vapaavirtaussuodatin vakio koteloon

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Husa
'Kapitän'
'Kapitän'

vapaavirtaussuodatin vakio koteloon

Viesti Kirjoittaja Husa »

Eli ooppel vectra v6 96---> pitäs saada vakio koteloon vapaavirtaavampisuodatin. Mistä noita saisi ostettua ja paljon on hinnat. Auttakaa tietämätöntä. Itse asun mäntsälässä. kiitoos.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

completokselta saa ainaki jotain, varmaanki muualta saa halvemmalla
AM
'Senator'
'Senator'

Re: vapaavirtaussuodatin vakio koteloon

Viesti Kirjoittaja AM »

Husa kirjoitti:Eli ooppel vectra v6 96---> pitäs saada vakio koteloon vapaavirtaavampisuodatin.
Tarkoittanet siis huollettavaa suodatinta? :roll: Yhtään sen paremmin se kone ei saa ilmaa tuollaisen "vapaavirtaussuodattimen" kautta joka asennetaan alkuperäiseen ilmansuodatinkoteloon kuin alkuperäisen paperisenkaan suodattimen kautta... Ainoa hyöty alkuperäiseen ilmansuodatinkoteloon asennettavasta vapaavirtaussuodattimesta on sen huollettavuus.
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Husa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Husa »

Kyllä mä veikkaan että se auttaa jos muuttelee vähän sitä putkee joka menee vakiokoteloon. Mutta se siirrytääs taas itse asiaan....
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Ihan varaosaliikkeistä pitäisi löytyä tilaamalla.

Tosiaan varmasti saa paremmin ilmaa, kun muuttaa sen vakiokotelon imuputken "suoraksi rööriksi" keulalle. Vakiona ainakin 2 litrasissa menee vielä toisen kotelon kautta jne. ohuilla putkilla.
Manu82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Manu82 »

http://www.autovaruste.net
Ite olen tuolta tilannu, noi hinnat on aika korkeet mutta jos tilaat muuta kuin pelkän suodattimen niin saa aika hyvin tingittyä hinnasta.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Husa kirjoitti:Kyllä mä veikkaan että se auttaa jos muuttelee vähän sitä putkee joka menee vakiokoteloon...
Niin,sen putken muuttaminen auttaa about yhtä paljon kuin vakiosuodattimellakin ;)
Pelkkä suodattimen vaihto ei lisää tehoja todennäköisesti tuo(ellei vanha todella tukossa).

Tuppaa noista vv-suodattimista vaan tulevan enempi p*skaa läpi,kuin paperisesta...
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Itse olen suunnitellut kans vapaavirtasuodattimen asennusta C20NE Calibraan, kahta vaiihtoehtoa olen pyöritellyt...

1: alkuperäisen kotelon sisään asentaisin tavallisen kartio suodattimen ja samalla suurentaisin sen imuputken joka tuo ilmaa koteloon, sen toisen pöntön puskurin sisältä olen jo poistanut.

2: Poistan kokonaan alkuperäisen kotelon ja asennan "koteloidun" kartiosuodattinen suoraan kiinni ilmamäärämittariin ja suodattimelta vedetään imuputki sisälokasuojaan, samaan paikkaan josta alkuperäinen kotelo ottaa ilman...
tai
3: pestävä paneelisuodati alkuperäiseen koteloon.....
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Vastaa Viestiin