Bensa mittari ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Happamana
'Kadett'
'Kadett'

Bensa mittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Happamana »

Joo elikkäs vaihdoin omaan 95 farkku astraan bensa tankin koska siinä oli vuoto. Vaihto sujuikin ihan hyvin ilman ongelmia kunnes kaikki oli valmista uusi tankki paikoillaan ja bensaa laitettu vähän. No bensa mittari ei sitten enää toiminut oikein. Ei siinä auttanut kun ottaa tankki tyhjäksi ja alas ja katsoa että onko anturi mahdollisesti rikki. Anturi toimi ihan hyvin kun sitä käsin liikutti niin mittari nousi ja laski normaalisti. Eikä se päässyt osumaan mihinkään tankin sisällä että se olisi ottanut kiinni mihinkään. Lopputulos oli se että en saanut itse vikaa selville ja nyt mittari ei toimi oikein. Kun tankkaat tankin täyteen niin mittari nousee vaan ylimmälle neljännekselle ja siinä noustessa tuntuu niinkuin mittarin neula tökkisi jotenkin ja sama on laskiessa. Kun tankissa on puolet jälellä niin mittari on alimmalla neljänneksellä.

Uusi tankki on hankittu motonetistä koska sieltä sen halvimmalla sai :D
Ja kaikki muu on vanhasta tankista (pumppu ja anturi)

Onko kellään kokemusta mistään vastaavasta tai osaisiko kukaan sanoa mistä moinen vika voisi johtua?
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Samanmoinen projekti on takana. Kyllä mulla vaihdon jälkeen näytti mittari ihan oikein. Nyt ei muistu mieleen, että miten se anturi on siinä tankissa kiinni, mutta onhan se sulla oikeassa asennossa?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Happamana
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Happamana »

Kyllä sen pitäs olla oikees asennos koska mun mielestä se ei mee sinne ku yhessä asennossa. Ja vanhasta katoin että missä asennossa oli.
Vastaa Viestiin