Astran latausvalo ja vaihteisto
Astran latausvalo ja vaihteisto
Auto on Opel astra f 1.6i caravan 1993/1994. Eilen syttyi latausvalo palaan, vaikka ei ollut edes virta päällä ja kun laittoi vain virran päälle valo sammui. Käyntiin laittaessa laturi ujelsi kuin ois ollut autossa turpo ja siinä vapaa virtaussuodatin. Syy onneksi selvisi tänään yksi diodi "kaput". Yllätys oli se tossa laturissa et ei ollu bossi eikä romu-delco vaan joku hiivatin kiinalainen bossi-kopio. joku edellistä omistajista vaihtanut sen tohon malliin. Oikeastaan en tarvi tohon enään apua mut laitoin jollekin avuksi jos sattuu vihjeitä tarviin.
Varsinainen avun pyyntö koskee vaihteiston siirtäjään. Itse vaihdelaatikko on kunnossa (5V) mut siirtäjän kans on ongelmia. Nimittäin 2-vaihdetta ei saa välissä(yleensä) päälle pienennettäessä kolmoselta kakoselle. Keppiä pitää "rynkyttää" vasemmalle kuin eukkoa kliimaksin huipulla, varsinkin yli -20 asteen pakkasilla sitä ei saa päälle kuin ykkösen kautta(jos senkään). Mielestäni vaihdelaatikolta kepille päin ensimmäinen nivel on välyksellinen ja ei viitsis tehdä väliaikaispatenttia pultista siihen. Vinkkejä otetaan vastaan.
Varsinainen avun pyyntö koskee vaihteiston siirtäjään. Itse vaihdelaatikko on kunnossa (5V) mut siirtäjän kans on ongelmia. Nimittäin 2-vaihdetta ei saa välissä(yleensä) päälle pienennettäessä kolmoselta kakoselle. Keppiä pitää "rynkyttää" vasemmalle kuin eukkoa kliimaksin huipulla, varsinkin yli -20 asteen pakkasilla sitä ei saa päälle kuin ykkösen kautta(jos senkään). Mielestäni vaihdelaatikolta kepille päin ensimmäinen nivel on välyksellinen ja ei viitsis tehdä väliaikaispatenttia pultista siihen. Vinkkejä otetaan vastaan.
Re: Astran latausvalo ja vaihteisto
Opelin varaosatiskiltä uusi jousisokka vaihteensiirtäjään sillä 99% tapauksissa lähtee väljät pois ko. liitoksesta -hintaa ~5€pjh_70 kirjoitti:Mielestäni vaihdelaatikolta kepille päin ensimmäinen nivel on välyksellinen ja ei viitsis tehdä väliaikaispatenttia pultista siihen. Vinkkejä otetaan vastaan.
Myöskään laatikon öljyjen vaihto ei välttämättä tekisi pahaa ja auttaa etenkin noilla mainitsemillasi pakkaslukemilla. Itse olen havainnut omien kokemusten pohjalta hyväksi vaihdelaatikon öljyksi Neste Gear S 75W-90 -ei tahmaa kovimmillakaan pakkasilla kuten alkuperäiset öljyt tuppaavat tekemään.
Juuh! Kävin täällä paikallisessa opelin huollossa kyseleen kyseistä jousisokkaa ja antoivat vastaukseksesi et ei heidän varastoissa eikä toimittajilla ole tuota jousisokkaa ja sekä kyselin myös maahantuojalta ja ilmoittivat et pitää vaihtaa koko siirtäjäpaketti. hmmm olen kyllä lähdössä käymään toisella paikkakunnalla ja pitääpä käydä siellä kyseleen tuota osaa jos vaikka olis parempi siellä parempi varasto ja tietämys....
öljyt on vaihdettu hankinnan aikaan paikallisessa liikkeessä josta auton ostin.Laitatin kauppahintaan uudet öljyt+suodattimet.
öljyt on vaihdettu hankinnan aikaan paikallisessa liikkeessä josta auton ostin.Laitatin kauppahintaan uudet öljyt+suodattimet.
Mielenkiintoista palvelua -ehkä ne ei vaan halunneet myydä pelkkää jousisokkaa sulle...pjh_70 kirjoitti:Juuh! Kävin täällä paikallisessa opelin huollossa kyseleen kyseistä jousisokkaa ja antoivat vastaukseksesi et ei heidän varastoissa eikä toimittajilla ole tuota jousisokkaa ja sekä kyselin myös maahantuojalta ja ilmoittivat et pitää vaihtaa koko siirtäjäpaketti. hmmm olen kyllä lähdössä käymään toisella paikkakunnalla ja pitääpä käydä siellä kyseleen tuota osaa jos vaikka olis parempi siellä parempi varasto ja tietämys....
Jos öljynvaihto tehty liikkeen toimesta, niin epäilenpä ettei ole vaihdettu VAIHTEISTON öljyjä vaan ihan perinteisesti moottorin öljyt ja öljynsuodatin -Opelin ilmoituksen/huoltoohjelman mukaanhan vaihteiston öljyjä ei tarvitse ikinä vaihtaapjh_70 kirjoitti:öljyt on vaihdettu hankinnan aikaan paikallisessa liikkeessä josta auton ostin.Laitatin kauppahintaan uudet öljyt+suodattimet.
BULLSHIT!!pjh_70 kirjoitti:Juuh! Kävin täällä paikallisessa opelin huollossa kyseleen kyseistä jousisokkaa ja antoivat vastaukseksesi et ei heidän varastoissa eikä toimittajilla ole tuota jousisokkaa ja sekä kyselin myös maahantuojalta ja ilmoittivat et pitää vaihtaa koko siirtäjäpaketti.
uus sokka, vaihteiston säätö ja mahdollisesti uudet öljyt ja ei muuta kun raakaa ajoa.
Tuossa löytyy hyvää tietoa 2. vaihteen tökkimisestä ja siitä tapista.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=55639
Mulle vaihdettiin v-öljyt "yläkautta" imemällä. (autona tosin Gastra).
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=55639
Mulle vaihdettiin v-öljyt "yläkautta" imemällä. (autona tosin Gastra).
tuli vaihdettua toi sokka ja tai siis molemmat sokat, on nimittäin kaksi sokkaa tuossa nivelessä ja suosittelen kaikille että vaihtaa molemmat. omassa astrassa alko vaihteet pelaan kuin unelma ei tarvinnu alkaan hieno säätään edes. sokat maksoin rovaniemen delta-autossa 3£/kpl, pieni hinta noin isoon vikaan. todella helppo vaihtaa, meniköhän aikaa noin 5 minuuttia kun oli vaihdettu. kannattaa katso myös se muovi osa ettei ole kulunut sitä nimittäin ei delta-auton varaosamyyjän mukaan sitä saa tai ei ainakaan heiltä.
Heh!
on taas in!
Heh!