Miten oven alareunan tiivisteet irti?
Miten oven alareunan tiivisteet irti?
B Vectran ovien ja helman tai mikä onkaan välissä olevan tiivisteen/suojakumin alta lähtee pahasti ruostumaan. Näyttäis siltä että justiinsa kiinnikeitten kohdalta. Tarttis saada ne irti ja nyt kysymys kuulukin, jotta onko kellään minkäänlaista ideaa miten saa helposti irti? Vähän yritin repiä, mutta ei ainakaa helposti tuntunu lähtevän.
OPC Zafira 02´
ex Vectra Turbo 4x4 93'
ex Vectra Turbo 4x4 93'
Vähän käännät ylöspäin samalla kun vedät ulospäin. Siellä on sellaiset matallinastat, joiden päälle tiiviste tulee. Mun mielestä vähän huonosti suunniteltu systeemi, kun nastoista lohkee maali pois, kun listan painaa kiinni 
Tosin en vielä B:stä ole irrottanut niitä tiivisteitä, mutta samannäköiset ne on kuin A Vecussa....
Tosin en vielä B:stä ole irrottanut niitä tiivisteitä, mutta samannäköiset ne on kuin A Vecussa....
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vectran italianserkku
-
Osku
Ja samanlaiset on myös f-astrassakin.Vecstra kirjoitti:Vähän käännät ylöspäin samalla kun vedät ulospäin. Siellä on sellaiset matallinastat, joiden päälle tiiviste tulee. Mun mielestä vähän huonosti suunniteltu systeemi, kun nastoista lohkee maali pois, kun listan painaa kiinni
Siellä tiivisteen alla pääsee kosteus muhimaan ja ruostuttamaan peltiä...
Ainakaan omassani en ole huomannut mitään eroa, vaikka toisella puolella ei tällä hetkellä olekkaan sitä tiivistettä. En tiedä sitten tuleeko talvella kylmää sisälle? Tosin onhan ovissa omat tiivisteet. Ja olisi paljon helpompi myös vetäistä ruosteet pois, kun ei olis niitä nastoja.
Kaipa se toinen tiiviste on tarkoitettu lähinnä vähentämään ajomelua... Saiskohan siihen mitään yleismallista tiivistelistaa ihan vaan liimaamalla kiinni, jos noi originaalit repäsis kokonaan pois ja nastat kans. Pysyi ainakin ruoste pois (siitä kohdasta
).
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Vectran italianserkku
Vectran italianserkku
Vähentää ajomelua ja oviaukkoihin ei roisku kuraa niin paljoa..
Uudet tiivisteet maksaa 71 euroa opelilla. Ei tietoa saako muualta.
pystyvät ilmeisesti uudet nastatkin laittamaan että saisi listan
kiinni sillee ku se kuuluu. Mut kaipa se jollain liimamassallakin siinä pysyisi.
Ainakin ajattelin itse kokeilla.
Uudet tiivisteet maksaa 71 euroa opelilla. Ei tietoa saako muualta.
pystyvät ilmeisesti uudet nastatkin laittamaan että saisi listan
kiinni sillee ku se kuuluu. Mut kaipa se jollain liimamassallakin siinä pysyisi.
Ainakin ajattelin itse kokeilla.
Honda Accord 2.0 Sport Busines