Alustan suurmpaa remonttia ei kyllä kannata tehdä 318tkm ajettuun autoon, korkeintaan vaihtais juuri ne asiaan vaikuttavat palikat. Eli kokemuksellanne: Mitkä osat ovat ne tärkeimmät suuntavakavuuden kannalta? Ja onko mahdollista että tehostettu hammastanko olis niin kulunut että antaa pyörien elää ylimääräistä liikettä?
F-Astra kiemurtelee
-
keltanokka
- 'Diplomat'

F-Astra kiemurtelee
Mahtaako kaikki F-farkut oleen yhtä luiruja, hakee joka suuntaan ja mutkia ei pidä lainkaan. Meinas auto karata pellolle muutama päivä sitten kun nostin nopeuden 180km/h, luiruili niin saatanasti. Ihan kun etupyört olis vatkannu edestakas, yritä nyt siinä sitte korjailla.....
Alustan suurmpaa remonttia ei kyllä kannata tehdä 318tkm ajettuun autoon, korkeintaan vaihtais juuri ne asiaan vaikuttavat palikat. Eli kokemuksellanne: Mitkä osat ovat ne tärkeimmät suuntavakavuuden kannalta? Ja onko mahdollista että tehostettu hammastanko olis niin kulunut että antaa pyörien elää ylimääräistä liikettä?
Siis jos sun on pakko ajaa vanhalla isolla (farkku) autolla lujaa, niin puslat, iskarit sekä jouset kuntoon... Puslat kai eniten aiheuttaa vatkausta, mutta iskarit ja jouset pitää nakin tiessä...
Edit: Oma B-vectra (5-ovinen) meni ihan ongelmitta päälle 200 Km/h aluperäsellä 7 vuotta vanhalla alustalla jolla oli ajettu 150 Tkm... Tie oli tosin kyllä hyvässä kunnossa.
Edit: Oma B-vectra (5-ovinen) meni ihan ongelmitta päälle 200 Km/h aluperäsellä 7 vuotta vanhalla alustalla jolla oli ajettu 150 Tkm... Tie oli tosin kyllä hyvässä kunnossa.
Re: F-Astra kiemurtelee
Ei itsellä ole ongelmia....menee tasaisesti kun juna,oli vauhtia sitten miten paljon tahansa!keltanokka kirjoitti:Mahtaako kaikki F-farkut oleen yhtä luiruja, hakee joka suuntaan ja mutkia ei pidä lainkaan. Meinas auto karata pellolle muutama päivä sitten kun nostin nopeuden 180km/h, luiruili niin saatanasti. Ihan kun etupyört olis vatkannu edestakas, yritä nyt siinä sitte korjailla.....![]()
sulla voi syynä olla.. paskat iskarit, liian vetelät halpisrenkaat,vääränkokoiset renkaat... ja nuo edellämainitut puslat.
kuoleentuneet jouset ym... kyllä mä laittasin ihan kunnolla koko alustan kuntoon vaikka onkin tuon verran ajettu... ihmishenkeä kun on paha ruveta rahalla korvaamaan!!!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kait se täytyis sitte ne powerflexit hankkia... Siel on ~50tkm ajetut "uudet" iskarit & jouset, mutta kuitenkin luiruilee. On vaan niin hiton hankalaa vaihtaa ne kaikki puslat, eteenkin jos meinaa myös etukallistuksenvakaajan puslat uusia.
Renkaat on mallia Unroyal, kylläkin T- nopeusluokkaa, 185-60-14. Mitenkö paljon mahtaa vaikuttaa joustintukien yläkiinnityskumit? Ne on motonet- mallia topran, ja revenneet halkamille..
Renkaat on mallia Unroyal, kylläkin T- nopeusluokkaa, 185-60-14. Mitenkö paljon mahtaa vaikuttaa joustintukien yläkiinnityskumit? Ne on motonet- mallia topran, ja revenneet halkamille..
Ootkos tsekkauttanut aurauskulmat?
meinaan jos ne on päin honkia niin voi aiheuttaa moista?
ei nuo renkaat sitten sulla ainakaan tuota aiheuta.. nuo on ihan hyvät kumit!
meinaan jos ne on päin honkia niin voi aiheuttaa moista?
ei nuo renkaat sitten sulla ainakaan tuota aiheuta.. nuo on ihan hyvät kumit!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
Kyllä pistäsin niitten ylätukikumien piikkiin..
Itelläkin ylätukikumet loppu vaikkeivat vielä oo halkeillukkaan niin vetelee pahemmin ja pahemmin kiihytyksissä ja jarrutuksissa sekä urissa..
Muuten on puslat/kulmat ok
Itelläkin ylätukikumet loppu vaikkeivat vielä oo halkeillukkaan niin vetelee pahemmin ja pahemmin kiihytyksissä ja jarrutuksissa sekä urissa..
Muuten on puslat/kulmat ok
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Re: F-Astra kiemurtelee
Mee leikkimään hiekkalaatikolle etkä liikenteeseen.keltanokka kirjoitti:Mahtaako kaikki F-farkut oleen yhtä luiruja, hakee joka suuntaan ja mutkia ei pidä lainkaan. Meinas auto karata pellolle muutama päivä sitten kun nostin nopeuden 180km/h, luiruili niin saatanasti. Ihan kun etupyört olis vatkannu edestakas, yritä nyt siinä sitte korjailla.....![]()
-
keltanokka
- 'Diplomat'

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ajan yli 50tkm vuodes tuol vanhal kopperol, joten tunnen aikasen hyvin mun auton metkut. Huomaan myös heti kun jotain pientä muutosta tulee. Ei ehkä kovin viisasta kokeilla auton käyttäytymistä kyseisellä nopeudella, ja vialla. Mutta tuli nyt kokeiltua, uutta tarvetta ei ole siihen asiaan. Liian hiuksia nostattva kokemus oli, pitäis nyt vain löytää ratkaisu siihen minkä moisen käyttäytymisern vois aiheuttaa. kun vanha auto kyseessä niin haluaisin todellakin välttää "turhat investoinnit" Olen kuiteski sitä mieltä että tuolla kopperolla olis vielä paljon annettava, sillä edellytyksellä että sais sen alustan liikennekelpoiseksi.
Mulle vaan tulee mieleen noista joiden pitää leikkiä liikenteessä se, että isi tai äiti ei ole ostanut lapsena tarpeeksi leluja ja nyt pitää leikkiä isolla lelulla liikenteessä ja vaarantaa toisten turvallisuus.
Mä en pidä kaahaamista liikenteessä mitenkään "kovana juttuna" pikemminkin mua säälittää moinen lapsellisuus...
Radalla on ihan eri juttu, siellähän jokainen saa räpätä niin paljon kun huvittaa ja sivulliset eivät ole syyttä vaarassa.
Ei pahalla, tämä on vain mun henkilökohtainen mielipiteeni asiasta.
Mä en pidä kaahaamista liikenteessä mitenkään "kovana juttuna" pikemminkin mua säälittää moinen lapsellisuus...
Radalla on ihan eri juttu, siellähän jokainen saa räpätä niin paljon kun huvittaa ja sivulliset eivät ole syyttä vaarassa.
Ei pahalla, tämä on vain mun henkilökohtainen mielipiteeni asiasta.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Moisen kokeilun suoritin, kerran, kyllä sellaiseen aikaan ja paikkaan että ei muut varassa. Lähinnä olisi ehkä voinut tulla ylimääräistä kyntöuraa jonkun viljelijän peltoon, ja oma henki sitte pelissä. Eli ei ole tapana vaaranta liikenneturvallisuutta, muitten henkiä, kaahaamalla. Hyvinkin maltillisesti etenen vanhaa autoa säästellen.