ja meikäläisen ruholle (185cm) tilavampi. :roll:

Vai pitäiskö sittenkin katsella noita mondeoita..? -(z)-
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

-97 astmassa ei hirveää melua, tosin sekin mahtaa johtua huonoista renkaista. Niiden vaihdolla voisin ehken saada ääniä "pienemmälle"
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

A-Vectrassahan on sisälokarit, jotka vaimentavat melua tehokkaasti.
F-Astrassa moisia ei taida olla?
ananias
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ananias »

Jos on sisälokarit niiden massaus auttaa myös lisää hiljentämään
melua kuten myös pohjan massaus.
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Melua? en kyllä ole yhtään samaa mieltä.. hiljanen kuin mikä!
hiljaisin auto luokassaan kun oli markkinoilla..
On tullut ajettua 160 ja puhumaan pystyi normaali äänellä..
Onhan jalkotilassakin vaimennusainetta runsaasti.. bitumi palojen lisäksi 30mm matto + verhoilut.
Voipi olla kyllä vika renkaissakin
Onhan astra pienempi auto kuin vectra mutta mulle (184cm) ei oo mitään vaikeuksia sopia autoon
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

kilroy1 kirjoitti:Mitä kokemuksia teillä on f-astran eri mallien sisämelusta, onko malleissa eroja? A-vectra oli ainakin tohon verrattuna huomattavasti hiljaisempi ja meikäläisen ruholle (185cm) tilavampi.
Mitäköhän melua tarkoitit, rengas-? Maantienopeuksissa minun astrassani sisämelua aiheuttaa pääasiassa pakoputki. :D
Ainakin minä (182cm) mahdun aivan helposti astran kuskinpaikalle. Etujakkaroita saa sen verran reilusti taaksepäin - tietenkin takajalkatilat jää silloin suht pieniksi. :( Elikkä käytännössä joudun siirtämään kuskinpenkkiä hiukan eteenpäin, jos taakseni tulee joku istumaan.
ascona_c kirjoitti: F-Astrassa moisia ei taida olla?
Edessä taitaa olla kaikissa, mutta ei takana - ainakaan yleensä... muistelisin että olisin jossain f-farkussa nähnyt takanakin... :roll:
Antti H kirjoitti:Voipi olla kyllä vika renkaissakin
Aivan. Renkaiden äänissä on tosiankin eroja, ja nehän kun ovat ainoat kosketuspinnat tiehen. ;) Olikohan nyt tässä tapauksessa kyse vakiokoosta, eikä matalaprofiileista...
kilroy1
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kilroy1 »

Antti H kirjoitti:Melua? en kyllä ole yhtään samaa mieltä.. hiljanen kuin mikä!
hiljaisin auto luokassaan kun oli markkinoilla..
On tullut ajettua 160 ja puhumaan pystyi normaali äänellä..
Onhan jalkotilassakin vaimennusainetta runsaasti.. bitumi palojen lisäksi 30mm matto + verhoilut.
Voipi olla kyllä vika renkaissakin
Onhan astra pienempi auto kuin vectra mutta mulle (184cm) ei oo mitään vaikeuksia sopia autoon
Siis kyseessä oli -95 1,6 astra. En sitten tiedä onko noissa malleissa keskinäisiä eroja. En tiedä johtuiko melu renkaista (en nyt muista mitkä renkaat siinä oli alla) vai mistä mutta yllätyin kyllä kun sisämelu oli noin kova. Vähän vaikea selittää minkälaisesta metelistä on kyse, lähinnä korkea ääni joka tulee ilmavirrasta. Äh, pitäis käydä koeajamassa paria muutakin astraa jotta sais käsityksen oliko toi äänitaso vain kyseisen yksilön kohdalla. Kaverin emännällä on kauppakassina -97 323 mazda ja siinä oli samanlainen ilmiö, motarinopeuksissa korvat oli melkein lukossa ja sisällä keskustelu tuskaa, melkein huutamista.

Noh, huomenna pitäis olla aikaa käydä potkimassa parin f-astran ja b-omegan renkaita jotta pääsis päättämään mihin suuntaan autonvaihdossa kallistuu. Farkku vectra olis hankintalistan kärjessä, mutta budjetti ei riitä tähän hätään siihen. :-?
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Kyllä mielestäni f-astrassa on melkoinen meteli, vauhtia lisätessä alkaa keskustelun ääni kohota, kunnes moottoritienopeuksissa ollaan hiljaa tai huudetaan :)
Nyt vaihdettuani astran v40 farkkuun olen huomannut kuinka kova melu astrassa oikein olikaan.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Farkussa suurin melunaiheuttaja on takapyörät. Ääni pääsee melko suoraan tulemaan kabiiniin. Moottoritienopeuksissa ei enää musiikista paljoa nautiskella. Takakontti on kyllä pirun helppo eristää itse. Takakontin verhousmuovit ovat täysin suoria. Sisäpintaan bitumit ja siihen päälle vaahtomuovi. Luulis melun tippuvan. Tuulensuhinoilta ei kyllä pääse karkuu kuin autoa vaihtamalla.

Volvo V40 ei mielestäni ole mikään erityisen hiljainen auto. Siinäkin tosin suurin osa melusta tulee takakontista. Ja ainakin siinä on ruma kojelauta ja pieni tuulilasi :-? :P
Kuva
keppana
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja keppana »

Mulla on nyt ollut reilut kaksi vuotta -95 GLS 1,6-16v HB Astra. Minun mielestäni auto on todella hiljainen ikäisekseen (ellei oteta huomioon pörisevää rikkinäistä pakoputkea :wink:.)

Reilu viikko sitten kävin koeajamassa Hyundai Getzin ja Kia RIOn. Ajomelu oli samaa tasoa Astran kanssa, ellei jopa hiljaisempikin :roll:. Aikaisemmin, alkukeväällä, koeajoin Toyota Aygon, jonka Astra hakkasi ajomeluttomuuden suhteen 100-0, vaikka Astrassa oli nastat ja Aygossa kitkat.. Aygolla kun meni moottoritielle, niin meinas taju lähtee siinä huminassa :D. On kyllä syytäkin vanhan Astran olla hiljaisempi kuin tuollaisten uusien riisikippojen (vaikkakin pahasti kyllä käynyt mielessä vaihto uuden uutukaiseen Korealaisihmeeseen :oops:). Toi mun Astra on kyllä massattu, joten se saattaa entisestään hiljentää ääniä. Renkaina on jotkut Continental Ecodrivet tjsp..

Joten omien kokemuksieni mukaan pidän Astraa kyllä varsin meluttomana vaihtoehtona.
Kepu
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: f-astra (farkku) ja sisämelu ?

Viesti Kirjoittaja Kepu »

kilroy1 kirjoitti:Alkais olemaan aika vaihtaa a-vectra astetta tuoreempaan ja koiran takia farmari olis paras vaihtoehto.

Opel miehenä muiden merkkien katselu jäänyt vähälle ja tänään kävin liikkeessä koeajamassa -95:sta f-mallin astraa (1,6i)
:o Kuulostaapa pelottavan tutulta. Oma ajatus maailma meni täsmälleen näin. Kylläkin a-vectra jäi vielä itselle mutta lisäksi tuli -95 f astra farkku ja vieläpä 1,6. :)
kilroy1 kirjoitti: Vai pitäiskö sittenkin katsella noita mondeoita..? -(z)-

Elä helvetissä!!!

Niin ja mitä tuohon sisämeluun tulee niin on jonkin verran korkeempi kun vectrassa. Mutta niin on kaikissa tämän ikäluokan farkuissa ollu joita minä oon ajanu. Vaimentaa sen kontin niin se auttaa jo aika paljon. Ja farkku astrassa oon huomannu sellasenki (myös toisessa mikä -97) että jos takapenkillä istuu niin etupenkin puheet jää kuulematta. Ainakin kun vauhtia yli 80km/h
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

bitumia kehiin 8)
2.0t Re85
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Tietääkseni aika monessa automallissa on paremman varustetason mukana parempi äänieristyskin. Astrasta en ole varma, kokemusta on vain tosta -92 1.8 GLS:tä. Siin on aika hyvässä mallissa, melu alkaa häiritä vasta yli 100km/h. Suurin melunlähde on 120km/h asti 185/60 14 Bridgestone ER300:t, jotka on hyvällä tiellä tosi hiljaset mutta karkealla kyllä humisee jonkun verran. Yli 120km/h alhaa tuulen suhinat tosissaan.

Mulla on hätspäkki, mut aika paljon konttia vaimens kun laitto sen paksissa olevan pohjalevyn alle retkipatjaa ja päälle kumimatot.
Vielä kun sais paikallistettua terävissä kuopissa takaa kuuluvan kitinän/räminän..
kurttu
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Volvo V40 ei mielestäni ole mikään erityisen hiljainen auto. Siinäkin tosin suurin osa melusta tulee takakontista. Ja ainakin siinä on ruma kojelauta ja pieni tuulilasi :-? :P[/quote]

Joo mutta Volvo on AUTO ja ooppeli on...ooppeli ;)
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Artsi2 kirjoitti:Volvo V40 ei mielestäni ole mikään erityisen hiljainen auto. Siinäkin tosin suurin osa melusta tulee takakontista. Ja ainakin siinä on ruma kojelauta ja pieni tuulilasi :-? :P

Joo mutta Volvo on AUTO ja ooppeli on...ooppeli ;)[/quote]

V40 on RELLU ja se ei tod oo mikää hiljainen pirssi.
Vertaappa sitä sun RELLUAS g-astraan joka on sentään samana vuonna esitelty opeli nii huomaat ranskalaisen laadun :lol:

F astra muute esiteltiin -91 et vertaappa sitä samanikäseen AUTO volvoon 460 tai relluun 19 nii huomaat varmasti eron OOPPELIN hyväksi :roll:
Skoda Octavia -08
Vastaa Viestiin