Astra G nykii. ei ehkä ees kulje.
Mitenkäs ton EGRn lamauttaminen Z22SE:ssä? Onnistuuko ilman vikavalon palamista? Kuitenkaan tuosta EGRstä ei kai oikeen hyötyä ole, ja maksaakin ihan tarpeeksi.
edit:
Ja kun hakua käyttää niin .. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =z22se+egr
edit:
Ja kun hakua käyttää niin .. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =z22se+egr
Zafira Tourer 2.0cdti
Kävin varaamassa ajan että metroautolla tutkivat hommaa, siis EGRiä kuulemma ovat lamauttaneet, se ainakin tehdään.
kahden tankillisen keskikulutus 9.11L/100km. Ekalla tankillisella matka-ajoa ainakin puolet, toisella aika paljon kaupungissa.
Perkule että menee puihin, uudet 215/40-17 kumitkin ravistaa yli 100km/h vauhdeissa ihan liikaa, takaisin valittamaan......
kahden tankillisen keskikulutus 9.11L/100km. Ekalla tankillisella matka-ajoa ainakin puolet, toisella aika paljon kaupungissa.
Perkule että menee puihin, uudet 215/40-17 kumitkin ravistaa yli 100km/h vauhdeissa ihan liikaa, takaisin valittamaan......
Zafira Tourer 2.0cdti
Jaa-a, väitti metroautolla että ei voi sitä poistaa plaaplaa. ja vikakoodeja ei oo joten vika on tod. näk. EGRssä, no pistettii uus.
Hävis nykiminen, ja vetää nyt ihan puhtaasti. tehoista en tiiä. onko niitä koskaa ollukkaa. mut jos uutta laittatte, merkkikorjaamo ei ehkä oo paraspaikka, maksaa ihan homona.
Hävis nykiminen, ja vetää nyt ihan puhtaasti. tehoista en tiiä. onko niitä koskaa ollukkaa. mut jos uutta laittatte, merkkikorjaamo ei ehkä oo paraspaikka, maksaa ihan homona.
Zafira Tourer 2.0cdti
Mulla vaihdettiin egr uuteen kaks viikkoo sitten. Tämä auttoi siihen, että kone ei meinaa sammua välillä, kun on tyhjäkäynnissä. Nykiminen kuitenkin jäi tasakaasulla ajettaessa. Etenkin kylmänä nykiminen on hiukan isompaa. Sitten viime viikolla laitettiin koneeseen uusi päivitys ja senkin jälkeen on havaittavissa pientä nykimistä... Nykiminen on kyllä todella pientä, mutta häiritsee kuitenkin ikävästi... Mulle kans sanottiin Länsiautosta, että egr:n poistaminen ei onnistu tässä moottorissa. No ens viikolla on taas aika, että saa nähdä mitä nyt keksivät.
Astra 2.2 16v sport 2001
-
Blitzkrieg
- 'Kadett'

Mulla kanssa souti tyhjäkäynti. Sitten putsattiin kaasuläppäkotelo ja päivitettiin kone. Tyhjäkäynti nyt ihan ok, lukuunottamatta ajoittaista kierrosten jäämistä n.1200 rpm. Nyt on huomattavissa että ihan pienellä pinta kaasulla saattaa vähän nykiä samoin jos käyttää moottorijarrutusta. Taitaa olla käynti huollossa taas edessä...Veikkaan ite asentotunnistinta mut kylhän ne sieltä huollosta sen taas löytää, helvetillisen laskun kanssa
Astra Sport X20XEV -00
Astra Sport X20XEV -00
Loppupelissä, täytyy ehkä sanoo että pientänykimista saattaa olla vieläkin, en tiiä vaikka kuuluis vuosimalliin. Ainut minkä hiljattain huomasin niin tuo egr vaihto saatto auttaa mulla tuohon pieneen stumppaamis ongelmaa, eli siis sammahtaa kun nostaa kytkinmen ja on lähössä.... Jotain se autto varmaa kuitenkin, paremmalta tuntuu.
Zafira Tourer 2.0cdti
Itselläni on tuo 2.2 sport astra 2001 vuotinen... huomasin sen noin viikon ajelun jälkeen, että pätkii ihmeellisesti. Toki ymmärsin sen olevan jotain ei asiaan kuuluvaa ja näin ollen tulin tänne pläräämään onko siitä muutkin tietoisia. Noh, tyyppivikahan se tuntuu olevan, sen verta paljon on sitä egr-systeemiä hehkutettu.
Minulla oli varattu aika tiivisteiden vaihtoon (kun kerta takuuseen menee) niin päätin sanoa pojille että ajaa uuden softan ja tarkistaa miksi kone pätkii jne... noh ne olikin sitten päivittänyt moottorinohjauksen ja iskeneet egr:rän kokonaan pois käytöstä. En ole vielä huomannut pätkimisiä, mutta ilmoittelen tänne jos jotain ilmenee.
Minulla oli varattu aika tiivisteiden vaihtoon (kun kerta takuuseen menee) niin päätin sanoa pojille että ajaa uuden softan ja tarkistaa miksi kone pätkii jne... noh ne olikin sitten päivittänyt moottorinohjauksen ja iskeneet egr:rän kokonaan pois käytöstä. En ole vielä huomannut pätkimisiä, mutta ilmoittelen tänne jos jotain ilmenee.
Re: Astra G nykii. Kohonnut kulutus
Kyseessä astra G 2.2 metrosport -01 joka välillä meinaa sammua tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti soutaa ja tehonpuutetta.
Moottorivalo syttyi ja antoi vikakoodin egr venttiilistä. Moottori toimii kuitenkin niin että autolla voi ajaa ja egr testissä toimii opelcom softalla. Tilasin jo uuden venttiilin ja homma siltä osin kunnossa. Egr venttiili siis antaa vikakoodin ja sytyttää myös huoltovalon.
Moottorivalo syttyi ja antoi vikakoodin egr venttiilistä. Moottori toimii kuitenkin niin että autolla voi ajaa ja egr testissä toimii opelcom softalla. Tilasin jo uuden venttiilin ja homma siltä osin kunnossa. Egr venttiili siis antaa vikakoodin ja sytyttää myös huoltovalon.