Taas yksi tarina merkkihuoltojen loistavasta palvelusta
Tuo edellinen kommenttini ei sitten mitenkään arvostellut fordia..sen enempää kuin audiakaan..autot on vain autoja ja se siitäOn 2003-02-15 10:42, Hervast wrote:
Fordeissakin on hyviä ja huonoja yksilötä, aivan kuten Opeleissakin. Molempien merkkien ongelmana tuntuisi nykyään olevan epätasainen laatu.
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Kaikkea pitää kokeilla.....toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Ford Mondeon ST220 hyviä puolia:
-ajo-ominaisuuksia on kehuttu autolehdissä
(suhtaudun varauksin ennen kun olen ajanut)
-hyvät vakiovarusteet(18-tuuman alut ,nahkaverhoilu, metalliväri vakiona)
-tehot kohtuulliset ja suoritusarvot
(suhtaudun varauksin nähtyäni dyno-tuloksen
Mondeo ST200 :sta linkki: http://www.st200.com/ ....Modifications)
-ulkonäkö kohtuu onnistunut
huonoja puolia:
-arvelluttaa auton laatu kuultuani eräältä Mondeo St200 omistavalta henkilöltä tarinaa autostaan.
Ehkä en nyt kuitenkaan vaihda Fordiin. Lähinnä kiinnostavin vaihtoehto olisi Audi A4 Quatro 1.8 turbo (190hv). Auton hyvät puolet:
-Laatu
-ajo-omnaisuudet
-ulkonäkö
Huonot puolet:
-moottorin litratilavuus saisi olla suurempi
-moottorinteho ja auton suoritusarvot saisi olla paremmat
-hinta
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2003-02-15 12:08 ]</font>
-ajo-ominaisuuksia on kehuttu autolehdissä
(suhtaudun varauksin ennen kun olen ajanut)
-hyvät vakiovarusteet(18-tuuman alut ,nahkaverhoilu, metalliväri vakiona)
-tehot kohtuulliset ja suoritusarvot
(suhtaudun varauksin nähtyäni dyno-tuloksen
Mondeo ST200 :sta linkki: http://www.st200.com/ ....Modifications)
-ulkonäkö kohtuu onnistunut
huonoja puolia:
-arvelluttaa auton laatu kuultuani eräältä Mondeo St200 omistavalta henkilöltä tarinaa autostaan.
Ehkä en nyt kuitenkaan vaihda Fordiin. Lähinnä kiinnostavin vaihtoehto olisi Audi A4 Quatro 1.8 turbo (190hv). Auton hyvät puolet:
-Laatu
-ajo-omnaisuudet
-ulkonäkö
Huonot puolet:
-moottorin litratilavuus saisi olla suurempi
-moottorinteho ja auton suoritusarvot saisi olla paremmat
-hinta
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2003-02-15 12:08 ]</font>
Ei tule merkkihuollossa varsinaisesti asioitua. Pari kertaa olen tota kadettia käyttänyt Länsi-auton kanssa samassa rakennuksessa olevassa Tähtihuollossa. Ihan asiallista palvelua. Kerran vuodessa (samana päivänä) sekä Länsi-auto että Tähtihuolto lähettävät korjaus- ja huoltohinnastonsa. Erona vain että Tähtihuollon taksat ovat n. puolet halvempia 
Muutama vuosi sitten käytin vanhan Accordini jollain pienellä korjaamolla (lucas-jarrukorjaamo tosin). Huonot kokemukset jäi. Mm. käsijarruvaijerin vaihto 3,5h ja tuntitaksa n. 250 mk.
Noh, pieneni hieman hinta kun oikein keskusteltiin asiasta..
Voihan se tietysti olla hankala vaihtaa mutta että 3,5 tuntia... Ja kyse oli pelkästään oikean puolen vaijerista.
Muutama vuosi sitten käytin vanhan Accordini jollain pienellä korjaamolla (lucas-jarrukorjaamo tosin). Huonot kokemukset jäi. Mm. käsijarruvaijerin vaihto 3,5h ja tuntitaksa n. 250 mk.
Noh, pieneni hieman hinta kun oikein keskusteltiin asiasta..
Voihan se tietysti olla hankala vaihtaa mutta että 3,5 tuntia... Ja kyse oli pelkästään oikean puolen vaijerista.
Voisi olla viisasta antaa se asiakaspalaute sinne merkkiliikkeeseen niin ne voisi tehdä asialle jotain. Ei näitä kommentteja täällä kovin moni huoltopäällikkö lue. Jos olen oikein tulkinnut niin kaikilla merkkihuolloilla on omat sivut mihin voi palautteen antaa. Moitittavaa on kyllä ollut siitä ei pääse mihinkään. Mun mielestä huollon suurin ongelma on GM:n laatimat takuu sekä huolto säännöt. NE jos mitkään on kyllä aika syvältä. Mun mielestä takuuehdot on tehty niin älyttömiksi ettei niistä loppupeleissä ole paljon hyötyä ja sen takia merkkihuollot ei asioille voi itse tehdä paljon mitään. Se on valitettava tosiasia. On GM menettänyt kyllä paljon rahaa näiden G astrojen ja B vectrojen takia takuun aikana mutta niitä vikoja ei vaan olla korjattu uudempiin malleihin.Aina on ollut joitain samoja lastentauteja. Onhan G astrakin jo aika vanha malli.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Niin siis ongelmahan ei ollut siinä, että palautetta ei olisi annettu merkkikorjaamon suuntaan. Totta kai olen ensimmäisenä yhteydessä henkilöön kenen kanssa olen asioinut ja jos se ei ole auttanut, niin sitten palaute osoitetaan ylemmäs organisaatiossa.
Hain äsken Astran TAAS Metroautosta ja kerroin autoa hakiessani vielä kertaallen kantani tapahtuneeseen. Nyt on ovessa uusi lista, eikä vaihto maksanut mitään, vaikka aluksi näytti vähän heikolta. Vieläkään mulle ei kyllä annettu vastausta, että miks siitä katkenneeta pakosarjan suojapellin pultista ei sanottu mulle alun alkujaan mitään.
Hain äsken Astran TAAS Metroautosta ja kerroin autoa hakiessani vielä kertaallen kantani tapahtuneeseen. Nyt on ovessa uusi lista, eikä vaihto maksanut mitään, vaikka aluksi näytti vähän heikolta. Vieläkään mulle ei kyllä annettu vastausta, että miks siitä katkenneeta pakosarjan suojapellin pultista ei sanottu mulle alun alkujaan mitään.
Kyllähän nää kaikki ongelmatilanteet tuntuvat kääntyvän asiakkaan hyväksi sitten loppujen lopuksi (tai siis ainakin mun kohdalla on niin käynyt). Ihmetyttää ja kiukuttaa vaan se, että kaikista asioista pitää järjestää aina hirveä kädenvääntö ennen, kuin mitään tapahtuu. Olisi mukava, jos joskus asiat menisi omalla painollaan ilman hirvittävää puhelinrumbaa ja vääntöä.
Kerran eräs Opel-liike sai mojovat haukut kun piiripäällikkö piti koko liikkeelle pienen puhuttelun kun oli kuulluut miten siellä ei palvella asiakkaita eikä päivää edes sanota kun tulee asiakas autoa ostamaan. Huoltojen jälkeen oli tullut monesti aina sanomista. Nyt on siinä liikkeessä asiat vähän parantunu. On tullu itekkin sanottua muutama sana, kun aina kun siellä on autoa käyttänyt niin aina on ollu jalkatilat savessa tai kynnyslistat naarmuilla, vannetöiden jälkeen alu-vanteet naarmuilla yms. Nehän ei tykkää kun menee huoltohalliin kyyläilemään, mut auton omistajana haluan nähdä mitä sille tehdään ja muutenkin kiinnostaa oppia miten joku paikka lähtee auki, yms. On se kumma kun ei voi enää edes merkkihuoltoon luottaa.
Volvo V50 2.4 Geartronic
Vähän "ruusujakin" Opel-huollolle..olen varmaan kertonu enenkin mutta kerron nyt uudestaan. Opeliin tuli jokin outo vika ilmastointiin,vein korjaamolle..asia luvattiin tutkia. Vika selvisi..ilmastoinnin kompura oli pasahtanu rikki. Takuuaika oli menny umpeen lähes vuotta aikaisemmin (silloin oli vielä vain vuoden takuu) joten hetken olin pala kurkussa kun huoltopäällikkö kertoi mitä korjaus tulisi maksamaan..mutta olo helpottui huomattavasti kun huoltopäällikkö kertoi ottaneensa yhteyttä maahantuojaan ja kertoneensa että hänestä alla 2v ikäiseen autoon ei tuollainen vika kuulu..päivä meni ja sain soiton jossa kaveri kertoi että Opel maksaa korjauksen ilman muuta ja ilman mutinoita. Niinpä sitten käytännössä koko ilmastointijärjestelmä uusittiin kokonaan Opelin piikkiin. Palvelu oli erinomaista koko ajan,huoltopäällikkö hoiti asian omatoimisesti takuun osalta (ei nimittäin olisi tarvinnut koska takuu oli siis umpeutunut lähes vuotta aiemmin) ja muutenkin homma toimi kokoajan kuin unelma..jopa sijaisauton sain valita neljästä eri vaihtoehdosta..Vectra- Omega luokasta.
Että joskus homma myös toimii..lienee kai niin että viimekädessä riippuu henkilöstä joka kulloinkin on työvuorossa ym ym kuinka homma pelaa. Näinhän toki ei saisi olla..sitä ei voi kiistää,palvelu pitää pelata oli töissä kuka tahansa.
Että joskus homma myös toimii..lienee kai niin että viimekädessä riippuu henkilöstä joka kulloinkin on työvuorossa ym ym kuinka homma pelaa. Näinhän toki ei saisi olla..sitä ei voi kiistää,palvelu pitää pelata oli töissä kuka tahansa.
Tuota samaa olen minäkin ihmetellyt....onko mahdollista että asioista ei ole otettu selvää huollon osalta????Siksi siis se että ei tiedetä miten toimitaanOn 2003-02-17 12:59, sammy13 wrote:
Kyllähän nää kaikki ongelmatilanteet tuntuvat kääntyvän asiakkaan hyväksi sitten loppujen lopuksi (tai siis ainakin mun kohdalla on niin käynyt). Ihmetyttää ja kiukuttaa vaan se, että kaikista asioista pitää järjestää aina hirveä kädenvääntö ennen, kuin mitään tapahtuu. Olisi mukava, jos joskus asiat menisi omalla painollaan ilman hirvittävää puhelinrumbaa ja vääntöä.
Heh, tässä kun näitä huolto juttuja lueskeli tuli "pisnis-idea": Eikö OCFn kannattaisi tehdä sopimus jonkun pienemmän putiikin kanssa että jäsenet saisivat Opel-huollon halvemmalla ja mahd. vuokrata esim.nostureita ilta-aikaan... paikkakunta voisi olla e-suomesta, esim. treen alueella? nojoo, taidan vaan olla väsynyt kun tälläisiä horisen
Minäkin sain eilen (kerrankin) hyvää palvelua Opel-huollossa: Vectran takajarrut eivät ole välillä pitäneet ollenkaan ja rahisseet ovat ja joskus lyöneet lukkoon. Joskus on tuntunut että jarrukengät olis loppu kokonaan. Noh. Kävin Opelilla kysymässä uusien kenkien hintaa ja 100e kieppeillä olis olleet alkuperäisosat. Ihmettelin kun viime keväänä uusittiin eikä maksaneet kuin osan siitä ja tähän vastattiin (sama heppu joka sössi sen mun ikkunan kanssa, jakopääremppa tehtiin kun ikkunannostin piti korjata) että eivät ne loppu ole vaan rojua välissä, ota auki ja katso!
Oli siellä palat melkein uudenveroiset mutta isänmaata välissä n. kilo per puoli!
Oli siellä palat melkein uudenveroiset mutta isänmaata välissä n. kilo per puoli!
Tottakai huolloissa sattuu vahinkoja myös asentajan huomaamatta, mutta myös asiakkailla on sellainen tapa että ne tarkistaa auton tarkemmin kun se tulee huollosta ihankuin se olis uusi. Monesti on asiakas minulle melkein huutanut että se on tullut huolossa ja sanonut että ottaa yhteyttä pomoon mutta ei ole sen jälkeen kuulunut mitään ilmeisesti huomannut ettei se ole tullut huollossa.On 2003-02-17 12:59, sammy13 wrote:
off the topic:
Paljon purnataan täällä merkkiliikkeiden p**kasta palvelusta.
Seuraavalla kerralla kannattaa ottaa härkää sarvista ja marssia päällikön juttusille. Siitä on AINA hyötyä.
Olen ottanut tämän käytännön huonekalukaupoissa (joiden palvelu on huonointa kaikilla mittareilla mitattuna) sekä autokaupoissa. Viime kuussa kiersin kymmenkunta autoliikettä. Lopulta ostin auton sieltä, missä MYYJÄ VASTASI SÄHKÖPOSTIINI (ja tietysti auto oli etsimäni mallinen)!!! Osalle liikkeistä pitkä miinus palveluhaluttomuudesta ja puhelu vaihtoautopäällikölle asiallisessa hegessä.
Kaksi liikettä kymmenestä vastasi muuten puhelimitse tiedusteluuni. Seitsemästä liikkeestä ei kuulunut mitään!
Taitaa mennä autoliikeillä hyvin - vai onko suurin osa vaihtoautomyyjistä nuhaduunarita, joita ei kiinnosta?
Tampereen Hatanpään Metroautolle isot plussat palvelusta - hinnoissa on hiukan mutinan varaa. Kaikkiin ongelmiin on tullut välittömästi diagnoosi ja viat ja puutteet on korjattu salamavauhtia!
severi.
2*G
Paljon purnataan täällä merkkiliikkeiden p**kasta palvelusta.
Seuraavalla kerralla kannattaa ottaa härkää sarvista ja marssia päällikön juttusille. Siitä on AINA hyötyä.
Olen ottanut tämän käytännön huonekalukaupoissa (joiden palvelu on huonointa kaikilla mittareilla mitattuna) sekä autokaupoissa. Viime kuussa kiersin kymmenkunta autoliikettä. Lopulta ostin auton sieltä, missä MYYJÄ VASTASI SÄHKÖPOSTIINI (ja tietysti auto oli etsimäni mallinen)!!! Osalle liikkeistä pitkä miinus palveluhaluttomuudesta ja puhelu vaihtoautopäällikölle asiallisessa hegessä.
Kaksi liikettä kymmenestä vastasi muuten puhelimitse tiedusteluuni. Seitsemästä liikkeestä ei kuulunut mitään!
Taitaa mennä autoliikeillä hyvin - vai onko suurin osa vaihtoautomyyjistä nuhaduunarita, joita ei kiinnosta?
Tampereen Hatanpään Metroautolle isot plussat palvelusta - hinnoissa on hiukan mutinan varaa. Kaikkiin ongelmiin on tullut välittömästi diagnoosi ja viat ja puutteet on korjattu salamavauhtia!
severi.
2*G