Kävin länsi-auton huollossa sammuttamassa ton vikavalon ja pyysin että ottasivat pakokaasuanalyysin. No autoa hakiessani kertoivat ettei voinu ko. analyysiä tehdä ku katalysaattori on hajalla, samaan hengenvetoon sanoivat ettei kannata mennä katsastukseen ennenkuin katti on vaihdettu ja että Ruotsista sais uuden katin 930 eur. No lähdin siitä suutuspäissäni ja ajoin suoraan katsastukseen ja hups vaan pakokaasuarvot on OK! Läpi meni eli katti TOIMII. Suurta kusetusta sanon minä. Meinasivat siis vaihdattaa koko katin turhan takia.
Niin se jousto-osa oli viallinen ja vuoti sieltä aiheuttaen CO-arvon kasvun, joka oli 0.19% ja raja-arvo katsastuksessa on 0,20%. Tämä sytytti vikavalon antaen useita eri koodeja.
Tuli tässä mieleen tuo Ooppelin huono laatu, joka on mun mielestä peräisin osittain rahanahneista huoltoliikkeistä.
Eikös se menekin niin, että minä maksan koko P**kan ja huolto antaa valohoitoa ja minä selvitän vian ja tässä tapauksessa myös korjaan sen.
Voin vaan kuvitella, kuinka rokottavat Opelisteja jotka ei autoista ymmärrä paljoakaan, no siitähän se
Ensimmäinen ja Viimenen kerta ku vien auton ko. liikkeeseen