astra F sähköpeili onkelma.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
D-Spark
'Senator'
'Senator'
Viesti:

astra F sähköpeili onkelma.

Viesti Kirjoittaja D-Spark »

Juu eli 1.8 astra gtssä ei oo sähköpeilien kytkin toiminu mun aikana joten hommasin tän forumin kautta uuden kytkimen jonku calibrasta.
Mun vanha oli 9 piuhanen ja tää uus on 8 piuhanen. ainoo ero on et siin ei oo semmost mustaa nappulaa. en kyl ees tiiä mitä siit tapahtuu.

Nyt haluisin tietää et voiko joku neuvoa mua liittämään noit ku kokeilin tossa eilen niin eihän siitä tuu mitn ku pitää randomina lähtee liittään.

8 piuhasta 2 osasin erottaa jotka meni toisen puolen kytkimelle ja maan mittasin mittarilla. ja m3 peileissä on 3 piuhaa vastassa ja 5 niitä pitäisi liittää.
onko missään netissä jtn sähkökaavioita näiden liittämiseen ku ei millään jaksais paperille alkaa kirjotteleen et mikä oli mitenki oikein liitetty ja lähtee kokeilemaan ja poksauttelemaan seiska sulaketta jatkuvast... :lol:
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Se musta nappula on lämmityksen kytkin. Korjauskirja vaikka kirjastosta lainaan, niissä on yleensä kytkentäkaaviot.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Vecstra kirjoitti:Se musta nappula on lämmityksen kytkin. Korjauskirja vaikka kirjastosta lainaan, niissä on yleensä kytkentäkaaviot.
Mulla ainakin toimii peilin lämmitys samalla takalasinlämmittimen kanssa.
Onko joissakin siinä säätimen murikassa joku nappula vai? :roll:
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

-92 astrassa on peilien säätökytkimen kanssa ledi ja pieni nappula, mistä toimii pelkkien peilien lämmitys, takalasi lämpiää omasta kytkimestään.
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Jaa ,mulla on siinä se valintanappi kumpaa puolta säädetään, ledi ja sitten se ite säätönappula, eikä muuta.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

aijai, taitaa olla uuden katkaisimen osto tiedossa.
2.0t Re85
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

calluman kirjoitti:Jaa ,mulla on siinä se valintanappi kumpaa puolta säädetään, ledi ja sitten se ite säätönappula, eikä muuta.
Ööh ihme kombinaatio. Mikä sen ledin tehtävä sitten on? Koska meillä kenellä on se musta nappula, niin se ledi palaa kun peilien lämmitys on kytkettynä.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Anodi kirjoitti:
calluman kirjoitti:Jaa ,mulla on siinä se valintanappi kumpaa puolta säädetään, ledi ja sitten se ite säätönappula, eikä muuta.
Ööh ihme kombinaatio. Mikä sen ledin tehtävä sitten on? Koska meillä kenellä on se musta nappula, niin se ledi palaa kun peilien lämmitys on kytkettynä.
Se vaan kertoo peilinlämmittimien olevan päällä. F Astroissa tosiaan peilien lämmitykselle oma nappula.

Mielestäni paljon parempi ratkaisu, kuin yhtä aikaa takalasinlämppärin kanssa toimiva. Peilit ja lasit eivät ole aina yhtä aikaa huurussa / jäässä. Kosteilla säillä kun takalasi huurtuu harvemmin peilit huurtuvat...

Helpoimmalla tosiaan pääsisi, kun hankkisi oikean mallisen katkaisian. Tässä tapauksessa se ylimääräinen johto on oletettavasti peilien lämmityksen ohjauspiuha.
Kuva
D-Spark
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Spark »

joo se ylimääräinen johto on toi peililämmityksen ohjauspiuha.

Itelläni se ledi lähti päälle tossa kytkimessä jossa ei oo lämmitystä niin ihan vaan sillon ku sääti peilejä johonki suuntaan ni se palo ja ku lakkas painamasta nappulaa nii se lakkas. :)
Vastaa Viestiin