Mikähän ihme juttu mulla on omegassa..? (x20xev)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jarzi
'Admiral'
'Admiral'

Mikähän ihme juttu mulla on omegassa..? (x20xev)

Viesti Kirjoittaja jarzi »

Ei sitten kirveelläkään meinaa joskus lähtee käyntiin.. kuuluu vaikka mitä ihme ääniä (kolinata ja plumpsauksia) kun starttaa ja sitten vaivalloisesti käyntiin vikaohjelma päällä.. Sitten kun sammuttaa ja starttaa muutaman kerran uudelleen niin saattaa välillä lähtee ihan hyvin ja pyörii niin nätisti kun vaan voi ja ei polta vikavaloa. Vikaohjelma päällä kun painan kaasua niin eka kuuluu kolaus koneesta ennen kun ottaa kierroksia ja silloin kun vikavalo ei pala niin ei kakostele tai kolahtele ollenkaan...

Ja tämä ongelma ei ilmene koskaan kylmällä koneella tai eka starttauksella.

Vikakoodi näyttää nokan ja kampuran tunniistimia mutta niissä ei vika ole..

Auttakaahan kokeneemmat jos on ollut vaan vastaavia tilanteita..
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

"Vikakoodi näyttää nokan ja kampuran tunniistimia mutta niissä ei vika ole.. "

miksi ei voi olla noissa vikaa?? (kyllä nuo oireet nimenomaan sopii kampurantunnistin ongelmiin)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
jarzi
'Admiral'
'Admiral'

Nokan tunnistimen oon uusinu just kaks kertaa ja jos otan sen nokantunnistimen pistokkeen irti niin auto lähtee käyntiin.. eihän sen pitäis sillon lähtee jos se on hajalla kun käsittääkseni se tarvii käynnistyäkseen jomman kumman noista. auto käynnistyy kuitenki samallailla välittämättä siitä kumman tunnistimen pistokkeen otan irti..
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

no tuo kampurantunnistin oireilee monasti juuri lämpöisellä koneella. (näin ainakin omassa tapauksessa aikanaan kävi)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

noissahan se vika tod.näköisesti on,ellei johtosarja sitten ole poikki jostain.
2.0t Re85
peitsamo85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

kyllä melko varmaan on kampiakselin tunnistin rikki.... tekee just tota että ei meinaa millään lähteä käymään....
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
jarzi
'Admiral'
'Admiral'

Kiitoksia vihjeistä.. Kerran näytätte noin varmoja olevan niin pitää kohta lähtee mittailemaan tuo kampiakseli puoli johtoineen...
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Mulla oli toi nokka akselin tunnistin hajalla ja se oireili just lämpimällä koneella...
Astra F 2.0 16v GSi
Mighty44
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mighty44 »

Eikö noissa nimenomaan ollut vika johtosarjassa, joka rikkoo anturin? Eli johtosarja on vaihdettava myös jos anturia vaihtaa. Muutoin vika uusii.
jarzi
'Admiral'
'Admiral'

Vaihoin samalla uuden pistokkeen ja johon tolle nokalle.. Mut nyt selvis se vika.. Oli kampuran johto vissiin sulanu pakosarjaa vasten ja kun sen korjasin niin nyt toimii..
Vastaa Viestiin