pohjatyöt kysymyksiä????
pohjatyöt kysymyksiä????
eli maalaus edessä ja ite teen pohjat. miten puhtaan pellin kans?ruosteen esto maali ja sitte pakkeli?vai pakkeli puhtaalle pellille? ja käykö ihan pensseli ruosteen esto maali? kaikki maalaukseen liittyvää tietoa kaipaisin? 
ei pahalla mutta suosittelisin tuossa tapauksessa maalarin antaa tehdä pohjat. ettei harmita kalliin maalauksen jälkeen.
tästähän voidaan olla montaa mieltä mutta yleensä kitti suoraan paljaalle pellille tai jos välttämättä sinne maalia alle haluaa niin happo tai kittauksen kestävää 2k pohjamaalia.
tästähän voidaan olla montaa mieltä mutta yleensä kitti suoraan paljaalle pellille tai jos välttämättä sinne maalia alle haluaa niin happo tai kittauksen kestävää 2k pohjamaalia.
2.0t Re85
Pohjalle voi laittaa vaikka hapon ja sit kittaa. Mut ei kannata
mitään pensseli mömmöjä levitellä. Jos vaan mahdollista niin
levittää kaikki aineet ruiskulla. Kannattaa olla huolellin pohjien
kanssa et ei pääse likaa eikä rasvaa väliin, muuten alkaa kuplimaan.
Epätasaisilla pohjatöillä vaan nostaa sit maalauksen hintaa.
mitään pensseli mömmöjä levitellä. Jos vaan mahdollista niin
levittää kaikki aineet ruiskulla. Kannattaa olla huolellin pohjien
kanssa et ei pääse likaa eikä rasvaa väliin, muuten alkaa kuplimaan.
Epätasaisilla pohjatöillä vaan nostaa sit maalauksen hintaa.
- Asco-vainaa
- 'Senator'

siis lommoja tarkoitin et pellille vai happomaali ja sitte pakkeli.autossa ei ole ruostetta,muuta ku kaks lommoa.ja ite teen pohjat niin hyvin ku voin ja sitte maalarille ja se parantaa.teen ite niin paljon ku voin se olis tarkoitus.mitä happomaalia olette käyttäny?ja tarviiko mitään huippu ruiskua tuohon happomaaliin ja hionta väriin.
Pakkeli kannattaa levittää suoraan puhtaan pellin päälle, sillä maalin päälle levitettynä se saattaa myöhemmin muuttaa muotoaan ja tuoda ikävästi esille paklatun kohdan muuten siistissä maalipinnassa. Eli ensin levität pakkelin pellille, hiot sen ja sen jälkeen vasta levität maalit käyttäen jotakin laadukasta ruiskua (halvoilla ruiskuilla ei kovin hyvää jälkeä saa aikaiseksi). Maaleista sen verran, et jotkut tykkää laittaa sen happomaalin siihen pellin päälle ja osa taas ei, mut ite ainakin olen oppinut käyttämään sitä hiontapohjamaalin alla. Maaleina olen käyttänyt PPG:n tuotteita, kts. jälleenmyyjät http://www.coravari.fi/pages/jaelleenmyyjaet.php
Tollasia nyt ensiks tuli mieleen...
Tollasia nyt ensiks tuli mieleen...
Opel Zafira Tourer 2,0 cdti Innovation vm. 2012
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
ei siihen pohjavärien levittämiseen mitään kallista ruiskua välttämättä tarvii, ite oon käyttäny pilteman alasäiliöruiskua (kun en ole viitsinyt liata sitä oikeeta kaallista ruiskua) happo- ja hiomavärin ruiskuttamiseen. Hiomavärihän hiotaan vesihionnalla ennen maalausta niin siinä ei ole kovin ihmeellistä ruiskua tarvita.
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
Itse vetelisin ensin puhtaan pellin päälle happoa tai epoxia ja sit vasta pakkelin, näin saadaan hyvä eriste kerros pellin ja kitin väliin(kitti sisältää kosteutta jne)...mutta tapoja on yhtä monta ku tekijää...
EDIT: ja ennenku alat hiomaan sitä autoa niin kannattaa pesasta sitä autoa jollain rasvanpoisto aineella..
EDIT: ja ennenku alat hiomaan sitä autoa niin kannattaa pesasta sitä autoa jollain rasvanpoisto aineella..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kittinä mä oon käyttäny Dinitrol Supersoftia. sitä saa ihan varaosaliikkeisä...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
Ei niitä pellille asti tarvi hioa eikä kyllä kannatekkaan, helpompi hioa ns. tasainen pinta eikä vanha maaliraja nouse nii helposti ylös(joskus jotkut maalit reagoi jonka vuoksi vanhan maalinreuna nousee, ei toki korjaamaton tilanne mutta turhaa työtä)kille kirjoitti:no tarviiko ne lommo kohdat hioa pellille jos niissä on ehjä maalipinta?riittääkö karhennus?ja mikä on hyvää pakkelia?ja nää lommot ei ole ku pikku painaumia.eli todella pieniä.
karhennusta siis niihin kohtiin, muista sitten ns, satasen sääntö eli ei koskaan hiomapaperin karkeudessa yli 100 harppauksin vaan tyyliin 180->240->320->400 jne...muuten jää maalipintaan hionta naarmuja jotka ei vielä pohjien aikana välttämättä näy mutta valmiissa pinnassa saattavat paistaa pahasti läpi.
Itse olen käyttänyt Glasuritin kittiä, muitakin hyviä on...
EDIT: ja en ole automaalari vaan itseoppinut ja vihjeet ammattimaalareilta saanut...Jos käytät 1k-hiontaväriä/pohjaväriä niin suosittelen Motipin tuotteita koska eivät reagoit 2k-maalien kans mutta paras tulos tulisi varmuudella jos aina käytät kaikissa kohdin 2k tavaraa...
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Onhan noita 1k pohjamaaleja paljon mutta tuossa on kuitenkin yksi joka ei reagoi, tympeä se on kantapään kautta ettiä sopivaa 1k maalia...eivät aina nuo myyjätkään tiedä asiasta...allu1 kirjoitti:itte oon ainaki käyttänyt kanssa dinitrolin kittiä ja hyväksi todettu... on niitä aika paljonki sellaisia 1komponentti pohjamaaleja mitkä kestää 2k pintavärin
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]