hyvä eka auto??

Keskustelua Opeleista
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

harza kirjoitti:
Hootta kirjoitti:muttej bensaan oo rahaa toi 3000 litkii sitä ihan kivasti? eikä noita ny niin hirmuusesti oo ees myynnis

No sen saman se kuluttaa n10l ku 2.0, no ehkä hieman enemmän, mutta on siinä kyllä sitten kyytissä aika dramaattinen erokin... Tossa katoin nettiautoa niin näytti olevan 15kpl kolmetonnista kaupan...
HUH?
7.3l/100km mun A-Omegan keskikulutus.
Ja tippuu siitäkin jos jaksaa 80km/h körötellä pitkiä matkoja, sillon kulutus n. 5.5...
sloxa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sloxa »

nii.. ja noista etu/taka vedoista..
kai se sitten on ihan sama puskeeko sen puuhun, tai vetääkö sen kylki/peräedltä...
Jos ei osaa ajaa.
Mulla A-omega + ennen sitä lukuisia etuvetoja, ja oma mielipiteeni että takaveto turvallisempi ajaa/käyttää.
(aina hallittavissa, kun vain osaa)
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! :)
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Siis tässä haetaan hyvää ENSIMMÄISTÄ autoa, ei hyvää YKKÖSautoa... termit sekaisin...

Ensimmäinen auto on se joka ostetaan ensimmäisenä ja niitä voi olla vain siis yksi jokaisella (ellei osta sitten montaa samalla kertaa) ja ykkösauto on silloin jos on useita autoja, niin se näistä "tärkein" ja yleensä paras tai uusin auto.

Tuo vetotapahomma on ihan makuasia. Itse esimerkiksi ajoin ensimmäiset 8 vuotta käytännössä pelkästään takavetoisilla autoilla. Sitten kymmenisen vuotta etuvetoisilla ja nykyään on etuvetoinen ja nelivetoinen auto.

Ensimmäiseksi autoksi itse suosittelisin jotain edullista ja yksinkertaista autoa.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Itse kyllä katselisin A-Omegaa tai A2-Vectraa jos tuolla budjetilla olisin liikkeellä, jää sitten hiukan remonttivaraakin. 2,0 Omegakaan ei mahdottomia silti bensaa vie, varmasti pääsee alta kasin maantiellä ja alta kympin seka-ajossa... Ja ensin opettelee ajamaan sillä autolla, käy vaikka isoilla parkkipaikoilla luisuttelemassa missä ei ole tolppia, ja pysyykin siellä. Mikään ole ikinä vituttanut enempää kuin viikon vanha kortti, alla takavetoinen auto ja keskellä kylää vedetään kahava eellä. Olis varmaan Karpolla asiaa 8)
kurttu kirjoitti:Tänä päivänä jos totuttelee takavetoon, on iäksi sidottu saksalaisiin autoihin karkeasti sanottuna. Aika suppea on autovalikoima verrattuna etuvetosiin. Kummalla tahansa vetotavalla oppii ajamaan ja jos ei ole tarkotus vaan urheilla autolla koko ikäänsä, niin ihan sama onko etu- vai takavetonen.

Nyt se alkaa, tiedän... :roll:
Missäs muualla niitä autoja tehtiinkään kuin saksassa ja ruotsissa? Ja saahan tojotiakin takavetoisena, vai mikä leksus nyt onkaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Kannattaa varmaan sitä Calibraakin harkita, jos ei sulla mitään suurperhettä ole että tarttet paljon tilaa. Calibra ainakin helppo ja yksinkertainen ajettava talvellakin ja aikalailla ittestähän se on kiinni onko sitä paalun ympärillä vai ei :roll:
Tapsu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tapsu »

Calibraan minä kallistuisin, mukavan nuorekas auto ja hyvä ajaa. 8 tappinen vois olla halvempi pitää mutta 16 tappinen vähän tehokkaampi. Kattelet vaan ettei ole ruostetta..niissä on hinnat tullut kivasti alas niin ei ole ees ulkonäköön nähden kalliita.
Hootta
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hootta »

NoFear kirjoitti:Kannattaa varmaan sitä Calibraakin harkita, jos ei sulla mitään suurperhettä ole että tarttet paljon tilaa. Calibra ainakin helppo ja yksinkertainen ajettava talvellakin ja aikalailla ittestähän se on kiinni onko sitä paalun ympärillä vai ei :roll:

no eipä mulla ny mitää suurperhettä oo ku täytän just sen 18 :D ja ei sinne tartte mahtua ku mä ja pari kaveria
Hootta
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hootta »

ascona_c kirjoitti: Edullisimpia B-Omegoita saa jo helposti kolmeen tonniin, tosin ajettuhan niillä on jo vähintään se 300tkm, mutta eipä tuon matkan ajettu Omega tunnu juttujen perusteella olevan kuin vasta juuri sisäänajettu.

Ja kun topickin aloittaja tuntui itse asuvan Seinäjoella, niin tätähän voisi käydä vaikka vilkaisemassa:

http://www.nettiauto.com/778024

toi on aika paljo ajettu että kannattaako ihan tollasta ostaa?? ja kestääkö noi reippaat 400 ja käväsin kattoos nii oli just menny oikee mun tuuria :D ja mitäs mieltä ootte tästä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=796011
liteFun
'Senator'
'Senator'

Kaippa noi omput kestää.. mulla joku 312tkm...
Ai niin, voisin melkein vaikka luopua tosta ompusta jos joku sopivan hinnan tarjoaa. Sen voin taata että ruostetta on ainaki kuskinpuolella takaovessa.
Ja eipä se mikään -(z)- olis ilman jotain vikoja (itseasiassa ei mitään vakavaa nyt oo, kop kop)...
sloxa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sloxa »

A-ompun koneenkestosta että
mulla nyt 377 jotaa..
puristukset joka sylinterissä 12,5bar
katsastusmies ihan kehaisi että arvot kuin uudessa..
eikä ole edes katti versio.
ihmeen kestävä tuo 8 tappinen.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! :)
AriH
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja AriH »

mä ostaisin kumminkin turvallisisimman auton mikä pudjettiin mahtuu! oli se sit 1.6 - 2.2, etu tai takaveto sillä ei oo niinkään väliä.

kuitenkin kun ne ensimmäiset tilit jostain tulee niin tekee mieli vaihtaa moottri laittaa vannetta tai ostaa kokonaan uus auto.

mietippä vielä sitä kun tuut tuhatta ja sataa ensi mäikkärin suoran taitat kelalle, järkyttävä tappiluikkari/puskee sitte sama homma silmäkulman mutkas, siitä sit jatkatte jonnekkin päin keskustaa yhtäkkiä joku ristuksen paalu näkee sun apukuskin oven, rusentaa ne olemattomat turvavarusteet ja käy käsiksi sun skisumimirriin... :evil: syyttää nyt sitten itteensä kahdesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta kun toisesta olis päässy rahalla!

turva varusteet kohilleen! noi a malliset omegat ja vectrat on ollu mun ikästen ja vanhempien ekoja autoja...teille on jo tarjolla parempaa!

g astroja b vectroja ja b omegoita saa jo alle 5000€
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

^ siinä puhutaan kyllä ihan asiaa...
liteFun
'Senator'
'Senator'

No turvallisuushan lähtee kuskista... vai oonko senki käsittäny jotenki väärin?
Statics
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Statics »

täältä löytyis 95 gsi astra, tehoo ja turvallisuutta löytyy oman mielen mukaan..
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Täyskaskohan siihen kannattaa ottaa jokatapauksessa ainakin ekaksi vuodeksi...oli sitten kahden tai viiden tonnin auto. Lähivakuutus esim. antaa suoraan 70% bonukset ja oman vectran kasko maksaa n. 150€/vuosi. Halpa hinta siitä jos lipeää tolppaan...
Vastaa Viestiin