Et ole tyhmähimOPELi kirjoitti:Niin, C20LET täyttää päästönormit F28 laatikolla tai vastaavilla välityksillä, joten esim. omegaan et sitä laillisesti saa (ellei sitten käy vtt:n reissua). Itse konehan täyttäisi päästönormit, muttei omegan korissa eikä omegan välityksillä. Tai sitten olen taas tyhmäG-Lader kirjoitti:No esim. C20LET täyttää päästönormit, ennen -96 vuoden loppua valmistetuissa Opeleissa, joten sitä voi soveltaa vaikka Astra F, Corsa B malleihin, mutta silloin alkaa tulemaan muut säännöt vastaan.![]()
.
A Vectran Turbotus ??
niin, en ollut ihan perillä noista asioista mitä tuossa ennemmin jauhettiin.
mulla ois toi vectra Gt 16v, on käynyt mielessä turbottaa se.
eli siinähän on katalysaattori. niin pitääkö käyttää päästömittauksissa, kun olen turbon ja jäähdyttimen asentanut. ja teitenki tehomittaus.
ja pitääkö alustaa päivittää esim v6?
ja sitten lappujen kanssa kontorille.
Auttakaa miestä hädässä
eli siinähän on katalysaattori. niin pitääkö käyttää päästömittauksissa, kun olen turbon ja jäähdyttimen asentanut. ja teitenki tehomittaus.
Auttakaa miestä hädässä
myydään farmari omega automaatti mv6 vm.2001
vectra B 2.0 16v vm.97
bmw 325i vm 98
vectra B 2.0 16v vm.97
bmw 325i vm 98
Kyllä mikäli turbotat nykyisen c20xe tekniikan pitää käydä päästömittauksessa vtt:llä. Myös auto pitää päivittää vastaamaan vertailumallia, eli luultavimmin 2.5 v6. Alkuperäinen turbo on eri mallisarjaa koska se on neliveto, eli sitä vastaavaksi et autoasi voi tehdä, johtuen eri pohjalevystä._Rontti_ kirjoitti:niin, en ollut ihan perillä noista asioista mitä tuossa ennemmin jauhettiin.
Auttakaa miestä hädässä
Joku viisaampi voi sitten kertoa onnistuuko c20let + f28 tekniikan laittaminen tuohon vehkeeseen päivittämällä auto muuten vastaamaan v6 mallia.
Mielestäni tuohon ei ole estettä, koska tehokin pysyy rajojen sisällä 170hv*1,2=204hv ja c20let ei mene tästä yli. f28 laatikkoa pitää kuitenkin muuttaa että se toimii etuvedossa, tuolloin ei kuitenkaan välitykset muutu ja täten päästömittausta ei ilmeisesti tarvitse tehdä. Tällaisia tekniikan vaihtoja on ainakin calibroihin ilmeisesti tehty joitakin.
Mutta kun rupeaa miettimään tuota tekniikanvaihdon hintaa, niin aika lähelle 200hv päästään varmasti c20xe tekniikassakin ihan ilman turboa kyseisellä rahatukulla. Eli ehkä ainakin itse rupeisin miettimään nykyisen tekniikan peruskorjausta ja virittämistä vapaastihengittävänä.
Ite en ole tehny yhtään tekniikanvaihtoa, nää tiedot on tältä foorumilta luvettua, ja näissä saattaa olla paljonkin virheitä oletettavasti muut sitten korjaavat niitä
C20LET + F28 etuvetoiseksi muutettuna onnistuu.AksuPaksu kirjoitti:Joku viisaampi voi sitten kertoa onnistuuko c20let + f28 tekniikan laittaminen tuohon vehkeeseen päivittämällä auto muuten vastaamaan v6 mallia.
Mutta kun rupeaa miettimään tuota tekniikanvaihdon hintaa, niin aika lähelle 200hv päästään varmasti c20xe tekniikassakin ihan ilman turboa kyseisellä rahatukulla. Eli ehkä ainakin itse rupeisin miettimään nykyisen tekniikan peruskorjausta ja virittämistä vapaastihengittävänä.
C20XE:n voi kyllä virittää 200hv, mutta C20LET:n voit virittää myös, ja se on jo paaaaljon enemmän kuin 200hv. Mutta sitä ei kannata kertoa katsastussedälle
Tosin etuvetoisena pitkälti yli 200hv alkaa olla järkevyyden rajamaillahimOPELi kirjoitti:C20LET + F28 etuvetoiseksi muutettuna onnistuu.AksuPaksu kirjoitti:Joku viisaampi voi sitten kertoa onnistuuko c20let + f28 tekniikan laittaminen tuohon vehkeeseen päivittämällä auto muuten vastaamaan v6 mallia.
C20XE:n voi kyllä virittää 200hv, mutta C20LET:n voit virittää myös, ja se on jo paaaaljon enemmän kuin 200hv. Mutta sitä ei kannata kertoa katsastussedälle![]()
!