X18XE vm. -96 moottorista on kyse ja sen jakopäänpyörien merkinnöistä, niissä pyörissä on ne nuolimerkit niin pitääkö niiden olla ylöspäin noitten venttiilikopankannen merkkien kohdalla että nokka-akselit on silloin YKK kohdassa. kun niissä pyörissä on niitä muitakin viivoja jotka osoittaa mikä mihinkin. olen kokeillut hakuakin mutta en löytänyt apuja
X18XE ajoitusmerkit
X18XE ajoitusmerkit
noniin neuvokaa taas te viisaammat, kun korjauskirjasta ei ole apua eli:
X18XE vm. -96 moottorista on kyse ja sen jakopäänpyörien merkinnöistä, niissä pyörissä on ne nuolimerkit niin pitääkö niiden olla ylöspäin noitten venttiilikopankannen merkkien kohdalla että nokka-akselit on silloin YKK kohdassa. kun niissä pyörissä on niitä muitakin viivoja jotka osoittaa mikä mihinkin. olen kokeillut hakuakin mutta en löytänyt apuja
joskus olen nähnyt kuvan ko. koneen ajoitusmerkinnöistä mutta nyt en sitä löytänyt
apuva neuvottomalle 
Itse asiassa toiset merkit eivät mene aivan kohdakkain ylimpin merkkien ollessa paikallaan. Noiden toisien merkkien funktio on se, että imu- ja pakonokkapyörät ovat vaihtokelpoisia ja niitä voidaan siis käyttää molemmissa akseleissa. Tällöin niissä on myös kaksi merkintää, toinen pakonokan yläkuolokohdalle ja toinen imunokan vastaavalle. Siksi niissä ajoitusmerkeissä on merkinnät "EXHAUST" ja "INTAKE".Antero kirjoitti:Toiset merkit kohdistetaan niihin, niin toisten merkkien pitäisi olla myös kohdakkain silloin.
-------------------------------------------------------
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei...
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei...