60 000 km:n huolto!
Soittelin tuossa Oulun Autoliikkeeseen ja varasin Astralleni (1.8 16V -98) 60000 huollon. Huollon hinnaksi arvioivat 340 Euroa. Edelliseen ei luonnollisestikkaan sisälly jakopään hihnan vaihtoa, jonka vaihdatin jo aiemmin, kun tuli neljä vuotta täyteen. Onkos tuon huollon hinta hieman yläkanttiin hinnoiteltu ja mitä kyseiseen huoltoon tarkalleenottaen kuuluu. Ja sitten jatkokysymys, elikkäs löytyisikö Oulun seudulta jotain muuta laadukkaisiin Opel-huoltoihin kykenevää huoltamoa, jonka hintataso olisi hieman kukkaroystävällisempi?
joo kyseisen liikkeen hinnat on pompsahtanut kyllä hyvin yläkanttiin ja saatetaan vielä vähän kolhasta sun autoa niin kuin mulla ja sanotaan että ei o tullu meillä sitten ne alkoi maalautteleen ovia kun sanoin että tunnen liikkeen omistajan 
itse kysyin asconaan 2.0 16v lappuja niin äijjä alko huutaan siinä että semmosta ei o ikinä tehtykkään pistin sille sitten jauhot suuhun niin sillä meni hermot sitten kysyin että paljon maksaa abs takanapa niin se sano niinkin suolasen hinnan ku 480€
itsehän en osta enään tuolta liikkeestä mitään !!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-02-18 09:36 ]</font>
itse kysyin asconaan 2.0 16v lappuja niin äijjä alko huutaan siinä että semmosta ei o ikinä tehtykkään pistin sille sitten jauhot suuhun niin sillä meni hermot sitten kysyin että paljon maksaa abs takanapa niin se sano niinkin suolasen hinnan ku 480€
itsehän en osta enään tuolta liikkeestä mitään !!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-02-18 09:36 ]</font>
Noin 1,5 vuotta sitten käytin 1.6 8v Astran 60000 km:n huollossa ja siinä hinta oli vähän yli 300€. Vaihtoivat suodattimet, tulpat ja öljyt. Hinnat tulevat suoraan koneelta kun joku on kellottanut näitä huoltoja. Esim. itse käytin auton huollossa (15000 km:n välihuolto) siten että olin aamulla odottamassa ovien avautumista. Sitten ensimmäisenä tiskille luovuttamaan autoa ja sanoin että odotan kunnes huolto on tehty. Tunnin päästä kännykkä soi ja sanotaan että auto on valmis. Kotona sitten kun katselin laskua tarkemmin niin töistä veloitettu 1,5 tuntia vaikka auto ei ollut edes pihalla sitä aikaa. En siitä jaksanut haloota nostaa mutta kannattaa olla tarkkana. Ihmiset, jotka jättävät autonsa päiväksi huoltoon on helppo nyhtää vähän extraa.
Sieltä ne huoltokirjasta löytyy mitä kyseiseen huoltoon kuuluu. Suurin osa taitaa kuitenkin olla "silmämääräisiä" tarkastuksia..ja mitä hintaan tulee niin kovin kalliilta vaikuttaa. Jos takuu ei ole voimassa niin "silmämääräiset" tarkastukset kannattanee tehdä itse ja loput hommat teettää jossakin muualla kuin merkkikorjaamolla. Hinta kylläkin vaikutti todella korkealta..muistaakseni edellisen Astrani 45t huolto maksoi viime kesänä reilut 130e..ja siinä oli jo mukana pari lisätyötäkin..ja merkkikorjaamolla tehtiin.
Juuh, soitin tuossa ihan varmuuden vuoksi Kokkolan Opel-huoltoon. Siellä 60tkm:n huolto oli sitten 260 euroa. On muuten samaa firmaa kuin tämä Oulun liike, joten lievä kusetuksen maku tuosta 340 egen tarjouksesta mieleen nousee... Taidan aivan piruuttani käyttää Kokkolassa huollossa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra CDX on 2003-02-18 13:10 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra CDX on 2003-02-18 13:10 ]</font>